Reklama

Nowe ciągniki New Holland

Firma New Holland Agriculture wprowadziła na rynek nowe serie ciągników z nowymi oznaczeniami: T7, T8 i T9. W nowych modelach zastosowane zostały nowoczesne rozwiązania takie jak np.: technologia selektywnej redukcji katalitycznej opracowana przez firmę Fiat Powertrain Technologies, kompatybilne z normami emisji spalin Tier 4, obowiązujące od nowego roku dla ciągników o mocy od 170 do 760 KM. W 2012 r. norma ta obejmie nowe ciągniki o mocy 80-170 KM.

 

W modelu T7.270 maksymalna moc silnika zwiększona została o 7% oraz moment obrotowy wyższy o 13%, zużycie paliwa zmniejszono o 10%. Technologia SCR jest inwestycją, która ciągle się zwraca: każde euro wydane na AdBlue pozwala zaoszczędzić trzy euro na paliwie. Do początku roku 2011 firma New Holland zaoferuje najszerszą w branży gamę produktów spełniających normy emisji Tier 4A, obejmującą aż 26 modeli ciągników i kombajnów.

 

Firma New Holland Agriculture jest całkowicie zaangażowana w dostarczanie pomysłowych rozwiązań zwiększających efektywność prac rolnych przy równoczesnej trosce o ochronę środowiska. Wybrane przez nas rozwiązanie Tier 4 doskonale odzwierciedla tę filozofię. Ponadto nasza marka nie tylko postrzega to jako wymóg prawny, ale również jako fundamentalną rolę producentów maszyn rolniczych, aby zachować środowisko rolnicze dla przyszłych pokoleń.

 

Lider w dziedzinie czystej energii

Pozycja lidera w dziedzinie czystej energii, jaką cieszy się firma New Holland, oparta jest na fundamentalnych elementach ochrony środowiska, takich jak paliwo bio-diesel, normy emisji Tier 4, ciągnik napędzany wodorem NH2™ oraz koncepcja niezależnego energetycznie gospodarstwa rolnego. Firma New Holland cieszy się międzynarodowym uznaniem jako pionier w dziedzinie paliw odnawialnych i była pierwszym producentem, który zaoferował kompatybilność swoich produktów z paliwem bio-diesel już w roku 2006. W ciągu ostatnich pięciu lat prowadzone były dalsze badania nad zastosowaniami paliwa bio-diesel w rolnictwie i obecnie aż 85% całej gamy produktów New Holland może być napędzane tym paliwem.

 

Rewolucyjny i wielokrotnie nagrodzony ciągnik napędzany wodorem NH2™ należący do koncepcji niezależnego energetycznie gospodarstwa rolnego odzwierciedla naszą wizję rolników cieszących się całkowitą autonomią paliwową i zaspokajających wszelkie zapotrzebowanie na paliwo we własnym zakresie. Firma New Holland jest aktualnie w trakcie wdrażanie pierwszego, pilotażowego gospodarstwa niezależnego energetycznie w pobliżu swojej centrali we włoskim Turynie.

 

Wraz z naszym partnerem w dziedzinie opracowywania silników, firmą Fiat Powertrain Technologies, aktualnie wprowadzamy gamę wysokowydajnych silników kompatybilnych z normami Tier 4 umożliwiających oszczędność paliwa, a tym samym obniżenie kosztów eksploatacyjnych. Do początku roku 2011 firma New Holland szczycić się będzie najbardziej rozbudowaną ofertą maszyn Tier 4 spośród wszystkich producentów maszyn rolniczych, co oznacza 20 modeli ciągników i 6 modeli kombajnów. Rozwiązanie kompatybilne z normami Tier 4 oferuje klientom firmy już dziś technologię jutra, gdyż firma New Holland zamierza wykorzystać technologię SCR, aby spełnić wymogi jeszcze surowszych norm dotyczących emisji Tier 4B, które wejdą w życie w roku 2014. Zostało to potwierdzone przez wszystkich wiodących ekspertów w dziedzinie silników należących do branży.

 

Tier 4A: maksymalizacja osiągów, minimalizacja emisji

Dzisiejsze silniki zanieczyszczają środowisko znacznie mniej, niż ich poprzednicy. Aktualne silniki Tier 3 emitują o 60% mniej cząstek stałych (PM) i tlenków azotu (NOx) w porównaniu do swoich odpowiedników należących do klasy Tier 1. Poprzez wprowadzenie surowych norm emisji Tier 4A, emisja cząstek stałych zostanie zmniejszona o kolejnych 90%, natomiast emisja NOx o 50% w porównaniu do poziomów przewidzianych w normie Tier 3. W rzeczywistości oznacza to, że rolnik może pracować prawie 100 dni z maszyną Tier 4A, generując taki sam poziom emisji, jak jedna maszyna Tier 1 w ciągu zaledwie jednego dnia.

 

Przepisy Tier 4A (nazywane również tymczasowymi normami Tier 4) wchodzą w życie dla maszyn wyposażonych w silniki o mocy przekraczającej 174 KM (130 kW) w styczniu 2011 roku, a firma New Holland zamierza wprowadzić technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) dla wszystkich maszyn o mocy powyżej 100 KM. Zaawansowany silnik SCR został opracowany we współpracy z firmą Fiat Powertrain Technologies, liderem w dziedzinie silników przyjaznych dla środowiska, która już wyprodukowała ponad 150000 sprawdzonych silników SCR.

 

Silniki SCR kompatybilne z normami Tier 4A odznaczają się istotnymi zaletami pod względem ekologii i produktywności. „Technologia SCR poprawa "oddychalność" silnika, gdyż zespoły silnikowe "oddychają" czystym, świeżym powietrzem zamiast gorącego, brudnego smogu pochodzącego z powtórnego obiegu, co zapewnia optymalne warunki spalania. Przekłada się to na zwiększoną moc maksymalną i wyższy moment obrotowy, gwarantujące lepsze osiągi maszyny" - powiedział Pierre Lahutte, Dyrektor ds. globalnego i europejskiego marketingu i komunikacji. Kontynuując swoją wypowiedź, dodał: „Ponadto technologia SCR wykorzystuje system oczyszczania spalin znajdujący się w rurze wydechowej w celu neutralizowania szkodliwych emisji, tak więc silnik zajmuje się w 100% generowaniem mocy. Oznacza to, że rolnicy i pracownicy rolni mają do dyspozycji lepsze osiągi i większą moc, pozwalające im zwiększyć efektywność własnej pracy”.

 

Jedną z zasadniczych zalet technologii SCR jest fakt, iż nie wymaga dodatkowych chłodnic, co oznacza, że moc nie jest zużywana na chłodzenie spalin. Zatem moc silnika wykorzystywana jest wyłącznie do obsługi głównych funkcji „roboczych” maszyn, poprawiając tym samym produktywność.

 

Dzięki awangardowemu systemowi SCR zastosowanemu w maszynach o wysokiej mocy przekraczającej 100 KM, silniki odznaczają się znacznie mniejszym zużyciem paliwa, co oznacza zmniejszone zużycie skończonych zasobów paliw kopalnych. Wczesne testy wykazały, iż rozwiązanie wdrożone przez firmę New Holland pozwoli uzyskać wiodące w swojej klasie zużycie paliwa w segmencie T7, w którym firma już ugruntowała swoją pozycję lidera w dziedzinie oszczędności paliwa. Ponadto znaczne zoptymalizowanie przerwy pomiędzy pracami serwisowymi, sięgające w niektórych przypadkach nawet 100%, w połączeniu z faktem, iż nie są wymagane żadne specjalne smary o niskiej zawartości popiołów, oznacza dla marki i dla naszych klientów istotne udoskonalenie profilu środowiskowego.

 

Bezpośrednim skutkiem zastosowania technologii SCR w celu dostosowania maszyn do norm Tier 4A jest znaczne zwiększenie pasma zarządzania energią silnika (EPM), sięgającego 71 KM w niektórych modelach należących do serii T9. Renomowana technologia EPM ciągle dostosowuje moc wyjściową silnika do aktualnych warunków pracy, dzięki inteligentnemu wykrywaniu obciążeń W.O.M., układu hydraulicznego oraz przekładni napędowej. Zapewnia to optymalne generowanie mocy przez silnik w połączeniu z maksymalną efektywnością. Gwarantuje to zarówno zoptymalizowane osiągi, jak i optymalne zużycie paliwa. Dzięki temu klienci mają do dyspozycji dużą rezerwę mocy, co pozwala im korzystać nawet z największych narzędzi w najtrudniejszych warunkach.

 

System SCR wymaga stosowania AdBlue, nietoksycznego roztworu wody i mocznika, neutralizującego szkodliwe tlenki azotu obecne w spalinach i zamieniającego je w nieszkodliwą wodę i azot, które naturalnie występują w środowisku. AdBlue przyczynia się do znacznych oszczędności, nawet przy uwzględnieniu początkowej ceny zakupu: jedno euro wydane na AdBlue może przyczynić się do zaoszczędzenia nawet siedmiu euro na paliwie. Szacunek ten oparty jest na obliczeniach wewnętrznych firmy New Holland dla nowej gamy T8 przy założeniu, że olej napędowy kosztuje 0,58 € /litr, a AdBlue 0,35€.

 

Firma New Holland pomoże swoim klientom wdrożyć technologię SCR w okresie przejściowym, dostarczając im bezpłatnie zbiornik AdBlue o pojemności 1000 litrów wraz z elektryczną pompą. Autoryzowani dealerzy firmy New Holland będą również prowadzić sprzedaż wszystkich produktów niezbędnych do zapewnienia zgodności z nowymi przepisami Tier 4A, włącznie z AdBlue, w pojemnikach o różnej pojemności, dostosowanych do indywidualnych potrzeb rolników.

 

Te oszczędności możliwe dzięki zastosowaniu systemu AdBlue przyczyniają się również do ogólnego zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych maszyny sięgającego 17% w wybranych modelach, którymi nasi klienci będą się mogli cieszyć w Tier 4A dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa, wydłużeniu przerw pomiędzy pracami serwisowymi, które w przypadku niektórych modeli uległy dwukrotnemu zwiększeniu oraz dłuższej żywotności silnika. Wybierając technologię SCR, klienci firmy New Holland zainwestowali w rozwiązanie umożliwiające zmniejszenie emisji, które się opłaci. Ponadto firma New Holland zaangażowana jest w dostarczanie swoim klientom już dziś technologii jutra, a technologia SCR stanowi idealny przykład tej filozofii.

 

Firma New Holland wdroży technologię SCR, aby spełnić wymogi jeszcze bardziej rygorystycznych norm emisji Tier 4B, które wejdą w życie począwszy od roku 2014 dla całej gamy produktów. Oznacza to istotne korzyści dla naszych klientów, którzy będą korzystać z technologii SCR już w roku 2011, a nasze inwestycje w badania skupią się na opracowywaniu następnej generacji maszyn rolniczych, które ponownie zdefiniują efektywność, komfort i osiągi, których oczekują rolnicy.

 

Ewolucja w strategii nazewnictwa ciągników New Holland o wysokiej mocy

Rozwiązanie SCR kompatybilne z normami Tier 4A, zastosowane przez firmę New Holland, znacznie udoskonaliło osiągi ciągników o dużej mocy - aby uwypuklić te korzyści, firma aktualnie wprowadza ewolucję w numeracji tych modeli. „Ewolucja w numeracji w pełni wykorzystuje plusy wynikające z wprowadzenia rozwiązania SCR kompatybilnego z normami Tier 4A i skupia się na jego zaletach technologicznych. Wprowadzono istotne udoskonalenia, jeżeli chodzi o moc, osiągi i oszczędność paliwa, a operatorzy skorzystają szczególnie ze znacznie zoptymalizowanego pasma zarządzania mocą silnika (EPM)" - powiedział Pierre Lahutte. Kontynuując swoją wypowiedź, dodał: "Ta ewolucja oznacza, iż rolnicy natychmiast zauważą maksymalne osiągi swojego ciągnika na masce i będą mogli pracować bezpiecznie, wiedząc, iż poradzi on sobie nawet w przypadku najbardziej wymagających zastosowań, bez uszczerbku na produktywności czy efektywności." Jest ona również wdrażana w połączeniu z charakterystycznym nowym symbolem graficznym.

 

Strategia numeracji firmy New Holland opiera się na dwóch elementach kluczowych odnoszących się do serii ciągnika i maksymalnej mocy w KM uzyskiwanej dzięki systemowi EPM.

  • Pierwsza litera T i następująca po niej cyfra 7, 8 lub 9 oznacza serię ciągnika: Im wyższa cyfra, tym większy ciągnik.

  • Kolejne trzy cyfry przedstawiają maksymalną moc w KM uzyskiwaną dzięki systemowi EPM.

 

 

Nazwa modelu

Seria

Moc w KW uzyskana dzięki systemowi EPM

T7.270

T7

269 KM

T8.390

T8

389 KM

T9.670

T9

669 KM

 

Nowy symbol graficzny na masce podkreśla podejście przyjęte w nowej numeracji, gdyż maksymalna moc uzyskiwana dzięki systemowi EPM znajdzie się obok znaku firmowego firmy New Holland, srebrnego liścia i żółtej "łyżwy".

 

Ewolucja ta zostanie wdrożona wraz z wprowadzeniem na rynek nowych produktów, istniejące uprzednio serie ciągników zachowają swoje aktualne nazwy i numery.

 

Zalety technologii SCR

Dane techniczne ciągnika T7.270 Tier 4A SCR w porównaniu do poprzedniego modelu T7070 Tier 3

 

 

Silnik Nef

Tier 3

Tier 4A SCR

Udoskonalenie

Maks. moc EPM (KM)

185 kW / 252 KM

198 kW / 269 KM

+7%

Moment obrotowy

1025 Nm

1160 Nm

+13%

Podtrzymanie momentu obrotowego

32%

40%

+25%

Zakres EPM

19 W / 27 KM

30 kW / 41 KM

+52%

Zużycie paliwa

289 g/kWh

261 g/kWh

-10%

Na każde euro wydane na AdBlue użytkownik może zaoszczędzić trzy euro na paliwie.

 

Szczegółowe informacje o nowych modelach ciągników New Holland:

- New Holland seria T7

- New Holland seria T8

- New Holland seria T9

 

źródło: www.newholland.com

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

Wyszukiwarka
Reklama

Mascus.pl

Jakiej muzyki słuchasz w swoim ciągniku?
 
Reklama
Wybierz język
EnglishCzechDanishFinnishFrenchGermanItalianNorwegianPolishRussianSwedishLatvianSlovakUkrainianHungarianBelarusian

 

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności