Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

20 lat technologii podwozi gąsienicowych CASE IH

Innowacja technologiczna podwozi gąsienicowych Case IH sięga roku 1996, kiedy to wprowadzono na rynek serię ciągników Quadtrac. Aktualnie podwozia gąsienicowe znalazły swoje zastosowanie również w serii ciągników Magnum Rowtrac a także w kombajnach Axial-Flow®.

 

Ciągniki Quadtrac

Cztery gąsienice modelu Quadtrac rozprowadzają masę w sposób bardziej jednolity i efektywny niż systemy dwugąsienicowe, co w rezultacie oznacza mniejsze ugniatanie gleby. Przekłada się to na wiele innych zalet, takich jak usprawnione poruszanie się po miękkim terenie i lepsza trakcja, jak również łatwiejszy transport. Wynika to z równomiernego rozłożenia obciążenia na całej długości każdej gąsienicy Quadtrac – nawet w przypadku, gdy dodatkowe obciążenie wywiera nacisk na tylne gąsienice.
Dostarczenie większej mocy, możliwe jest w ciągnikach Quadtrac wlasnie dzięki układowi wymuszonego napędu. Napęd realizowany jest za pośrednictwem specjalnych łap, które zachodzą na pręty koła napędzającego i gąsienicy. Dzieje się tak, ponieważ napęd wymuszony działa w sposób ciągły, nawet w mokrych lub śliskich warunkach. Napęd wymuszony Quadtrac regulowany jest automatycznie podczas transportu lub niewielkim obciążeniu, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia, tarcia i nagrzewania gąsienic, co z kolei zwiększa ich trwałość.

 

 

 

Ciągniki Magnum Rowtrac

Ciągniki Magnum Rowtrac zostały zaprojektowane z myślą o doskonałym balansie, uzyskanym dzięki ofercie opon dopasowanych do szerokości rzędów i rodzaju gleby oraz oscylującej konstrukcji tylnych gąsienic, która utrzymuje moc na podłożu podczas pokonywania najcięższych zakrętów. W ciągnikach tych zachowany został system czteropunktowej styczności z podłożem, zmniejszający nacisk na powierzchnię i przekładający się na mniejsze przenoszenie masy z przedniej osi na tylną niż w przypadku systemów dwugąsienicowych. Zapewnia on również właściwości manewrowe i obsługowe porównywalne do ciągników kołowych. W odniesieniu do właściwości manewrowych i obsługowych, Magnum Rowtrac wyraźnie zmienia się na lepsze. Tam, gdzie konstrukcja dwugąsienicowa może rozgrzebywać wierzchnią warstwę gleby na zakrętach, prowadząc do powstawania kolein i bruzd ziemi oraz zakopywania się ciągnika na miękkim terenie, konstrukcja Magnum Rowtrac – dzięki sprawniejszej pracy na nieregularnym podłożu i uwrociach – zachowuje większą i bardziej zrównoważoną powierzchnię styku z podłożem. Mniejsze naruszenie gleby oznacza większą wydajność produkcyjną na większej powierzchni pola.

 

 

 

MDF / Case IH

 

Exit mobile version