Zawieszenie balansowane z czterema niezależnymi kołami z asymetrycznie poprzecznie wydłużonymi ramionami środkowej osi. Nowo zaprojektowana koncepcja pozwala na skompensowanie załadunku na balansowanym zawieszeniu (szczególnie obciążonym w momencie skrętu) z wydłużonymi ramionami co powoduje zredukowanie sił naprężających.
Balansowane zawieszenie bazuje na tulejach tocznych. Każdy z modeli przystosowany jest do przeprowadzenia zmiana szerokości rozstawu układu jezdnego z maksymalnym przedziałem 250mm i może być dostarczony w wersji z osiami sztywnymi i skrętnymi z hamulcami lub bez nich.
Zawieszenie balansowane XE z osiami poprzecznymi pozwala na zredukowanie sił sprężystych przenoszonych przez koła w czasie poruszania poprzez użycie dłuższej dźwigni niż w tradycyjnych rozwiązaniach. Rama maszyny gdzie ma być użyte powyższe zawieszenie nie wymaga żadnych dodatkowych wzmocnień gdyż zawieszenie zostało zbudowane celem absorbowania i redukcji wszystkich naprężeń.
Źródło: POMOT