Ciągniki John Deere serii 6M charakteryzują się konstrukcją pełnoramową, dostępne są z trzema opcjami rozstawu osi, opcjonalnym trójczłonowym zawieszeniem (TLS) oraz opcjonalnym hamulcem kół osi przedniej zapewniającym maksymalną siłę hamowania przy minimalnym nacisku pedału.
Modele 6115M, 6125M, 6130M oraz 6140M wyposażono w 4,5-litrowe czterocylindrowe silniki PowerTech PVX spełniające wymogi normy emisji Stage III B, natomiast większe modele 6150M i 6170M napędzane są 6,8-litrowymi sześciocylindrowymi silnikami PowerTech PVX również zgodnymi z normą Stage IIIB. By spełnić najnowsze normy emisji, te paliwooszczędne, spalające tylko olej napędowy silniki, bazujące na sprawdzonych w pracach polowych technologiach, wyposażono w układ recyrkulacji spalin (EGR), turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT) oraz filtr wydechowy. Ten ostatni komponent składa się z utleniającego reaktora katalitycznego (DOC) i filtra cząstek stałych (DPF).
Unowocześniona kabina oferuje liczne usprawnienia, między innymi nowo zaprojektowaną deskę rozdzielczą ze zintegrowanym wyświetlaczem ułatwiającym wprowadzanie nastaw maszyny. Wyświetlacz oferuje operatorowi przydatne informacje i można go również wykorzystywać jako monitor wydajności.
Sprawdzone przekładnie PowrQuad i AutoQuad Plus umożliwiają płynną zmianę biegów podczas jazdy przy pomocy standardowego przycisku wysprzęglającego. Dzięki nowemu trybowi pracy przekładni EcoShift, obroty silnika są automatycznie zmniejszane po osiągnięciu wysokiej prędkości. Funkcja EcoShift poprawia oszczędność zużycia paliwa i dodatkowo zmniejsza hałas.
Zamknięty układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu w ciągnikach serii 6M oferuje więcej mocy, krótszy czas reakcji, większy komfort pracy operatora i lepszą wydajność. W układ można włączyć maksymalnie cztery mechaniczne selektywne zawory sterujące (SCV) z tyłu i trzy mocowane centralnie mechaniczne niezależne zawory sterujące. We wszystkich modelach z kabiną oferowana jest pompa hydrauliczna o wydajności 114 litrów/min.
Do pozostałych opcji zapewniających dodatkową wszechstronność i wydajność należą opony o rozmiarze do 2m, montowany fabrycznie zaczep przedni i WOM, oraz idealnie dopasowany do ciągnika ładowacz czołowy John Deere.
Ponadto, opcjonalny układ inteligentnego, kompleksowego sterowania urządzeniami (iTEC Basic) oraz układ zarządzania narzędziami na uwrociach pomagają operatorowi na zautomatyzowanie wielu czynności jednocześnie. Dzięki zgodności ze standardem ISOBUS oraz przygotowaniu do montażu wyświetlacza GreenStar, ciągniki John Deere serii są przygotowane do dalszej poprawy wydajności.
John Deere rozpoczyna sprzedaż nowych ciągników serii 6M na wszystkich głównych rynkach UE-27, oferując klientom możliwość doświadczenia nowego poziomu sprawności i wydajności w standardowych modelach ciągników. Firma Bridgestone, producent opon Firestone, będzie wspierać premierę ciągników 6M, przedstawiając szereg opon dodatkowo poprawiających ogólną wydajność maszyn.
źródło: John Deere