Modele T4.85 – T4.105 staną się domyślnym wyborem hodowców zajmujących się produkcją zwierzęcą, których kluczowe potrzeby związane są ze zbiorem siana i roślin paszowych oraz transportem, natomiast elastycznym opcjom przedniego TUZ-a i gamie 34-calowych opon zyskają też popularność w niewielkich gospodarstwach o profilu mieszanym. – powiedział Luca Mainardi, Product Manager ds. ciągników i PLM.
Wiodąca w swoim segmencie kabina deluxe VisionView™: wyjątkowy komfort operatora i bezkonkurencyjna widoczność z kabiny
New Holland wie, że komfort operatora jest warunkiem podstawowym umożliwiającym uzyskanie optymalnej wydajności, zwłaszcza podczas długich i wyczerpujących dni roboczych. Kabina deluxe VisionView™, dostępna również w gamie T5, została zaprojektowana z uwzględnieniem potrzeb operatora przy użyciu zaawansowanych technik wirtualnej rzeczywistości, aby zapewnić użytkownikom niezrównaną funkcjonalność. Przestronne wnętrze jest o całe 20% obszerniejsze w porównaniu do poprzednich modeli, co przekłada się na jeszcze większy komfort pracy. Wszystkie elementy sterownicze idealnie pasują do dłoni operatorów. Główne sterowniki, włącznie z elektronicznym sterowaniem myszką (EDC), oraz dźwigniami zaworów hydraulicznych, zostały rozmieszczone po prawej stronie operatora w formie ergonomicznego podłokietnika „Command Arc”, co zmniejsza zmęczenie operatora i zwiększa precyzję wykonywanych prac.
Specjalny pedał pozwala swobodnie regulować pozycję kolumny kierownicy, a zintegrowany pulpit przyrządów ułatwia obserwację wskaźników podczas jazdy.
Zaokrąglone, otwierane boczne okna oraz szerokie okno tylne umożliwiają ciągłą obserwację zamontowanych z tyłu narzędzi, a komfort i widoczność dodatkowo zwiększa fotel z możliwością skrętu o 15°. Zmieniono również położenie tłumika wydechowego: teraz jest on wyrównany ze słupkiem A, co znacznie ułatwia obserwację kół przednich – rozwiązanie to idealnie sprawdza się przy uprawach wąskorzędowych.
Całkiem nowa, dwudrożna klimatyzacja, wyposażona jest w 10 regulowanych nawiewów, których pozycje można indywidualnie ustawiać a wszystkie zapewniają równomierny przepływ powietrza dzięki technologii dwukanałowego przepływu. Elementy sterownicze zamontowane na słupku B idealnie pasują do dłoni i można je intuicyjnie regulować podczas jazdy.
Kabina deluxe VisionView™ została zaprojektowana z myślą o tradycyjnych pracach związanych z hodowlą inwentarza żywego, a wysokość ciągnika z kabiną wynosi zaledwie 2559 mm (z oponami 420/85R30), dzięki czemu T4 ma nieograniczony dostęp nawet do najniższych budynków inwentarskich.
Szeroka oferta przekładni napędowych: wybierz przekładnię napędową dostosowaną do swoich potrzeb
Gama T4 oferuje również możliwość wyboru szerokiej gamy przekładni napędowych dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Przekładnie napędowe 12×12 Synchro Shuttle i 20×12 Synchro Shuttle z biegami pełzającymi są dostępne z mechaniczną dźwignią zmiany kierunku jazdy zarówno w modelach wyposażonych w kabinę, jak i w konstrukcję ROPS i odznaczają się wyjątkowo prostą obsługą. Zamontowana na kolumnie dźwignia przekładni nawrotnej umożliwia operatorom zmianę kierunku jazdy bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.
Wszystkie modele mogą być wyposażone w elektrohydrauliczne, zamontowane na kolumnie wersje przekładni nawrotnych Power Shuttle z przekładnią12×12 lub 20×20 Creeper. Ta ostatnia umożliwia osiąganie tak niewielkich prędkości jak 200 metrów na godzinę, co czyni ją doskonałym rozwiązaniem w przypadku zastosowań specjalistycznych, takich jak ręczne sadzenie czy prace pielęgnacyjne. Pionierski wariant gamy przekładni, czyli Dual Command™ 24×24, z półbiegami zmienianymi bez użycia sprzęgła, umożliwia operatorom precyzyjne dostosowanie prędkości jazdy do przodu dla zadania wykonywanego w trudnych warunkach. Ergonomiczny przycisk Power Clutch znajduje się z tyłu dźwigni zmiany biegów i sprawia, iż operatorzy mogą zmieniać biegi bez konieczności wciskania pedału sprzęgła, co idealnie sprawdza się podczas prac uprawowych na nierównych polach. Zamontowana na kolumnie, elektrohydrauliczna dźwignia Power Shuttle umożliwia zmianę kierunku jazdy poprzez dotknięcie palcem – bez najmniejszego wysiłku.
Regulowana czułość dźwigni shuttle: precyzyjna kontrola kierunku
Poziom agresywności pracy sprzęgieł przekładni nawrotnej Power Shuttle, można szybko i łatwo regulować za pomocą specjalnego przycisku znajdującego się na lewym słupku „B”. Miękkie ustawienie przeznaczone jest do zastosowań polowych, takich jak belowanie, średnie – do standardowych prac, natomiast bardzo czułe zostało opracowane specjalnie pod kątem zapewnienia niemal błyskawicznej zmiany kierunku jazdy.
Silniki o dużej mocy, kompatybilne z normami emisji Tier 4A, zapewniające maksymalną wydajność i efektywność
Modele T4 wyposażone są w silnik Common Rail F5C o poj. 3,4 litra opracowany we współpracy z firmą FPT Industrial, w którym zastosowano najnowocześniejszą technologię recyrkulacji schłodzonych spalin (CEGR), zapewniającą zgodność z normami emisji Tier 4A. Jest to całkowicie zgodne z kompleksowym, długofalowym planem działania marki New Holland w odniesieniu do norm Tier 4A: z uwagi na mniejsze zapotrzebowanie na chłodzenie silników o mocy poniżej 120 KM wyposażone są w technologię CEGR. Silniki te osiągają moc od 86 do 107 KM i zapewniają bardzo szybką reakcję na zmienne obciążenia dzięki precyzyjnej technologii dozowania paliwa, typowej dla silników Common Rail. Sprawność w wymagających warunkach jest dodatkowo zoptymalizowana dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu sięgającemu aż 444 Nm oraz imponującemu przyrostowi momentu obrotowego nawet o 35%.
Silnik został zaprojektowany specjalnie pod kątem prac rolniczych i zapewnia maksymalną moc w zakresie najczęściej używanych prędkości roboczych od 1900 do 2300 obr./min., co przekłada się na doskonałą elastyczność podczas wykonywania większości zadań. Cała gama jest również dostosowana do zasilania 20-procentowym biopalowem B20.
Układy hydrauliczne o dużej mocy: przepływ sięgający nawet 100 litrów/minutę.
Doświadczeni inżynierowie z działu badawczo-rozwojowego New Holland wiedzą, iż oferta układu hydraulicznego typu „jeden rozmiar pasuje do wszystkich modeli” nie sprawdza się w przypadku tej serii. Przepływ rzędu 76 litrów/min., możliwy dzięki specjalnej pompie o natężeniu przepływu 48 litrów/min. przeznaczonej do zastosowań hydraulicznych (28 litrów/min. na wspomaganie układu kierowniczego) idealnie sprawdza się w przypadku standardowych zastosowań rolniczych. Rolnicy korzystający z najbardziej wymagających zastosowań hydraulicznych, takich jak owijanie bel, skierują swą uwagę ku wariantowi pompy MegaFlow, osiągającej imponujący przepływ rzędu 100 litrów/min., z oddzielnym przepływem hydraulicznym wynoszącym 64 litry/min. przeznaczonym dla pompy głównej, by zapewnić jednolite osiągi nawet w najtrudniejszych warunkach. Ponadto, pompa o natężeniu przepływu 36 l/min. zapewnia lekkie prowadzenie ciągnika i szybkie reakcje układu kierowniczego nawet podczas intensywnych prac z użyciem tylnego podnośnika np. na uwrociach. Ciągniki mogą być wyposażone nawet w trzy tylne rozdzielacze hydrauliczne i dwa międzyosiowe, a wszystkimi steruje się z wygodnego wnętrza kabiny.
Znacznie zwiększony został również udźwig podnośnika tylnego, który obecnie wynosi maksymalnie 3800 kg. W przypadku tradycyjnych prac idealnym wyborem będzie wielokrotnie nagradzany system mechanicznego sterowania podnośnika Lift-O-Matic™ Plus, umożliwiający powrót narzędzia na ustawioną wstępnie głębokość roboczą oraz stałą regulację głębokości dzięki ergonomicznej dźwigni znajdującej się na łuku elementów sterowniczych. Elektroniczne sterowanie (EDC) stanie się domyślnym wyborem dla klientów zajmujących się intensywnymi pracami polowymi, takimi jak np. orka. Ergonomiczna mysz umożliwia wyjątkowo łatwe sterowanie wszystkimi kluczowymi parametrami, włącznie ze sterowaniem TUZ-a i sterowaniem głębokością położenia narzędzia.
Elastyczne opcje WOM
Seria T4 dostępna jest z szeroką gamą opcji prędkości WOM: użytkownicy mają do wyboru wariant włączany mechanicznie lub elektrohydraulicznie oraz pełny wybór opcji prędkości WOM: od podstawowej, czyli 540, do najbardziej zaawansowanego wariantu 540/540E/1000. WOM zależny dostępny jest tylko w modelach wyposażonych w kabinę. Wszystkie prędkości WOM wybiera się z wygodnego wnętrza kabiny lub platformy operatora, co umożliwia ich efektywne włączanie. Zoptymalizowano zużycie paliwa dzięki zastosowaniu opcji ekonomicznych obrotów WOM 540E, dostępnych przy prędkości obrotowej silników 1900obr./min., co przekłada się na oszczędność paliwa i cichsze warunki pracy.
Modułowy przedni TUZ i WOM: optymalna elastyczność zastosowań
Analitycy rynku New Holland wiedzą, że w celu utrzymania konkurencyjności na bardzo dynamicznym rynku, rolnicy szczególnie cenią elastyczność zastosowań. W przypadku zamówień złożonych począwszy od czerwca 2013 roku, w gamie T4 dostępny będzie przedni TUZ opracowany specjalnie pod kątem spełnienia tego wyboru. Będzie on dostępny w trzech różnych konfiguracjach: tylko przedni TUZ o maksymalnym udźwigu 1850 kg, lub tylko przedni WOM lub modułowy, wbudowany w podwozie, zintegrowany przedni TUZ z WOM-em. Teraz użytkownicy mogą dostosować ciągnik do własnych potrzeb. Ponadto w przypadku zmiany profilu gospodarstwa wszystkie te opcje mogą być z łatwością zamontowane w posiadanych maszynach przez autoryzowane warsztaty serwisowe firmy New Holland.
Elastyczna gama opon: maksymalne wymiary opon 540/65R34
Szeroka gama opon umożliwi rolnikom dostosowanie ciągników serii T4 do własnych potrzeb poprzez zamontowanie w nich różnych opon od wąskich 12.4R36 przeznaczonych do pielęgnacji międzyrzędowej, by chronić cenne warzywa uprawne lub opon 540/65/R34, zapewniających większą przyczepność do podłoża i mniejsze ugniatanie gleby.
Wytrzymała, składana rama bezpieczna ROPS: komfortowe i bezpieczne środowisko robocze dzięki opcjonalnej konstrukcji zabezpieczającej przed spadającymi przedmiotami (FOPS)
W przypadku prac w tradycyjnych obiektach inwentarskich dla zapewnienia dużej wydajności wybrany zostanie wariant ROPS. Wersje ciągników z ramą bezpieczną ROPS mogą być wyposażone w różne przekładnie napędowe, za wyjątkiem przekładni Dual Command™. Te wersje można dodatkowo zoptymalizować poprzez montaż konstrukcji całkowicie zgodnej z systemem FOPS (zabezpieczającym przed spadającymi przedmiotami). Składana konstrukcja ROPS stanowi więc idealny wybór w przypadku prac wymagających wjazdu do najniższych budynków inwentarskich.
Operatorzy cieszą się przy tym tak samo korzystnym środowiskiem pracy i ergonomicznym układem elementów sterowniczych, jak w przypadku modeli wyposażonych w kabinę. Warianty ROPS zostały dodatkowo udoskonalone poprzez zastosowanie wyjątkowej jakości materiałów odpornych na działanie warunków atmosferycznych, co zapewnia ich maksymalną trwałość nawet w przypadku najbardziej niesprzyjających warunków klimatycznych.
Model |
Maksymalna moc KM |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) |
T4.85 |
86 |
351 |
T4.95 |
99 |
407 |
T4.105 |
107 |
444 |
źródło: New Holland