Jedna z nich ma elektroniczne sterowany zawór upustowy spalin. Dzięki nowym turbosprężarkom silnik rozwija wyjątkowo wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów. Równocześnie temperatura gazów spalinowych została obniżona, co zapewnia większą niezawodność silnika i ograniczenie emisji szkodliwych składników spalin. Technologia selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz system Sisu Tronic sterujący silnikiem sprawiają, że silnik jest bardzo ekonomiczny. Układ recyrkulacji spalin (EGR) pozwala spełnić wymogi normy emisji spalin Stage 4. Silnik AGCO Power nie wymaga stosowania żadnych dodatkowych filtrów cząstek stałych. Spaliny są oczyszczane przez zastosowanie wodnego roztworu mocznika (AdBlue) i katalizatorów, co powoduje całkowitą bezobsługowość systemu.
Nowe modele serii S są wyposażone w najnowocześniejsze przekładnie i silniki, które poradzą sobie z każdym trudnym zadaniem. Przekładnia bezstopniowa AGCO (AVT) to niezawodny mechanizm płynnie sterowany z poziomu podłokietnika Valtra ARM. Operator może wybrać jeden z dwóch trybów jazdy w celu zoptymalizowania wydajności i zużycia paliwa. Układy zawieszenia narzędzi są zintegrowane z ramą i dysponują udźwigiem 12 ton (tylny) i 5 ton (przedni). Układ hydrauliczny ma wydatek 175 litrów na minutę i wykorzystuje maksymalnie sześć zaworów. Ekonomiczny silnik i bardzo wydajny układ hydrauliczny to oszczędność tysięcy euro w skali roku.
Funkcje i wyposażenie ciągników serii S przygotowano w ścisłej współpracy z użytkownikami. Układ jazdy tyłem TwinTrac umożliwia skuteczną pracę — np. koszenie, kruszenie czy rozdrabnianie — jadąc tyłem do przodu. Wykonywanie pracy w ten sposób jest bardzo wydajne ze względu na doskonałą widoczność, większą moc tylnego układu zawieszenia narzędzi i lepszą zwrotność. Na przykład podczas koszenia w trybie jazdy do tyłu ciągnik zużywa o 10 procent mniej paliwa niż przy jeździe w przód. Poza tym używanie narzędzi zamontowanych z tyłu wpływa korzystnie na kark i kręgosłup operatora znacznie ograniczając ilość czasu spędzonego ze skręconymi plecami. Za najwyższy komfort ciągników serii S odpowiada zawieszenie kabiny AutoComfort, które automatycznie dostosowuje się do warunków pracy.
Nowe ciągniki Valtra serii S mogą być wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania i systemy, takie jak układ nawigacji AutoGuide 3000 czy system telemetrii AgCommand. Układ U-Pilot do automatycznego sterowania na uwrociach i zgodność z systemem Isobus należą do wyposażenia standardowego.
Niezawodność ciągników marki Valtra gwarantują usługi serwisowe oferowane przez firmę Valtra i jej dealerów: szybka dostawa części zamiennych, wykwalifikowana obsługa serwisowa, atrakcyjne oferty finansowania fabrycznego, a nawet zdalne monitorowanie stanu ciągnika za pośrednictwem systemu AgCommand. Dzięki wsparciu firmy macierzystej AGCO, AGCO Parts, AGCO Academy, AGCO Finance oraz lokalnych dealerów Valtra, wszystkie ciągniki serii S pracują codziennie bez zakłóceń, nawet w najtrudniejszych warunkach. Ciągniki Valtra serii S są sprzedawane w Europie, Ameryce Południowej, Afryce i Rosji.
|
Standardowa moc max. KM /moc z doładowaniem KM |
S274 |
270/300 |
S294 |
295/325 |
S324 |
320/350 |
S354 |
350/380 |
S374 |
370/400 |
źródło: Valtra