Udoskonalona technologia silników
Nowa technologia pozwoliła zastąpić 9-litrowy silnik modelu 7230R wersją o pojemności 6,8 litra przy zachowaniu takiego samego co wcześniej, wysokiego momentu obrotowego, zapasu momentu obrotowego i zapasu mocy. Zastosowanie mniejszego silnika skutkuje również wyższą gęstością mocy i obniża koszty eksploatacyjne ciągnika. Podczas kiedy modele 7250R, 7270R i 7290R wciąż dostarczane będą z 9-litrowym silnikiem z podwójną turbosprężarką, nowy model 7310R będzie wyposażony w silnik technologii zgodniej z normą Stage IV.
System inteligentnego zarządzania mocą (IPM) tych silników pozwala uzyskać dodatkowe 22 KM dla 7290R oraz 30 KM w przypadku wszystkich pozostałych modeli podczas zastosowań transportowych i pracy z WOM. Dla całej serii oczekuje się ogólnej redukcji zużycia paliwa o 2%.
Silniki John Deere Stage IV to ostatnia nowość technologiczna opracowana zgodnie z modułową strategią firmy w dziedzinie spełniania norm emisji spalin. W tym ostatnim zakresie firma John Deere wzbogaciła swoje silniki tylko na olej napędowy o układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i podniosła ciśnienie wtrysku paliwa, aby uzyskać dokładniejsze spalanie.
Nawet z SCR, John Deere ma na celu obniżenie całkowitego zużycia płynów do poziomów niższych niż do tej pory. Firma będzie jednak wciąż oferować również udoskonalone silniki tylko na olej napędowy zgodne z normą Stage IIIB dla ciągników serii 7R i 8R.
Nowy, wydajniejszy zespół chłodzący tych silników ogranicza opór przepływu powietrza i cechuje się przez to wyższą wydajnością chłodzenia. Całkowicie przebudowano poszczególne elementy zespołu oraz zastosowano nową konstrukcję wentylatora, który zamiast popychać powietrze, zasysa je.
Nowa przekładnia e23
Najnowsze ciągniki serii 7R dostępne będą z przekładnią e23 o nowej konstrukcji z 23 biegami do jazdy do przodu oraz 11 do tyłu, wyposażoną w układ zarządzania wydajnością. Opcja ta pozwala operatorowi ustawić prędkość roboczą i pomaga oszczędzać paliwo dzięki stałemu utrzymywaniu obrotów silnika na optymalnym poziomie, poprzez automatyczne przełączanie biegów.
Nowa, w pełni automatyczna przekładnia oferuje 23 równooddalonych biegów przełączanych pod obciążeniem. Każde przełączenie biegu powoduje płynny wzrost prędkości ciągnika o 15%, nawet przy pełnym obciążeniu. W celu zapewnienia dokładnego dostosowania do warunków pracy i używanych narzędzi, przekładnia e23 wyposażona została w 14 biegów pomiędzy 2,5 a 16 km/h. W zależności od wykonywanych zadań, przekładnia może pracować w trzech różnych trybach jady, dostępny jest również opcjonalny lewostronny rewerser.
Nowe modele 7210R i 7230R oferowane są z przekładnią CommandQuad, lub jako opcja z przekładniami e23 albo AutoPowr dla wszystkich modeli serii 7R. „Tryb pedału” przekładni AutoPowr pozwala operatorowi zmieniać prędkość jazdy podczas pracy z narzędziami zasilanymi przez WOM wymagającymi stałej prędkości obrotowej silnika.
Nowa konsola CommandArm znajduje się na wyposażeniu standardowym serii 7R i zastępuje prawostronną konsolę z poprzednich modeli. Konsola CommandArm jest zaprojektowana w sposób bardziej intuicyjny i ergonomiczny. Elementy sterowania ciągnika pogrupowane są według funkcji, nowy CommandCentr jest zaś w pełni zintegrowany z konsolą i dostępny z wyświetlaczem dotykowym 17,8 lub 25,4 cm (7 lub 10 cali).
Nowa kabina CommandView
Nowa kabina CommandView III wyposażona jest w fotel obracający się o 40 stopni z wydłużeniem oparcia. Klienci mają do wyboru standardowy fotel z zawieszeniem pneumatycznym, sprawdzony w polu model ActiveSeat lub hydrauliczne zawieszenie kabiny (HCS), zapewniające jeszcze większą wygodę jazdy. Kabina wyposażona jest również w zapewniające bezpieczeństwo laminowane szyby i stanowi wyciszone środowisko pracy. Posiada również lodówkę do przechowywania pożywienia i napojów.
Zintegrowane systemy pozwalają na pracę z technologią rolnictwa precyzyjnego John Deere FarmSight. Dla przekładni CommandQuad i e23 dostępny jest hydrauliczny joystick z przełączaniem biegów. Dostępne są też takie opcje, jak 360-stopniowy zestaw oświetlenia LED na oraz w pełni pokrywające przednie i tylne błotniki.
Udoskonalone ciągniki serii 8R i 8RT
Ciągniki John Deere serii 8R i 8RT, z kołami i z gąsienicami, wyposażone w silniki tylko na olej napędowy zgodne z normą Stage IIIB również zostaną udoskonalone w roku 2014 i uzyskają wyższą moc we wszystkich modelach. Nowa seria 8R składać się będzie z pięciu ciągników o mocy nominalnej odpowiednio 270, 295, 320, 345 i 370 KM 320, 345 i 370 KM dla serii 8RT z gąsienicami.
Seria 8R wyposażona będzie również w wiele funkcji nowej serii 7R, w tym przekładnię e23 z układem zarządzania wydajnością, która dostępna będzie w roku 2015. Dla wszystkich modeli serii 8R i 8RT wciąż oferowana będzie przekładnia AutoPowr, jak również sprawdzona 16-biegowa przekładnia Powershift dla modeli 8270R, 8295R and 8320R. Nowa seria 8R wyposażona będzie również w te same opcje fotela, zintegrowanego hydraulicznego joysticka i konsoli CommandArm z wyświetlaczem CommandCenter.
Seria 8R doczekała się również innych istotnych udoskonaleń, pomagających uzyskać maksymalną wydajność i produktywność ciągnika. Należą do nich szersze prowadnice zaczepu, upraszczające przyłączanie narzędzi napędzanych przez WOM, nie dopuszczając do kontaktu WOM z prowadnicami oraz dodatkowa opcja prędkości WOM 1000/1000E, podnosząca wydajność narzędzi napędzanych przez WOM przy ograniczonych obrotach silnika. Nowy przykręcany WOM ułatwia eksploatację i wymianę, a nowe hydrauliczne cięgło pozwala na łatwiejsze i szybsze przyłączanie narzędzi i ich regulowanie z kabiny podczas pracy.
Do zastosowań wymagających wyższej wydajności pompy hydraulicznej dostępna jest opcja podwójnej pompy o wysokim przepływie dostarczającej 321 litrów na minutę, jako alternatywa dla pompy 227 litrów na minutę, a 90-litrowy pobór oleju przyspiesza pracę z większymi przyczepami lub przyczepami samozaładowczymi. Układ hydrauliczny poprawia działanie układu kierowniczego zarówno dla mechanicznego, jak i dla niezależnego zawieszenia osi (ILS). Dostępnych jest też aż do sześciu niezależnych zaworów SCV z tyłu i do dwóch z przodu.
Dalsze udoskonalenia serii 8R mają na celu poprawienie przenoszenia mocy na podłoże. Opcjonalne duże opony grupy 49 (215 cm średnicy o szerokości do 900 mm) zapewniają jeszcze większą powierzchnię styku, wyższe przekazywanie mocy i mniejsze ugniatanie gleby. Dostępne są również nowe, w pełni pokrywające, tylne błotniki, przednie błotniki 710 mm oraz osie kołnierzowe.
Ciągniki serii 7R i 8R/8RT – główne dane techniczne
Model ciągnika |
Moc silnika w KM (z IPM) |
Typ silnika |
Przekładnia |
Seria 7R |
|||
7210R |
210 (240) |
6,8 l / Stage IIIB |
CommandQuad e23 AutoPowr |
7230R |
230 (260) |
6,8 l / Stage IIIB |
CommandQuad e23 AutoPowr |
7250R |
250 (280) |
9 l / Stage IIIB |
e23 AutoPowr |
7270R |
270 (300) |
9 l / Stage IIIB |
e23 AutoPowr |
7290R |
290 (312) |
9 l / Stage IIIB |
e23 AutoPowr |
7310R |
310 (340) |
9 l / Stage IV (SCR) |
e23 AutoPowr |
Seria 8R |
|||
8270R |
270 (305) |
9 l / Stage IIIB |
16 PST e23 AutoPowr |
8295R |
295 (327) |
9 l / Stage IIIB |
16 PST e23 AutoPowr |
8320R |
320 (355) |
9 l / Stage IIIB |
16 PST e23 AutoPowr |
8345R |
345 (380) |
9 l / Stage IIIB |
e23 AutoPowr |
8370R |
370 (405) |
9 l / Stage IIIB |
e23 AutoPowr |
Seria 8RT |
|||
8320RT |
320 (355) |
9 l / Stage IIIB |
e23 AutoPowr |
8345RT |
345 (380) |
9 l / Stage IIIB |
e23 AutoPowr |
8370RT |
370 (405) |
9 l / Stage IIIB |
e23 AutoPowr |
źródło: John Deere