Nowe ciągniki z serii 6MC
Nowe modele 6090MC, 6100MC i 6110MC posiadają płynnie pracujące, wysoko wydajne przekładnie PowrQuad Plus oraz zgodne z normą Stage III B 4-cylindrowe silniki PowerTech PWX o pojemności 4,5 l. Te ekonomiczne silniki wysokoprężne ze sprawdzonymi technologiami, dzięki którym spełniają najnowsze normy emisji spalin, posiadają funkcję recyrkulacji spalin (EGR), turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT) i filtr spalin. Ten ostatni podzespół zawiera katalizator utleniający (DOC) i filtr cząstek stałych (DPF).
Rozstaw kół w ciągnikach 6MC wynosi 2,4 metra, co zapewnia ich stabilność i uniwersalność, a opcjonalna niskoprofilowa kabina umożliwia łatwy dostęp do małych budynków. Wytrzymała pełna rama ciągnika została zaprojektowana specjalnie do pracy z ładowaczami czołowymi, takimi jak John Deere H310 lub H340. Ładowacze te dostępne są w wersji bez samopoziomowania, z samopoziomowaniem mechanicznym lub hydraulicznym oraz z szeroką gamą dodatkowego wyposażenia.
Wyposażony w nawet cztery mechaniczne zawory SCV układ hydrauliczny o przepływie zamkniętym z kompensacją ciśnienia i przepływu gwarantuje krótki czas reakcji i udźwig do 5600 kg. Dostępny jest z pompą o wydatku 65 lub 80 l/min.
Ciągniki są również wyposażone w ekonomiczny WOM 540/540E/1000 obr./min oraz komfortową kabinę z 320 stopniami widoczności i niskim poziomem hałasu.
Nowe ciągniki z serii 6RC
Ciągniki John Deere 6090RC, 6100RC i 6110RC to główni reprezentanci nowej serii bardziej kompaktowych modeli. Zasilane przez ogromny, 205-litrowy zbiornik paliwa wysokoprężne silniki John Deere PowerTech PWX o pojemności 4,5 l zgodne z normą Stage III B posiadają również funkcję inteligentnego zarządzania (IPM).
Wygodę pracy operatora zwiększa rozstaw kół wynoszący 2,4 metra oraz trzypunktowe zawieszenie osi przedniej (TLS), a rozmiary opon do 600/65 R38 ułatwiają przekazanie dostępnej mocy na podłoże. Podwyższony poziom komfortu oraz wydajniejsze sterowanie osprzętem dzięki rozwiązaniom automatycznym zapewniają opcje rolnictwa precyzyjnego John Deere: iTEC Basic, GreenStar oraz ISOBUS. Trzy przekładnie Powershift – PowrQuad Plus, AutoQuad Plus i AutoQuad Plus EcoShift – gwarantują płynną zmianę biegów podczas jazdy, wspomaganą przez standardowy przycisk wysprzęglający. Dzięki nowemu trybowi EcoShift obroty silnika są automatycznie redukowane przy osiągnięciu wysokich prędkości. Te niezawodne i wydajne przekładnie pomogą jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie paliwa w ciągnikach.
Wśród innych dostępnych funkcji jest układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu o wydatku do 114 l/min, przy 37 l/min dostępnych dla obsługi osprzętu oraz opcjonalny, montowany fabrycznie przedni WOM i przedni podnośnik z udźwigiem wynoszącym 3000 kg.
Nowe ciągniki John Deere z serii 6RC i 6MC będą dostępne od listopada 2013 roku.
Ciągniki z serii 6MC i 6RC – najważniejsze dane techniczne:
Model ciągnika |
Moc silnika, KM |
Silnik |
Przekładnia |
WOM, obr./min |
Inne ważne funkcje (opcja) |
6090MC |
90 |
4,5 l JD PWX |
PowrQuad Plus |
540/540E/1000 |
Niskoprofilowa kabina, przedni podnośnik, przedni WOM |
6100MC |
100 |
4,5 l JD PWX |
PowrQuad Plus |
540/540E/1000 |
Niskoprofilowa kabina, przedni podnośnik, przedni WOM |
6110MC |
110 |
4,5 l JD PWX |
PowrQuad Plus |
540/540E/1000 |
Niskoprofilowa kabina, przedni podnośnik, przedni WOM |
6090RC |
90 +10 IPM |
4,5 l JD PWX |
PowrQuad Plus AutoQuad Plus AutoQuad Plus EcoShift |
540/540E/1000 540/1000 |
Przedni podnośnik, przedni WOM, TUZ osi przedniej, iTEC Basic, GreenStar/ISOBUS |
6100RC |
100 +10 IPM |
4,5 l JD PWX |
PowrQuad Plus AutoQuad Plus AutoQuad Plus EcoShift |
540/540E/1000 540/1000 |
Przedni podnośnik, przedni WOM, TUZ osi przedniej, iTEC Basic, GreenStar/ISOBUS |
6110RC |
110 +10 IPM |
4,5 l JD PWX |
PowrQuad Plus AutoQuad Plus AutoQuad Plus EcoShift |
540/540E/1000 540/1000 |
Przedni podnośnik, przedni WOM, TUZ osi przedniej, iTEC Basic, GreenStar/ISOBUS |
źródło: John Deere Polska