Wygląd zewnętrzny nowych ciągników szeregu Puma CVX odzwierciedla zwartość ich konstrukcji. Tylna część maski została znacznie zwężona. Dzięki temu jeszcze bardziej poprawił się widok obszaru roboczego przed ciągnikiem. W porównaniu z większymi modelami Puma CVX, taki krótszy rozstaw osi znacznie poprawia zwrotność ciągnika a promień skrętu jest mniejszy. I dlatego te trzy nowe modele Puma CVX to idealne ciągniki uniwersalne.
{gallery}Nowy Case Puma CVX{/gallery}
Nowe ciągniki Puma CVX są napędzane z zastosowaniem najnowszej technologii silników. Są to silniki turbo-diesel o pojemności 6.7 litra, sześciocylindrowe, typu common-rail, wyposażone w standardzie w system zarządzania mocą silnika (Engine Power Management). System ten zwiększa moc nawet o 30 KM, zależnie od sytuacji. Oznacza to np. wzrost wydajności do 22% przy transporcie czy pracy PTO. Modele Puma CVX oferują najsilniejszy obecnie dostępny system zarządzania mocą, dostarczający więcej dodatkowej mocy niż ma to miejsce w jakimkolwiek innym ciągniku z tej klasy. Te trzy nowe modele Puma CVX to pierwsze ciągniki CASE IH wyposażone standardowo w technologię EfficientPower. Doświadczenia w pracy polowej wykazują, że w porównaniu z silnikami w technologii konwencjonalnej, można zaoszczędzić ponad 10% na paliwie. Jednocześnie poprawia się charakterystyka silnika, zapewniając lepszą reakcję. Technologia EfficientPower po części dotyczy obróbki końcowej spalin przy zastosowaniu selektywnej redukcji katalitycznej – Selective Catalytic Reduction (SCR). Ponadto, aby spełnić ostre wymagania przepisów Tier 4 w zakresie emisji, technologia ta zmniejsza również zużycie paliwa. SCR opiera się na adaptacji systemu, który już z dużym powodzeniem stosuje się w samochodach ciężarowych. W przeciwieństwie do innych systemów, w układzie chłodzenia ciągnika nie trzeba wprowadzać żadnych zmian. Stąd nie są konieczne żadne techniczne kompromisy i niezawodność operacyjna wzrasta. Zoptymalizowano także charakterystykę hydrauliczną w Puma CVX. Moc udźwigu wzrosła obecnie do 8,3 ton, co oznacza, że z łatwością można używać nawet naprawdę ciężkich montowanych narzędzi. W dodatku dotychczas możliwa szybkość przepływu oleju hydraulicznego wzrosła do 140 litrów na minutę. Do dyspozycji jest nawet do 8 zdalnie sterowanych zaworów hydraulicznych oraz moc za połączeniem.
Najlepsze w klasie pod wieloma względami
Nowe modele Puma CVX posiadają wszystkie zalety ciągników serii Puma CVX – proste w obsłudze, najwyższa wydajność, oszczędne pod względem kosztów operacyjnych, komfort dla kierowcy i wysoka jakość w produkcji i serwisowaniu. „Dzięki nieustannemu rozwojowi technicznemu szeregu systemów mogliśmy podnieść wydajność nowych modeli PUMA CVX o około dziesięć procent. W kluczowych obszarach te ciągniki są najlepsze w klasie i odznaczają się najwyższymi osiągami przy zastosowaniu Power Boost, najniższym zużyciem paliwa oraz np. potężną hydrauliką. Oczywiście nowe modele PUMA CVX odziedziczyły wszystkie inne zalety tej serii ciągników – od unikalnej koncepcji sterowania do najcichszej kabiny i legendarnego komfortu kierowania ciągnikiem”, mówi Franz Josef Silber, kierownik produktu dla tej serii ciągników w CASE IH. Prosta koncepcja sterowania zapewnia większy komfort Te nowe modele wyposażono standardowo w nowy podłokietnik z multisterownikiem (Multicontroller armrest). Operator jest w stanie sterować wszystkimi kluczowymi funkcjami używając jednej ręki, bez odsuwania się od multisterownika: ustawieniami przełożenia, jak np. sterowaniem jazdą czy ruchem wahadłowym w przód/wstecz, także 3-punktowym układem zawieszania i zdalnymi zaworami. Wszystkim innym steruje się korzystając z intuicyjnego panelu sterowania – Intuitive Control Panel” (ICP), wbudowanego w podłokietnik, by osiągnąć doskonałą ergonomię. Podłokietnik z multisterownikiem jest wbudowany bezpośrednio w fotel kierowcy, więc nadąża za każdym ruchem. W opcji położenie podłokietnika z multisterownikiem można też regulować elektrycznie. Przednią ładowarkę, pośrodku zamocowane zdalne zawory czy zdalne zawory mocowane z tyłu można obsługiwać za pomocą joysticka elektrohydraulicznego. W tej serii ciągników po raz pierwszy dostępne są także zdalne zawory sterowane mechanicznie.
Koncepcja intuicyjnego sterowania w zasięgu twojej ręki
Zintegrowany panel sterowania – Integrated Control Panel – ICP – jest wbudowany w nowy podłokietnik i został tak zaprojektowany, by idealnie uzupełniać obsługę multisterownika. Do sterowania różnymi funkcjami ciągnika służą łatwe w użyciu dotykowe klawisze. Klawisze rozmieszczono logicznie na obrazie ciągnika, co podpowiada mniej doświadczonym kierowcom intuicyjny wybór właściwego regulatora. Panel ten cechuje się intuicyjnym rozmieszczeniem, co ułatwia obsługę zasadniczych funkcji ciągnika. Dobrze wyposażone – są przydatne w zaawansowanych gospodarstwach rolnych Nowe modele Puma CVX zostały również idealnie wyposażone, by przydatne były w zaawansowanych systemach gospodarki rolnej. Wszystkie funkcje ciągnika, plus system sterowania Accuguide™ z mapowaniem danych i maszynami kompatybilnymi z ISOBUS można łatwo kontrolować za pośrednictwem jednego z opcjonalnych monitorów AFS wyprodukowanych przez CASE IH. Można wybrać między nowym AFS Pro 300 wbudowanym w podłokietnik, a oddzielnym AFS Pro 600, w obu przypadkach sterowanie jest z kolorowego ekranu dotykowego, co ułatwia obsługę. Wbudowany monitor AFS 300 wyposażono także w interfejs umożliwiający użycie do 3 kamer. Rozszerzony szereg standardowych specyfikacji CASE IH wprowadziło liczne udoskonalenia w szczegółach standardowego wyposażenia przewidzianego w modelach nowej serii. Oś przednia należy teraz do kategorii III (4100 kg), a dostępna jest również kategoria IV (4900 kg).
Wszystkie nowe modele Puma CVX produkowane są w fabryce St. Valentin w Austrii i będą dostępne już począwszy od jesieni 2010 roku. Począwszy od roku 2011 duże ciągniki Puma będą wyposażone także w technologię EfficientPower.
żródło: www.caseih.com
foto: case IH