Wydajna technologia przekładniowa
Modele Maxxum CVX EP posiadają sprawdzone przekładnie CVX z technologią podwójnego sprzęgła. Przełożenie tej skrzyni biegów zmienia się w sposób ciągły w zakresie od 0 do 40 km/h — posiada też ona dwie przekładnie mechaniczne, gwarantując doskonałą efektywność ogólną.
Moc hydrauliczna jest równomiernie rozłożona na cały zakres prędkości ciągnika, a jednocześnie nie przekracza 25% mocy całkowitej. Prędkość ekonomiczna 40 km/h osiągana jest przy niskich obrotach silnika, 1600 obr/min
Skrzynia biegów posiada koła zębate, śrubowe, dzięki czemu zapewnia płynną pracę niezależnie od prędkości. Dwa biegi jazdy w przód, bieg wsteczny oraz bieg jazdy wahadłowej są przełączane automatycznie z wykorzystaniem podwójnego sprzęgła.
Dzięki własnemu sprzęgłu przełączanie między biegami nieparzystymi i parzystymi przebiega płynnie i bezproblemowo. W rezultacie udaje się osiągnąć komfort i efektywność praktycznie nieosiągalną w przypadku jakichkolwiek innych rozwiązań. Sprzęgła będą się załączać wyłącznie wówczas, gdy będą się obracać z tą samą prędkością — jest to rozwiązanie idealne z punktu widzenia zwiększenia trwałości. Technologia podwójnego sprzęgła pozwala mieć pewność, że straty zostaną ograniczone do minimum, co zapewnia maksymalna efektywność.
Ciągniki Maxxum CVX EP są również wyposażone w technologię APM (Automatic Productivity Management), której wysoka efektywność została już potwierdzona w większych ciągnikach Case IH. Technologia APM automatycznie zmniejsza obroty silnika, gdy wymagana jest mniejsza moc. Ciągniki Maxxum Efficient Power posiadają również system aktywnej kontroli zatrzymywania. Umożliwia on bezpieczne zatrzymywanie ciągnika bez konieczności załączania sprzęgła nawet na pagórkach — niezależnie od tego, czy doczepione jest obciążenie. Aktywna kontrola zatrzymywania ułatwia również prowadzenie na śliskich powierzchniach, a także zapewnia mniejsze zużycie hamulców i tarcz sprzęgła. Rezultatem jest wzrost poziomu bezpieczeństwa, ponieważ nie ma konieczności załączania hamulca parkingowego.
Napędzane nowoczesnymi silnikami
Nowe ciągniki Maxxum CVX EP są napędzane sztywnymi, turbodoładowanymi silnikami z intercoolerami. Te czterocylindrowe silniki mają pojemność 4,5 litra. We wszystkich modelach zastosowano elektroniczny wtrysk Common Rail. Silniki zapewniają wzrost mocy o 10% przy niższych obrotach 1900 obr/min. W rezultacie udaje się uzyskać znacząco niższe zużycie paliwa. Silniki te posiadają ponadto precyzyjny układ wtrysku paliwa.
Ciągniki z nowej serii Maxxum CVX EP wyposażone są w technologię Efficient Power System. Wszystkie te silniki posiadają opracowany przez Case IH system SCR. Zostały one zoptymalizowane pod kątem efektywności, zaś maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy obrotach rzędu zaledwie 1500 obr/min. Ciągniki Maxxum wyposażone są ponadto w system zarządzania mocą silnika, który zapewnia do 22 KM dodatkowo.
Na przykład model Maxxum 130 CVX EP charakteryzuje się mocą maksymalną 143 KM, którą dzięki systemowi zarządzania mocą silnika Power Management można zwiększyć do 163 KM w zastosowaniach transportowych i wykorzystujących wał odbioru mocy.
Zarządzanie obrotami jałowymi
Kolejną innowacją jest system zarządzania obrotami jałowymi. Opracowano nową funkcję oprogramowania, która pozwala na dodatkowe ograniczenie zużycia paliwa i kosztów eksploatacji. Silnik automatycznie redukuje obroty jałowe z 850 do 650 obr/min. Redukcja taka następuje 30 sekund po opuszczeniu kabiny przez kierowcę, jeżeli nie są stosowane żadne elektroniczne piloty zdalnego sterowania ani zaczep.
Komfortowa kabina
Nowe ciągniki z gamy Maxxum CVX EP wyposażone są dookólną kabinę stanowiącą jedno z najwygodniejszych na rynku stanowisk operatora ciągnika. Ta największa w swojej klasie kabina zapewnia wyjątkowy widok przez okna o łącznej powierzchni 5,78 metra kwadratowego. Czterokolumnowa konstrukcja oraz zintegrowane okno dachowe zapewniają pozbawiony przeszkód widok — kąt widzenia kierowcy to 105 stopni, co idealnie sprawdza się w pracy z ładowarką czołową. Natężenie hałasu równe 71 decybeli oznacza również, że ciągniki Maxxum CVX EP oferują najcichszą kabinę na rynku.
W nowych modelach Maxxum CVX EP wykorzystano tę samą koncepcję kontroli mocy, co w większych ciągnikach Case IH o mocy do 600 KM. Ergonomiczny projekt elementów sterowniczych zapewnia wyjątkowo efektywną obsługę — wszystkie wyłączniki kluczykowe i przyciski są zintegrowane, tak jak w przypadku Multicontrollera, w znajdującej się po prawej konsoli. W tej samej konsoli można również zamontować monitor dotykowy AFS Pro 300 lub AFS Pro 700, dzięki czemu Maxxum CVX EP idealnie nadaje się do stosowania w rolnictwie precyzyjnym AFS.
Potężny zaczep — więcej mocy dla zastosowań hydraulicznych
Jako ciągnik prawdziwie uniwersalny Maxxum jest wyposażony w wysoce elastyczny układ hydrauliczny. Osiowa pompa tłokowa na żądanie zapewnia wysokie natężenia przepływu do 125 litrów na minutę, w tym możliwość regulacji ciśnienia i natężenia przepływu. Udźwig zaczepu tylnego wynosi 7867 kG, zaś przedniego 3100 kG. Do siedmiu zdalnych zaworów elektrohydraulicznych zapewnia możliwość sterowania szeroką gamą funkcji hydraulicznych — w specyfikacji można też określić do czterech zdalnych połączeń hydraulicznych z tyłu i trzech połączeń centralnych.
Nowość: wydajniejsze działanie zaczepu przedniego
Nowy system zarządzania zaczepem przednim zdecydowanie ułatwia obsługę narzędzi montowanych z przodu. Istnieje możliwość zaprogramowania dwóch ustawień wysokości, zaś automatyczne ustawienie luzu pozwala na automatyczne przełączanie zaczepu przedniego w tryb luźny bezzwłocznie po osiągnięcia położenia roboczego. Rozwiązanie takie idealnie sprawdza się np. w przypadku pracy z kosiarkami czołowymi.
Maszyny z nowej serii Maxxum CVX EP powstają w zakładzie w austriackim St. Valentin i będą dostępne w styczniu 2014.
źródło: CASE IH