Silnik – bezpieczeństwo dla środowiska naturalnego.
Sercem modeli serii 7 jest zaawansowany technologicznie 6-cylindrowy silnik Deutz TCD 6.1 L06 4V, oferujący do 263KM (194kW) mocy maksymalnej, osiąganej w modelu TTV 7250. Rolnicze przeznaczenie tej jednostki potwierdza moment obrotowy wynoszący ponad 1000 Nm (generowany przy 1600 obr./min) oraz moc maksymalna osiągana przy 1900 obr./min i pozostająca na stałym poziomie od 1600 do 2100 obr./min.
Cztery zawory na cylinder, centralnie umieszczony wtryskiwacz, turbosprężarka z zaworem Westgate, Intercooler, elektronicznie sterowany, wysoko-ciśnieniowy układ wtryskowy DCR (Deutz Common Rail) z ciśnieniem roboczym do 2000 bar, układ oczyszczania spalin z katalizatorem SCR, wyposażenie to gwarantuje doskonałe parametry robocze, niskie zużycie paliwa i redukcję emisji spalin. DEUTZ-FAHR TTV serii 7 to przykład wprowadzanej z sukcesem strategii zmniejszania rozmiarów jednostek napędowych. Dzięki najlepszym pod względem technologicznym podzespołom, możliwe jest obniżenie pojemności skokowej silnika, co z kolei sprawia, że ciągniki DEUTZ-FAHR zajmują czołowe pozycje pod względem oszczędności zużycia paliwa.
Równie ważna jest dbałość o środowisko naturalne: silniki Euro IIIB mogą pracować na paliwie ekologicznym, zarówno na mieszankach jak i na czystym biodieselu, ponadto już na etapie produkcji zwiększono wykorzystanie materiałów bezpiecznych dla środowiska naturalnego.
DEUTZ-FAHR TTV serii 7 z układem napędowym o prędkości maksymalnej 60 km/h zostały zaprojektowane z myślą o uzyskiwaniu maksymalnych osiągów, również w trakcie wykonywania prac transportowych. Oczywiście istnieje możliwość wyboru układu z niższą maksymalną prędkością jazdy. W takim przypadku, maksymalna prędkość wynosi 40 km/h, przy prędkości obrotowej silnika nieznacznie przekraczającej 1300 obr./min. Wyjątkowość komfortu jazdy ciągnikiem ze skrzynią bezstopniową TTV umożliwia operatorowi na obsługę ciągnika tylko za pomocą joysticka, z pełnym wyeliminowaniem konieczności korzystania z pedału sprzęgła, pedału przyspieszenia i hamulców. Operator może całkowicie skupić się na śledzeniu wykonywanej pracy. Bezstopniowy układ napędowy pozwala na jazdę z ultra-niskimi prędkościami bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności.
Dodatkowo, do osiągania niskiego zużycia paliwa przyczynia się również bogata gama prędkości WOM. Nowy model TTV 7210 wyposażono w WOM o czterech, wybieranych mechanicznie prędkościach: 540/540ECO/1000/1000ECO, a większe modele w standardzie oferują trzy sterowane elektro-hydraulicznie prędkości WOM: 540ECO/1000/1000ECO.
Bezpieczeństwo użytkowania zwiększają dodatkowo: aktywny system kontroli poślizgu kół, wspomagający operatora w trakcie zjazdów ze wzniesień z ciężkimi ładunkami i przy zmniejszaniu prędkości po zwolnieniu pedału przyspieszenia oraz automatycznie załączany napęd na cztery koła i blokady mechanizmów różnicowych.
Układ hamulcowy, oprócz systemu wspomagania PowerBrake, gwarantujący najwyższą skuteczność hamowania oraz wygodę obsługi, wyposażono w elektroniczny hamulec postojowy EPB (Electronic Parking Brake). Układ hamulcowy działa w połączeniu z układem napędowym i uzależnia siłę hamowania od obciążenia oraz parametrów pracy układu napędowego TTV. Dodatkowo najwyższy poziom komfortu jazdy zwiększają zewnętrzne suche tarcze hamulcowe przedniej osi zastosowane w przypadku modeli ze skrzynią biegów o prędkości maksymalnej 60 km/h.
Wydajna hydraulika.
Ale to nie wszystko: także układ hydrauliczny jest na najwyższym poziomie – dzięki zastosowaniu oddzielnej pompy o wydajności 44 l/min dla układu kierowniczego oraz pompy Load-Sensing o wydajności 120 l/min (z możliwością zwiększenia do 165 l/min). W standardzie układ jest wyposażony w cztery elektronicznie sterowane rozdzielacze podwójnego działania oraz gniazdo Power-Beyond. Liczba dystrybutorów może być zwiększona do siedmiu, dwa kolejne mogą być umieszczone z przodu ciągnika. W przypadku wszystkich wyjść możliwa jest regulacja czasu przepływu i ilości przepływającego oleju. Wszystkie dźwignie sterowania oraz gniazda pogrupowano kolorami co eliminuje możliwość popełnienia pomyłki przy obsłudze.
Maksymalny udźwig na końcach ramion podnośnika wynosi 10000kg: to możliwość operowania ogromnym ładunkiem z dużą łatwością i precyzją, dzięki elektronicznemu podnośnikowi dostępnemu w wyposażeniu standardowym. Układ sterowania podnośnika oferuje szereg funkcji, na przykład szybkie opuszczanie osprzętu, tłumik drgań osprzętu zamontowanego na podnośniku, kontrolę poślizgu. Maksymalny udźwig podnośnika przedniego (opcja) na końcach ramion wynosi 4500kg.
Kabina – łatwość prowadzenia.
Nowa kabina MaxiVision – będzie standardowym wyposażeniem wszystkich modeli z silnikami Tier 4i o mocy powyżej 120KM. Stanowi ona punkt odniesienia pod względem komfortu i łatwości obsługi. Wszystkie przyrządy sterownicze obsługujące silnik, napęd, WOM i hydraulikę zintegrowano w nowym podłokietniku, wyposażonym w nowy joystick o jeszcze bardziej ergonomicznym kształcie. Koncepcję sterowania proponowaną przez DEUTZ-FAHR opracowano we współpracy z rolnikami oraz biurem projektowym Giugiaro, będącym jednym z najważniejszych projektantów w przemyśle motoryzacyjnym. Czytelny układ, podział kolorystyczny i funkcjonalny pozwala nowemu operatorowi na szybkie opanowanie obsługi ciągnika. Wyposażenie standardowe obejmuje kolorowy wyświetlacz umieszczony na słupku kabiny, który dostarcza informacje na temat parametrów roboczych ciągnika. Opcjonalnie, ciągnik może być wyposażony w 12 calowy monitor dotykowy, kompatybilny z systemem AgroSky, obsługujący funkcję Comfortip Professional (programowanie sekwencji operacji).
Zajmując miejsce operatora, każdy będzie zaskoczony ilością przestrzeni oraz możliwością swobody ruchów, doskonałą widocznością oraz wysoką jakością materiałów wykorzystanych do wykończenia wnętrza. Dodatkowo, odczucia wysokiego komfortu zwiększają: nowy fotel operatora oraz składany, tapicerowany fotel dla pasażera.
źródło: Same Deutz-Fahr Polska