Dla nowych modeli serii 700 Vario, firma Fendt zaprojektowała nową, obszerną kabinę VisioPlus. Wielkie przednie okno, które zachodzi w dach kabiny, znacznie poprawia widoczność. W sumie 6,1 m² szkła i wyeliminowanie słupka B po prawej stronie, daje bardzo dobrą widoczność dla wszystkich obszarów zastosowań nowych ciągników. Nowe rozwiązania zapewniają wyjątkowy komfort pracy, nie tylko z ładowaczem czołowym ale również w innych pracach. Dostępna jest także regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierownicy co umożliwia operatorowi dostosowanie ergonomicznej pozycji pracy według własnych potrzeb. W nowych ciągnikach Fendt 700 Vario dostępny jest również nowy, komfortowy fotel, zawieszony pneumatycznie z podgrzewanym siedziskiem. Fotel pasażera także został zaprojektowany od nowa w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa i komfortu. Nowa seria 700 Vario oferuje trzy systemy zawieszenia kabiny. Oprócz znanych systemów zawieszeń (mechaniczne lub pneumatyczne) dostępne jest także trzypunktowe zawieszenie znajdujące się także w seriach 800 i 900 Vario.
Oczywiście kabina wyposażona jest w automatyczna klimatyzację. W nowej kabinie znaleźć można również chłodzone miejsce na żywność oraz schowki w dachu np. na dokumenty.
Wdrożony około dwóch lat temu Fendt Variotronic w ciągnikach serii 800 i 900 Vario zdobył aprobatę klientów, jak i ekipy testowej. Teraz ten sprawdzony system został zintegrowany w nowej serii 700 Vario. Nowy terminal, dostępny w dwóch wersjach, posiada przyjazne dla użytkownika menu i płaski ekran dotykowy. Magistrala Isobus, systemy VarioGuide i VarioDoc, jak również obraz z kamer wszystko to zostało zawarte w jednym terminalu.
Ciągniki serii 700 Vario napędza 6,06-litrowy, 6-cylindrowy silnik Deutz z czterema zaworami na cylinder oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail (1600 bar). Fendt w nowych 700-kach kontynuuje wdrażanie technologii SCR, w celu osiągnięcia zgodności z normą emisji spalin Stage 3b (Tier IV okresowe) oraz w celu zwiększenia maksymalizacji wydajności nowych maszyn. Ta technologia ma już ugruntowaną pozycję na rynku i ma zapewnić oszczędności w zużycia paliwa, które zostały potwierdzone w niezależnym teście PowerMix DLG.
Ciągniki serii 700 Vario osiągają prędkość 50 km / h przy prędkości obrotowej silnika 1700 rpm. Wysoki maksymalny moment obrotowy 1058 Nm przy 1450 rpm (724 Vario) ma sprostać najwyższym wymaganiom klientów. Za transmisję zwiększonej mocy nowej serii 700 odpowiada nowa przekładnia Vario ML180.
Fendt 700 Vario może być wyposażony w pięć połączeń hydraulicznych dwustronnego działania umiejscowionych z tyłu. Liczba połączeń z przodu została zwiększona do dwóch dwustronnego działania, które podobnie jak połączenia z tyłu, mogą być dowolnie przypisane do danych elementów pracy. Duże wydajność hydrauliki – 100 litrów na minutę i maksymalna ilość oleju hydraulicznego – 55 litrów wraz z wysokim udźwigiem tylnego podnośnika – 95,8 kN i 44,2 kN przedniego udźwigu, dają szeroki zakres zastosowań nowych ciągników serii 700 Vario.
Przy tworzeniu nowej serii 700 Vario, inżynierowie przykładali dużą wagę do detali. Są to zupełnie nowe reflektory i koncepcja oświetlenia, który zapewnia najlepsze oświetlenie, a tym samym zapewnia wysokie bezpieczeństwo i wygodną pracę w nocy.
Zakres mocy od 200 KM do 240 KM, doskonała widoczność, szeroki wybór opcji balastowania i opon, prędkość maksymalna 50 km / h oraz niewielkie wymiary jak dla ciągnika tej mocy, pozwalają nowym modelom Fendta na bardzo szeroki zakres zastosowań: od ciężkich prac polowych do transportu i pracy z ładowaczem czołowym.
{gallery}Fendt 700 Vario – 2011{/gallery}
źródło: www.fendt.com
foto: Fendt