John Deere wprowadza nowe modele ciągników serii 7R i 8R/8RT

 

 

Udoskonalona technologia silników

Nowa technologia pozwoliła zastąpić 9-litrowy silnik modelu 7230R wersją o pojemności 6,8 litra przy zachowaniu takiego samego co wcześniej, wysokiego momentu obrotowego, zapasu momentu obrotowego i zapasu mocy. Zastosowanie mniejszego silnika skutkuje również wyższą gęstością mocy i obniża koszty eksploatacyjne ciągnika. Podczas kiedy modele 7250R, 7270R i 7290R wciąż dostarczane będą z 9-litrowym silnikiem z podwójną turbosprężarką, nowy model 7310R będzie wyposażony w silnik technologii zgodniej z normą Stage IV.

System inteligentnego zarządzania mocą (IPM) tych silników pozwala uzyskać dodatkowe 22 KM dla 7290R oraz 30 KM w przypadku wszystkich pozostałych modeli podczas zastosowań transportowych i pracy z WOM. Dla całej serii oczekuje się ogólnej redukcji zużycia paliwa o 2%.

Silniki John Deere Stage IV to ostatnia nowość technologiczna opracowana zgodnie z modułową strategią firmy w dziedzinie spełniania norm emisji spalin. W tym ostatnim zakresie firma John Deere wzbogaciła swoje silniki tylko na olej napędowy o układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i podniosła ciśnienie wtrysku paliwa, aby uzyskać dokładniejsze spalanie.

Nawet z SCR, John Deere ma na celu obniżenie całkowitego zużycia płynów do poziomów niższych niż do tej pory. Firma będzie jednak wciąż oferować również udoskonalone silniki tylko na olej napędowy zgodne z normą Stage IIIB dla ciągników serii 7R i 8R.

Nowy, wydajniejszy zespół chłodzący tych silników ogranicza opór przepływu powietrza i cechuje się przez to wyższą wydajnością chłodzenia. Całkowicie przebudowano poszczególne elementy zespołu oraz zastosowano nową konstrukcję wentylatora, który zamiast popychać powietrze, zasysa je.

john deere 7r 1 John Deere wprowadza nowe modele ciągników serii 7R i 8R/8RT

Nowa przekładnia e23

Najnowsze ciągniki serii 7R dostępne będą z przekładnią e23 o nowej konstrukcji z 23 biegami do jazdy do przodu oraz 11 do tyłu, wyposażoną w układ zarządzania wydajnością. Opcja ta pozwala operatorowi ustawić prędkość roboczą i pomaga oszczędzać paliwo dzięki stałemu utrzymywaniu obrotów silnika na optymalnym poziomie, poprzez automatyczne przełączanie biegów.

Nowa, w pełni automatyczna przekładnia oferuje 23 równooddalonych biegów przełączanych pod obciążeniem. Każde przełączenie biegu powoduje płynny wzrost prędkości ciągnika o 15%, nawet przy pełnym obciążeniu. W celu zapewnienia dokładnego dostosowania do warunków pracy i używanych narzędzi, przekładnia e23 wyposażona została w 14 biegów pomiędzy 2,5 a 16 km/h. W zależności od wykonywanych zadań, przekładnia może pracować w trzech różnych trybach jady, dostępny jest również opcjonalny lewostronny rewerser.

Nowe modele 7210R i 7230R oferowane są z przekładnią CommandQuad, lub jako opcja z przekładniami e23 albo AutoPowr dla wszystkich modeli serii 7R. „Tryb pedału” przekładni AutoPowr pozwala operatorowi zmieniać prędkość jazdy podczas pracy z narzędziami zasilanymi przez WOM wymagającymi stałej prędkości obrotowej silnika.

Nowa konsola CommandArm znajduje się na wyposażeniu standardowym serii 7R i zastępuje prawostronną konsolę z poprzednich modeli. Konsola CommandArm jest zaprojektowana w sposób bardziej intuicyjny i ergonomiczny. Elementy sterowania ciągnika pogrupowane są według funkcji, nowy CommandCentr jest zaś w pełni zintegrowany z konsolą i dostępny z wyświetlaczem dotykowym 17,8 lub 25,4 cm (7 lub 10 cali).

Nowa kabina CommandView

Nowa kabina CommandView III wyposażona jest w fotel obracający się o 40 stopni z wydłużeniem oparcia. Klienci mają do wyboru standardowy fotel z zawieszeniem pneumatycznym, sprawdzony w polu model ActiveSeat lub hydrauliczne zawieszenie kabiny (HCS), zapewniające jeszcze większą wygodę jazdy. Kabina wyposażona jest również w zapewniające bezpieczeństwo laminowane szyby i stanowi wyciszone środowisko pracy. Posiada również lodówkę do przechowywania pożywienia i napojów.

Zintegrowane systemy pozwalają na pracę z technologią rolnictwa precyzyjnego John Deere FarmSight. Dla przekładni CommandQuad i e23 dostępny jest hydrauliczny joystick z przełączaniem biegów. Dostępne są też takie opcje, jak 360-stopniowy zestaw oświetlenia LED na oraz w pełni pokrywające przednie i tylne błotniki.

Udoskonalone ciągniki serii 8R i 8RT

Ciągniki John Deere serii 8R i 8RT, z kołami i z gąsienicami, wyposażone w silniki tylko na olej napędowy zgodne z normą Stage IIIB również zostaną udoskonalone w roku 2014 i uzyskają wyższą moc we wszystkich modelach. Nowa seria 8R składać się będzie z pięciu ciągników o mocy nominalnej odpowiednio 270, 295, 320, 345 i 370 KM 320, 345 i 370 KM dla serii 8RT z gąsienicami.

Seria 8R wyposażona będzie również w wiele funkcji nowej serii 7R, w tym przekładnię e23 z układem zarządzania wydajnością, która dostępna będzie w roku 2015. Dla wszystkich modeli serii 8R i 8RT wciąż oferowana będzie przekładnia AutoPowr, jak również sprawdzona 16-biegowa przekładnia Powershift dla modeli 8270R, 8295R and 8320R. Nowa seria 8R wyposażona będzie również w te same opcje fotela, zintegrowanego hydraulicznego joysticka i konsoli CommandArm z wyświetlaczem CommandCenter.

Seria 8R doczekała się również innych istotnych udoskonaleń, pomagających uzyskać maksymalną wydajność i produktywność ciągnika. Należą do nich szersze prowadnice zaczepu, upraszczające przyłączanie narzędzi napędzanych przez WOM, nie dopuszczając do kontaktu WOM z prowadnicami oraz dodatkowa opcja prędkości WOM 1000/1000E, podnosząca wydajność narzędzi napędzanych przez WOM przy ograniczonych obrotach silnika. Nowy przykręcany WOM ułatwia eksploatację i wymianę, a nowe hydrauliczne cięgło pozwala na łatwiejsze i szybsze przyłączanie narzędzi i ich regulowanie z kabiny podczas pracy.

Do zastosowań wymagających wyższej wydajności pompy hydraulicznej dostępna jest opcja podwójnej pompy o wysokim przepływie dostarczającej 321 litrów na minutę, jako alternatywa dla pompy 227 litrów na minutę, a 90-litrowy pobór oleju przyspiesza pracę z większymi przyczepami lub przyczepami samozaładowczymi. Układ hydrauliczny poprawia działanie układu kierowniczego zarówno dla mechanicznego, jak i dla niezależnego zawieszenia osi (ILS). Dostępnych jest też aż do sześciu niezależnych zaworów SCV z tyłu i do dwóch z przodu.

Dalsze udoskonalenia serii 8R mają na celu poprawienie przenoszenia mocy na podłoże. Opcjonalne duże opony grupy 49 (215 cm średnicy o szerokości do 900 mm) zapewniają jeszcze większą powierzchnię styku, wyższe przekazywanie mocy i mniejsze ugniatanie gleby. Dostępne są również nowe, w pełni pokrywające, tylne błotniki, przednie błotniki 710 mm oraz osie kołnierzowe.

Ciągniki serii 7R i 8R/8RT – główne dane techniczne

Model ciągnika

Moc silnika w KM

(z IPM)

Typ silnika

Przekładnia

Seria 7R

7210R

210 (240)

6,8 l / Stage IIIB

CommandQuad e23

AutoPowr

7230R

230 (260)

6,8 l / Stage IIIB

CommandQuad e23

AutoPowr

7250R

250 (280)

9 l / Stage IIIB

e23

AutoPowr

7270R

270 (300)

9 l / Stage IIIB

e23

AutoPowr

7290R

290 (312)

9 l / Stage IIIB

e23

AutoPowr

7310R

310 (340)

9 l / Stage IV

(SCR)

e23

AutoPowr

Seria 8R

8270R

270 (305)

9 l / Stage IIIB

16 PST

e23

AutoPowr

8295R

295 (327)

9 l / Stage IIIB

16 PST

e23

AutoPowr

8320R

320 (355)

9 l / Stage IIIB

16 PST

e23

AutoPowr

8345R

345 (380)

9 l / Stage IIIB

e23

AutoPowr

8370R

370 (405)

9 l / Stage IIIB

e23

AutoPowr

Seria 8RT

8320RT

320 (355)

9 l / Stage IIIB

e23

AutoPowr

8345RT

345 (380)

9 l / Stage IIIB

e23

AutoPowr

8370RT

370 (405)

9 l / Stage IIIB

e23

AutoPowr

źródło: John Deere