W silnikach jest wykorzystana technologia SCR , która używa płynu AdBlue . Jest on wtryskiwany do układu wydechowego przed katalizatorem i powoduje zmniejszenie ilości szkodliwych gazów oraz cząstek stałych do 90 %, które wydobywają się do atmosfery w spalinach. Seria X 70 posiada konstrukcję ramowa sprawdzoną w poprzednich seriach. W ramie osadzony jest silnik na 4 gumowych amortyzatorach, które powodują zmniejszenie przenoszonych drgań oraz hałasu na konstrukcję ciągnika.
Skrzynia przekładniowa XtraSpeed 8 Powershifts posiada w wersji podstawowej 32 prędkości jazdy do przodu oraz 24 prędkości jazdy do tyłu w przypadku zastosowania reduktora ilość przełożeń wzrasta do 48 prędkości do przodu oraz 36 prędkości do tyłu. Zastosowany rewers elektrohydrauliczny pozwala na płynne zmiany kierunku jazdy oraz na uwrociach. W przekładni możemy zastosować mechaniczną lub elektrohydrauliczną zmianę zakresów prędkości. Każde przełożenie ma prędkość wyższą od poprzedniego o 15%.
Przednia oś posiada 55o kąt skrętu co powoduje małą średnicę zawracania ciągnika. Ciągnik może być wyposażony w amortyzowaną oś przednią sterowaną elektrohydraulicznie. Zastosowanie tej osi daje wyjątkowy komfort w przemieszczaniu się po drodze jak i w trudnym terenie ponieważ zastosowano rozwiązanie niezależnej amortyzacji każdego koła osi przedniej.
W przypadku zamówienia kabiny operatora z amortyzacją dodatkowo wzrasta komfort i bezpieczeństwo pracy operatora ciągnika. Sterowny elektrohydraulicznie wałek WOM oferuje 2 prędkości obrotowe 540 i 1000 obr/min. Zamknięty centralny układ hydrauliczny wykorzystuje pompę o dużej wydajności, aby dostarczyć odpowiednią ilość oleju. Podnośnik hydrauliczny jest wyposażony w EHR ( elektroniczna kontrola podnośnika), udźwig podnośnika w modelach X70.70 i X70.80 wynosi 10950 kg, w modelach X70.40, X70.50, X70.60 wynosi 7200 kg, umożliwia to pracę nawet z najcięższymi maszynami zawieszanymi.
Kabina Deluxe została tak zbudowana, aby nie tylko spełnić oczekiwania klientów, ale przekroczyć je w dziedzinie bezpieczeństwa i komfortu pracy operatora. Kabina posiada bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, wydajny system klimatyzacji, fotel pneumatyczny z wielofunkcyjnym podłokietnikiem(sterowanie funkcjami ciągnika), hydrauliczny system zawieszenia (dostępny jako opcja). Zastosowanie powyższych rozwiązań sprawia, że ciągnik serii X70 jest prosty w obsłudze mimo zastosowania najnowszej technologii, ekonomiczny, zdolny do pracy ze wszystkimi maszynami ze względu na dużą ilość przełożeń w skrzyni przekładniowej oraz komfortowy dla operatora.
źródło: ROMANOWSKI/McCormick