Pierre Lahutte, Dyrektor ds. Zarządzania Produktami, zajmujący się ciągnikami, skomentował to następująco: „Gama TD5 została starannie opracowana, aby spełnić specyficzne wymagania tego wysoce konkurencyjnego segmentu. Cieszące się uznaniem elementy, takie jak mechaniczne przekładnie napędowe i łatwa konserwacja, połączone zostały z nową kabiną i montowaną przy kolumnie kierownicy hydrauliczną dźwignią przekładni nawrotnej PowerShuttle – unikalną w tym segmencie – aby zaoferować unowocześnioną wersję tradycyjnych ulubionych rozwiązań.”
Nowa kabina VisionView™
Całkiem nowa kabina gwarantuje doskonały komfort i intuicyjną obsługę wszystkich kluczowych funkcji ciągnika. Wszystkie główne elementy sterownicze, włącznie z dźwignią gazu ręcznego i dźwigniami sterującymi hydraulicznymi zaworami zdalnymi, zostały rozmieszczone na prawym pulpicie, aby zmniejszyć skręcanie i obroty tułowia operatora. Całkowicie zintegrowany joystick ładowacza czołowego, ergonomicznie umieszczony w kabinie, wraz z zamontowaną przy kolumnie dźwignią zmiany kierunku jazdy, zwiększa wydajność ładowacza i zmniejsza zmęczenie operatora podczas pracy. Specjalny pedał do regulacji ustawienia kolumny kierownicy umożliwia użytkownikom dostosowanie kierownicy do swojej naturalnej pozycji roboczej.
Widoczność jest kluczowym zagadnieniem, więc w nowej serii TD5, zastosowano opcjonalny panel, który zwiększa łączną przeszkloną przestrzeń do imponującej wartości 5,034 m2, która idealnie sprawdza się podczas pracy z ładowaczem, zapewniając doskonałą widoczność podczas całego cyklu podnoszenia.
Opracowana została również całkiem nowa koncepcja w zakresie klimatyzacji. Super-szybki wentylator odszraniający kieruje potężny strumień powietrza na szybę przednią, aby zapewnić szybki rozruch w mroźne poranki i wieczory. Wygodę w kabinie VisionView™ zapewnia również szerszy, wygodniejszy fotel kierowcy i nowo wprowadzony fotel pasażera.
Gama TD5 to również charakterystyczna stylizacja New Holland, której elementami są nachylona maska i będące znakiem firmowym światła w kształcie „kocich oczu”.
Silniki
Oferta silników została specjalnie dostosowana nie tylko do gamy TD5, ale również do poszczególnych modeli w zależności od ich specyficznych profili zastosowań. Podstawowe modele TD5.65 i TD5.75 wyposażone są w mocne, trójcylindrowe silniki o mocy sięgającej 72 KM, co zapewnia niezawodność i oszczędność paliwa. Model TD5.85 wyposażony jest w silnik F5C marki FPT, a trzy najbardziej prestiżowe modele TD5.95 – TD5.115 wyposażone są w silniki Nef o pojemności 4,5 litra zrealizowane przez firmę FPT Industrial, umożliwiające osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 445 Nm nawet przy najbardziej wymagających zastosowaniach. Silniki te posiadają turbodoładowanie i chłodnicę międzystopniową, zapewniające ekonomiczną, niezawodną pracę oraz dużą oszczędność paliwa, w połączeniu z długim okresem między-przeglądowym, sięgającym nawet 600 godzin. Ponadto wszystkie modele są dostosowane do zasilania standardowym paliwem i B100, 100 % biopaliwem.
Hydrauliczny układ PowerShuttle
Firma New Holland w serii TD5 oferuje opcjonalny, montowany przy kolumnie kierownicy, hydrauliczny układ PowerShuttle, umożliwiający zmianę kierunku podczas jazdy, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Modele od TD5.85 do TD5.115 posiadają zaletę w postaci płynnej zmiany kierunku, co doskonale sprawdza się w przypadku użytkowania ładowacza czołowego.
TD5.65 i TD5.75 oraz wszystkie modele wyposażone w reduktor biegów pełzających 20×12 mogą być wyposażone wyłącznie w mechaniczną, montowaną na kolumnie dźwignię zmiany kierunku.
Skuteczność hamowania wzrosła o 15% stosownie do wzrostu mocy w modelach TD5.105 i TD5.115, dzięki dodatkowej tarczy hamulcowej, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas prac transportowych na pagórkowatych terenach.
Opcja ROPS kompatybilna z FOPS
Nowa gama TD5 dostępna jest zarówno w wariancie z kabiną, jak i z systemem ROPS. Platforma ROPS charakteryzuje się tym samym, ergonomicznym rozmieszczeniem elementów sterowniczych, jak wariant z kabiną; model ten został zaprojektowany ze specjalnymi wykończeniami, które zwiększają komfort operatora i są odporne na trudne warunki robocze. Warianty ROPS mogą być również wyposażone w daszek ochronny kompatybilny z systemem FOPS (Fall On Protection System), dzięki któremu użytkownicy mogą spokojnie pracować z ładowaczem w pomieszczeniach zamkniętych, w których istnieje ryzyko spadających przedmiotów.
Opony
Modele TD5.105 i TD5.115 są całkowicie kompatybilne z oponami tylnymi R38 i przednimi R28 – jest to jedyny ciągnik w swojej klasie oferujący tę opcję, zwiększającą wydajność. Opony te gwarantują większy prześwit między ciągnikiem a terenem przy uprawie ziemniaków i warzyw, jak również większą siłę pociągową i zmniejszone ugniatanie gleby we wszystkich zastosowaniach.
Specyfikacja modeli
Nowa numeracja zastosowana w serii TD5 umożliwia błyskawiczne rozszyfrowanie osiągów poszczególnych modeli. Seria TD jest synonimem tradycyjnych, wytrzymałych ciągników, charakteryzujących się doskonałym stosunkiem jakości do ceny. Pierwsza cyfra ‘5’ pozycjonuje model w obrębie całej rodziny ciągników New Holland. Cyfry po kropce oznaczają maksymalną moc ciągnika.
Model |
Maksymalna moc (KM) |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) |
TD5.65 |
65 |
261 |
TD5.75 |
72 |
295 |
TD5.85 |
82 |
328 |
TD5.95 |
95 |
390 |
TD5.105 |
106 |
425 |
TD5.115 |
113 |
445 |
Dostępność
Nowe modele TD5 zadebiutują w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii podczas pokazów prac na użytkach zielonych wczesnym latem.
{gallery}New Holland – TD5{/gallery}
źródło: New Holland Agriculture
foto: New Holland Agriculture