Seria T9 to ciągniki o największej mocy dostępne w ofercie New Holland – stanowią one proste rozwiązanie o dużej mocy dla dużych gospodarstw rolnych dzięki swojej konkurencyjnej cenie, niskim kosztom eksploatacyjnym, maksymalnemu komfortowi operatora i oponom nieniszczącym gleby. Ta ostatnio zmodernizowana seria charakteryzuje się jeszcze wyższymi osiągami w połączeniu z jeszcze lepszym komfortem operatora i obniżonymi kosztami eksploatacyjnymi.
T9 w wersji ze standardową ramą opracowany został pod kątem rynków europejskich – to ciągnik, który może się poruszać na oponach o szerokości 900 mm o dużej przyczepności do podłoża, a równocześnie nie przekracza wysokości 3 m, spełniając tym samym wymóg związany z transportem – oświadczył Luca Mainardi, Kierownik odpowiedzialny za system PLM i ciągniki. Wyższe modele posiadają ramę przeznaczoną do intensywnej eksploatacji w trudnych warunkach – idealnie sprawdzającą się na większych obszarach, w niewielkich gospodarstwach uprawiających zboża i gospodarstwach dysponujących dużymi areałami, w których szerokość maszyn idzie w parze z szerszym śladem. Opony przyjazne dla gleby zapewniają korzyść w postaci mniejszego uszkodzenia gleby na uwrociach.
Technologia HI-eSCR ECOBlue™ zapewnia zgodność z normami emisji Tier 4B
Seria T9 spełnia wymogi norm emisji Tier 4B dzięki sprawdzonej technologii HI-eSCR ECOBlue™ opracowanej przez firmę New Holland. Charakteryzuje się najwyższą wydajnością przetwarzania energii w branży, wynoszącą aż 95% i oferuje klientom liczne korzyści. Przede wszystkim stanowi ewolucję systemu ECOBlue™ zgodnego z normami emisji Tier 4A, dlatego nie zmienia sposobu działania maszyny. Jest wydajny, cechuje się niskim zużyciem paliwa i roztworu AdBlue, a z uwagi na prostą instalację jest w stanie zapewnić równorzędną lub wyższą moc w porównaniu ze swoim poprzednikiem.
Najlepsza kabina w swojej klasie i jeszcze lepsza ergonomia zapewniająca komfort jazdy
Dzięki najlepszym w swojej klasie rozwiązaniom konstrukcyjnym zastosowanym w kabinie, imponujące proporcje T9 są optymalnie rozmieszczone wokół operatora, a zastosowane funkcje czynią obsługę maszyny łatwą i wygodną. Wielokrotnie nagrodzony podłokietnik SideWinder™ II zapewnia maksymalną ergonomię działania, podobnie jak wszystkie elementy sterownicze rozmieszczone idealnie w zasięgu dłoni. Dźwignia wielofunkcyjna CommandGrip™ umożliwia sterowanie najczęściej używanymi funkcjami ciągnika. Pozwala ona obsługiwać w intuicyjny sposób rozmieszczone na niej opcje, takie jak zmiana biegów przekładni Ultra Command™, system zarządzania prędkością jazdy, IntelliSteer™ oraz system zarządzania skrętem na uwrociach . Dodatkowo udoskonalono ją poprzez wprowadzenie szybciej reagujących i miękkich w dotyku przycisków oraz podświetlenia. Wbudowane zostało również pokrętło umożliwiające bardzo łatwą regulację prędkości docelowych w systemie zarządzania prędkością jazdy.
Najlepsze w swojej klasie osiągi układu hydraulicznego
T9 oferuje najlepszą wydajność hydrauliczną w swoim segmencie dzięki zamontowanym z tyłu zaworom zdalnym, których może być nawet osiem. Natężenie przepływu w standardowej pompie sięga nawet 159 litrów/minutę. Opcjonalna wersja o wysokim natężeniu przepływu pozwala osiągnąć nawet 216 litrów/minutę, a w połączeniu z pompą Mega Flow™ możliwe jest osiągnięcie przepływu wynoszącego łącznie 428 litrów/minutę. Dzięki tak dużej mocy hydraulicznej T9 doskonale radzi sobie nawet z obsługą narzędzi zużywających najwięcej mocy.
Na podłokietniku SideWinder II mieszczą się cztery łopatki sterownicze do obsługi zaworów zdalnych, doskonale pasujące do dłoni, zaś pozostałe cztery zawory można obsługiwać za pomocą dźwigni CommandGrip lub łącznie za pomocą dźwigni CommandGrip i dwóch dodatkowych łopatek. Część naszych klientów opowiedziała się za łopatkami do sterowania zaworami zdalnymi, więc dodaliśmy dwie łopatki, by zwiększyć liczbę obsługiwanych w ten sposób zaworów do sześciu.
Nowe przekładnie zębate WOM zmniejszają poziom hałasu, drgań, jak również zużycie paliwa
W zmodernizowanej gamie T9 wprowadzono również przekładnię zębatą WOM pozwalającą osiągnąć prędkość WOM rzędu 1000 obr./min. przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej zaledwie 1800 obrotów – a nie 2000, jak miało to miejsce w przypadku poprzednich modeli. Przełożyło się to na jeszcze cichszą kabinę, niższy poziom drgań i mniejsze zużycie paliwa. To większa oszczędność i większy komfort operatora.
Dane techniczne:
Model |
Moc znamionowa (KM) |
Maksymalna moc z EPM (KM) |
Rozstaw osi (mm) |
T9.435 |
375 |
435 |
3759 |
T9.480 |
425 |
469 |
3759 |
T9.530 |
475 |
524 |
3759 |
T9.565 |
507 |
557 |
3759 |
T9.600 |
542 |
613 |
3911 |
T9.645 – Nowość! |
588 |
647 |
3911 |
T9.700 |
628 |
692 |
3911 |
źródło: New Holland