John Deere 9RX – czterogąsienicowy mocarz

John Deere na początku września zaprezentował swój pierwszy w historii 4-gąsienicowy ciągnik, który uzupełnienia bogatą rodzinę ciągników o wysokiej mocy z serii 9R (kołowe) oraz 9RT (2-gąsienicowe). Cztery nowe modele 9RX – o mocy od 470 do 620 KM – są wyposażone w duże, wytrzymałe podwozie oraz system gąsienic zaprojektowany z myślą o wysokiej mocy i trwałości oraz znakomitych właściwościach jezdnych, szczególnie w przypadku korzystania z dużego osprzętu w polu.

 

Ciągniki 9RX są wyposażone w wysokiej klasy podwozie z napędzanymi gąsienicami, które skutecznie przenoszą moc silnika na podłoże. Dzięki temu doskonale sprawdzają się podczas prac wymagających dużej siły uciągu, takich jak kultywacja, orka, talerzowanie, głębokie spulchnianie czy siew na dużą skalę, jak również podczas zadań pozarolniczych.

 

Nowe ciągniki 9470RX i 9520RX są napędzane silnikami John Deere PowerTech PSS o pojemności 13,5 l, a za moc ciągników 9570RX i 9620RX odpowiadają jednostki napędowe Cummins QSX 15,0 l. Oba modele silników są wyposażone w chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR), udoskonaloną turbosprężarkę, filtr cząstek stałych (DPF) i selektywną redukcję katalityczną (SCR), co sprawia, że są zgodne z normami Stage IV / Final Tier 4 dotyczącymi emisji spalin oraz że dostarczają moment obrotowy i moc niezbędne w najtrudniejszych warunkach w polu.

 

Silniki napędzają koło łańcuchowe o dużej średnicy oraz koła napędowe, które przy współpracy optymalnie usytuowanych kół jałowych i pośrednich zapewniają znakomite przeniesienie mocy na nawierzchnię przy mniejszych poślizgach gąsienic. Nowe ciągniki z serii 9RX są wyposażone w wytrzymałe, odporne na przebicia gąsienice Camso Durabuilt 3500 i 6500 z technologią Duradrive, które zapewniają optymalną nośność w polu. Gąsienice o szerokości 30 cali są wyjątkowo trwałe i pozwalają zachować całkowitą szerokość maszyny poniżej 3 m. Opcjonalnie dostępne są także bardzo szerokie gąsienice o szerokości 36 cali.

 

Podobnie jak młodsi bracia z serii 9R/9RT, nowe 4-gąsienicowe ciągniki są dostępne z elastyczną, płynną przekładnią e18 z układem zarządzania wydajnością, która automatycznie steruje silnikiem i przełożeniami. Ta najlepsza przekładnia na rynku błyskawicznie i automatycznie reaguje na zmiany warunków w polu, co przekłada się na znakomite parametry jazdy i obniżone spalanie.

 

Ciągniki są także wyposażone w przegubowy układ kierowniczy oraz opcjonalnie dostępny system Active Command Steering (ACS), który zwiększa zwrotność ciągnika w polu oraz ułatwia jazdę w linii nawet przy prędkościach dochodzących do 40 km/h. 

 

Kabina CommandView III nowych ciągników zawiera nie tylko wszystkie znakomite rozwiązania dostępne w ciągnikach serii 9, ale jest też wyposażona w nowy układ zawieszenia o skoku do 10 cm, który znacznie poprawia komfort jazdy. Ogranicza on drgania kabiny i chroni ją oraz operatora przed nagłymi uderzeniami lub wstrząsami.

 

Szereg innych funkcji zapewnia kabinie CommandView III ergonomię niespotykaną w innych rozwiązaniach. Należą do nich: w pełni zintegrowany system prowadzenia AutoTrac™; system zarządzania informacjami JDLink Connect; intuicyjny i łatwy w użyciu wyświetlacz CommandCenter 4. generacji ze spersonalizowanymi ekranami, które pozwalają łatwo kontrolować ciągnik i jego funkcje; jak również przekładnia e18 z układem zarządzania wydajnością.

 

Optymalną widoczność nawet po zmroku zapewniają 24 światła w technologii LED, które oświetlają teren wokół ciągnika i osprzętu naturalnym światłem.

 

Układ hydrauliczny w ciągnikach z serii 9RX został zmodernizowany i obejmuje do ośmiu zaworów SCV zapewniających standardowy przepływ 220 l/min lub opcjonalny 435 l/min. System ten bez problemu sprosta wymaganiom w zakresie prędkości i możliwości instalacji hydraulicznej stawianym przez klientów korzystających w polu z dużego osprzętu.

 

źródło: John Deere