Nowa gama sieczkarni samobieżnych FR zapewnia niezmiennie wysoką jakość rozdrabniania oraz wiodącą w branży efektywność zbioru plonów. Ich wydajność uległa dodatkowej poprawie dzięki nowym silnikom o mocy znamionowej od 476 do 775 KM, opartych na technologii Hi-eSCR ECOBlue™ spełniającej wymogi norm emisji Tier 4B. Silnik najwyższego modelu w serii posiada imponującą pojemność 20,1 litra i osiąga moc 824 KM.
„Marka New Holland od ponad 50 lat jest pionierem w dziedzinie technologii zbiorów pasz i jako pierwsza w branży wprowadziła liczne rozwiązania, skomentował Lars Skjoldager Sørensen, dyrektor ds. zarządzania produktami odpowiedzialny za maszyny żniwne. „Nowa gama sieczkarni samobieżnych FR czerpie z tego bogatego dziedzictwa, by dostarczyć klientom pakiet rozwiązań zapewniających wydajność i efektywność, który będzie w stanie spełnić wymagania gospodarstw działających na dużą skalę.”
Regularna, najwyższa jakość rozdrabniania począwszy od najszerszego kanału podawania w branży, poprzez głowicę tnącą, rolki gniotownika aż do rury zsypowej. Nowe sieczkarnie samobieżne FR charakteryzują się największą głowicą tnącą w branży – zarówno jeżeli chodzi o szerokość, jak i o średnicę – która bez wysiłku radzi sobie z rozdrabnianiem plonu.
Sprawdzony nóż „chevron” w czysty, szybki, a co najważniejsze jednolity sposób, rozdrabnia zbierany materiał. Głowica tnąca jest dostępna w pięciu konfiguracjach dostosowanych do określonych wymogów związanych z rozdrabnianiem: 2×8, 2×10, 2×12, 2×16 i 2×20 noży, zapewniających odpowiednio długość cięcia od 6 do 33 mm, od 5 do 27 mm ,od 4 do 22 mm, od 3 do 16 mm i od 2 do 13 mm. Sprawdzony system napędu rolek podających Hydroloc umożliwia operatorowi dostosowanie długości cięcia do stanu plonu w trakcie jazdy.
Duże rolki gniotownika, najszersze w branży (30 cali), maksymalizują przepustowość. System Variflow™ umożliwia operatorowi bezproblemowe przejście z konfiguracji trawy na kukurydzę i z powrotem, jak również optymalizację przepływu plonu w trudnych warunkach, co przekłada się na maksymalną wydajność.
Nowa sieczkarnia samobieżna FR posiada również udoskonalony dziób. Już wcześniej najszerszy i najłatwiej dostępny w branży dziób teraz wyposażony został w pełnowymiarowe, wymienne wkłady górne i boczne, nową, wytrzymałą łapę, mocniejszy siłownik łapy oraz udoskonalone smarowanie podstawy dziobu. Efektywność można dodatkowo zwiększyć poprzez automatyzację napełniania przyczepy dzięki wielokrotnie nagradzanemu systemowi prowadzenia dziobu Intellifill™: prowadzi on plon precyzyjnie do przyczepy niezależnie od warunków meteorologicznych, pory dnia lub typu przyczepy.
Nowe, wielokrotnie nagradzane silniki z technologią Hi-eSCR ECOBlue™ zapewniającą kompatybilność z normami Tier 4B, dostosowane do stałych, wysokich obciążeń gwarantują doskonałe osiągi. Wszystkie modele należące do nowej serii FR wyposażone są w silniki firmy FPT Industrial. Dwa mniejsze modele napędzane są sprawdzonymi silnikami Cursor 13 dostosowanymi do stałych, wysokich obciążeń typowych dla zbiorów pasz. W modelach FR650 i FR780 montowany jest natomiast nowy silnik Cursor 16, który został wyróżniony tytułem “Diesel of the Year 2014”, przyznawany przez Diesel Magazine. Oba silniki charakteryzują się dużą mocą i doskonałymi osiągami w połączeniu z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i roztworu DEF. Dostosowanie parametrów do zbioru pasz pozwala uzyskać niemal błyskawiczną reakcję na obciążenia przejściowe, dzięki czemu sieczkarnie z serii FR są w stanie poradzić sobie z nagłymi zmianami obciążenia bez zatrzymywania się lub zalegania plonu, co oznacza wzrost wydajności nawet o 5%*, w porównaniu do poprzedniego modelu. We wszystkich modelach montowane są zbiorniki na paliwo i roztwór AdBlue o zwiększonej pojemności, by zapewnić klientom nieprzerwaną pracę w trakcie zbiorów. Najwyższy model serii FR850 wyposażony jest w silnik Vector o imponującej pojemności 20,1 l.
Wszystkie pozostałe modele wyposażone są w silniki oparte na technologii Hi-eSCR ECOBlue, dzięki czemu spełniają rygorystyczne normy emisji Tier 4B. Silniki zostały zaprojektowane pod kątem optymalizacji spalania, dlatego powstaje w nim bardzo mało cząstek stałych. Układ oczyszczania spalin neutralizuje NOx (tlenki azotu), powstające wskutek działania wysokich temperatur podczas spalania. W rezultacie uzyskuje się doskonałe osiągi w połączeniu z wyjątkową efektywnością paliwową.
Nowy tryb ECO w systemie zarządzania silnikiem pomaga zoptymalizować zużycie paliwa, co przekłada się na oszczędność paliwa nawet do 21%* oraz najniższe w klasie zużycie paliwa wynoszące już od 0,5 l/tonę.
Dzięki połączeniu nowych silników Cursor oraz technologii Hi-eSCR ECOBlue nowe modele FR zużywają średnio o 21%* paliwa mniej w porównaniu do równorzędnych modeli Tier 3 o tej samej długości cięcia. Testy przeprowadzone przez Stowarzyszenie DLG pokazują, że model sieczkarni FR650 zapewnia najwyższą w swojej klasie oszczędność paliwa, wynoszącą już od 0,5 l/tonę przy zbiorze 8mm sieczki kukurydzy. Nowe, standardowe ustawienie trybu ECO pozwala zmniejszyć zużycie paliwa w warunkach roboczych, w których nie jest możliwe całkowite obciążenie silnika, na przykład podczas zbioru plonów o niskiej wydajności lub na błotnistych polach. Po włączeniu inteligentny system zarządzania silnikiem kontroluje prędkość silnika i jego reaktywność, by zminimalizować zużycie paliwa.
System PowerCruise™ opracowany przez markę New Holland maksymalizuje wydajność poprzez nieustanne monitorowanie rzeczywistej wymaganej mocy i dostosowuje prędkość jazdy sieczkarni w taki sposób, by uzyskać jak najwyższą sprawność pracy przy zmianach stanu plonów na polu.
Kabina montowana w nowych sieczkarniach z serii FR stanowi komfortowe miejsce pracy dla operatora. Obszerna i cicha kabina zapewnia wyjątkową, panoramiczną widoczność w zakresie 360 stopni, a dzięki zakrzywionym oknom operator w każdej pozycji doskonale widzi heder i dziób. Nowy fotel Deluxe z zawieszeniem pneumatycznym posiada funkcję automatycznego dostosowania do ciężaru i zmiennego niwelowania wstrząsów. Oparcie, podparcie kręgosłupa lędźwiowego, kąt nachylenia fotela i wysokość są regulowane, dzięki czemu zapewniają operatorowi idealną pozycję siedzenia. Opcjonalnie w trzech najwyższych modelach dostępny jest nowy, luksusowy fotel ze skórzaną lub tekstylną tapicerką, ogrzewanymi i wentylowanymi poduszkami oraz lepszym zawieszeniem. Nowa, smukła kolumna kierownicy z podwójnym połączeniem ułatwia ustawienie kierownicy w taki sposób, by zapewnić jak najlepszą widoczność hedera i maksymalny komfort.
Komfort operatora wzrasta również dzięki inteligentnej oraz intuicyjnej automatyce. Wszystkie kluczowe parametry maszyny, takie jak sterowanie hederem, włączanie dziobu i uruchamianie systemu Power Cruise™ obsługiwane są za pomocą dźwigni wielofunkcyjnej CommandGrip™. Monitor IntelliView™ IV umożliwia błyskawiczny przegląd funkcji maszyny.
*Nowy FR650 w porównaniu do poprzedniego FR600
Model |
FR480 |
FR550 |
FR650 |
FR780 |
FR850 |
Maks. Moc w zakresie roboczym obr./min. |
476 KM/350 kW |
544 KM/400 kW |
653 KM/480 kW |
775 KM/570 kW |
824 KM/606 kW |
źródło: New Holland Agriculture