Ciągniki CLAAS serii ARION 400 mogą być wyposażone w cenne rozwiązania techniczne znane z dużych traktorów tej samej firmy. Należy do tego sprawdzona przekładnia HEXASHIFT, funkcja zarządzania na uwrociach CSM i TELEMATICS. Także nowo opracowany dynamiczny układ kierowniczy dostępny jest dla ciągników ARION 400 w wyposażeniu dodatkowym.
Modele ARION 400 z uwagi na swoją kompaktową budowę i różne moce silników od 90 do 140 KM to uniwersalne ciągniki idealne dla każdego typu pracy. Dzięki rozbudowanym wersjom wyposażenia rolnicy mogą teraz jeszcze wygodniej gospodarować gruntami, prowadzić zbiory roślin pastewnych, wykonywać transport lub roboty ładowaczem czołowym.
Pracować jeszcze lepiej dzięki przekładni HEXASHIFT i zarządzaniu na uwrociach CSM
Dla modeli ARION od 460 do 430 do wyboru są dwa rodzaje skrzyni biegów: znana QUADRISHIFT i nowa przekładnia HEXASHIFT. Przekładnia HEXASHIFT dzięki czterem zautomatyzowanym grupom i sześciu poziomom obciążenia pozwala na jazdę po ulicy z małą prędkością obrotową silnika. Oznacza to mniejszy hałas dla operatora podczas jazdy i mniejsze zużycie oleju napędowego. Dzięki sześciu poziomom obciążenia biegi w dużym stopniu nakładają się na siebie tak, że dla każdego zakresu zastosowania można wybrać optymalną ilość obrotów i prędkość jazdy. Wszystkie 24 biegi można wygodnie przełączać wielofunkcyjnym uchwytem bez konieczności używania przy tym pedału sprzęgła. Dzięki automatycznej przekładni HEXACTIV operator może całkowicie zlecić zmianę biegów traktorowi.
Kolejną nową zmianą wyposażenia dla modelu ARION 400 jest sprawdzone zarządzanie na uwrociach CSM (CLAAS SEQUENCE MANAGEMENT), które wykorzystuje do tego kolorowy wyświetlacz CIS. Dzięki temu systemowi można zapisać wiele funkcji ciągnika w kolejności obsługi, na przykład elektroniczne zawory hydrauliczne, podnośnik, prędkość obrotowa silnika i wał odbioru mocy. Obsługa jest bardzo łatwa i odciąża kierowcę przede wszystkim przy absorbujących manewrach podczas jazdy, przy których w przeciwnym razie należałoby wykonać po kolei wiele czynności związanych z obsługą. Łącznie można zapisać cztery sekwencje nawrotów zawierające aż do 200 czynności, które można wywołać przez pole obsługi CSM znajdującego się w prawej konsoli bocznej lub przez uchwyt wielofunkcyjny.
Układ kierowniczy, który myśli razem z Tobą
Także nowo opracowany dynamiczny układ sterowania stanowi wielką pomoc przy wielu zastosowaniach ciągnika. Operator jednym przyciskiem może zmienić ilość obrotów kierownicy dla takiego samego skrętu i w ten sposób dopasować do wykonywanej pracy. Od zderzaka do zderzaka można zmniejszyć ilość obrotów kierownicy z 4,5 przy wyłączonym systemie do zaledwie jednego lub trzech obrotów. To sprawia, że obsługa staje się wyraźnie prostsza, właśnie przy pracach wymagających intensywnego kierowania z dołączonym ładowaczem czołowym lub przy nawrotach.
Podczas dynamicznego prowadzenia operator może wybrać na kolorowym wyświetlaczu CIS trzy różne tryby. Około 90% wszystkich prac można wykonać w trybie zależnym od kąta skrętu, w przypadku którego kierowanie staje się automatycznie tym szybsze, im mocniej się skręca. Podczas jazdy prosto przełożenie kierownicy zmniejsza się automatycznie. W trybie zależnym od prędkości przełożenie kierownicy zmniejsza się wraz z rosnącą prędkością od 10 km/h. Trzeci tryb można ustawić ręcznie. Przełożenie sterowania jest wówczas niezależne od prędkości lub skrętu kierownicy. Aktywacja dynamicznego skręcania następuje szybko i łatwo poprzez przycisk znajdujący się w prawej konsoli bocznej.
Z TELEMATICS wszystko pod kontrolą
System CLAAS TELEMATICS stosowany już wcześniej w dużych traktorach CLAAS i kombajnach, dostępny jest teraz w ciągnikach ARION 400. System dostarcza wszystkie centralne dane maszyny i pozycje przy każdym zastosowaniu. W ten sposób dzięki zdalnej diagnozie można nadzorować i optymalizować bieżące prace. Kolejną zaletą jest automatyczna dokumentacja wszystkich danych, które można także eksportować bezpośrednio do komputera. Ponadto możliwe jest porównanie wszystkich zastosowań maszyny w dłuższym okresie czasu i za pomocą historii danych dalsze optymalizowanie wszystkich prac ciągnika.
Źródło: CLAAS