Najnowsza generacja cieszących się wyjątkową popularnością i powodzeniem serii Case IH Maxxum świętuje swoją premierę. W nowej palecie modeli należących do segmentu średniej mocy znalazły się serie Maxxum, Maxxum Multicontroller (MC) i Maxxum CVX.
W każdym przypadku cztery modele z czterocylindrowymi silnikami o mocy znamionowej od 115 do 145 KM dostępne są w trzech wariantach. Dodatkowo modele Maxxum 150 i Maxxum 150 MC są dostępne również z silnikami sześciocylindrowymi o mocy znamionowej 145 KM. Oba warianty sześciocylindrowe zostaną wprowadzone w pierwszym etapie wymiany modeli od lipca 2016 r., a sukcesywnie przed upływem pierwszego kwartału roku 2017 w pozostałych modelach. Osiągające maksymalną moc 145, 155, 168 i 175 KM, jak również 179 KM w wariantach sześciocylindrowych, nowe ciągniki Maxxum stanowią prawdziwe „pakiety mocy”.
Nowe Maxxum zostały odświeżone i zmodyfikowane. Wprowadzono nowy wygląd maski i dach kabiny. Wprowadzono nowe konfiguracje świateł drogowych i roboczych zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Jednoczęściowa szyba przednia i okno dachowe gwarantują odpowiednią widoczność z przodu podczas prac z ładowaczem czołowym. Dzięki katalizatorowi oksydacyjnemu DOC i układowi selektywnej redukcji katalitycznej SCR seria Maxxum wpisuje się również w koncepcję efektywnej mocy Case IH i przekonuje do siebie oszczędnym zużyciem paliwa, niższymi emisjami i wyższą wydajnością. Ponadto liczne i różnorodne nowości jasno wskazują, że inżynierowie Case IH wsłuchali się w głosy klientów i w przemyślany sposób dopracowali i zoptymalizowali tę serię ciągników. Wzmocnione zawieszenie osi przedniej, różne opcje foteli oraz udoskonalona kierownica zapewniają wysoki komfort jazdy i wygodę, podczas gdy zastosowanie technologii ISOBUS klasy II lub III w modelu Maxxum CVX oraz system zarządzania skrętem na uwrociach HMC II znacznie ułatwia codzienną pracę.
Rozwiązania projektowe zastosowane we wnętrzu kabiny Maxxum konsekwentnie wpisują się w filozofię marki Case IH, której celem jest uczynienie miejsca pracy kierowcy tak cichym, komfortowym i intuicyjnym, jak tylko jest to możliwe. Na życzenie oprócz standardowego fotela do dyspozycji są również warianty Deluxe Comfort oraz Deluxe ze skórzaną tapicerką. Drugi zbiornik sprężonego powietrza na osi przedniej zapewnia optymalne działanie zawieszenia, co znacznie zwiększa nie tylko komfort podczas transportu drogowego, ale również siłę pociągową podczas prac polowych. Do wysokiego komfortu jazdy przyczyniają się dodatkowo zawieszenie kabiny oraz wydłużony do 2,642 m rozstaw kół w modelach Maxxum; zachowano przy tym tradycyjnie niewielki promień skrętu.
Do licznych nowości wprowadzonych w serii Maxxum zaliczają się na przykład tylne błotniki. Całkowicie zakrywają one opony i umożliwiają obecnie również montaż opon wielkości 650/65R38. Dzięki imponującemu dopuszczalnemu ciężarowi całkowitemu wynoszącemu 9,5 tony Maxxum gotowy jest do pracy z dużymi i ciężkimi maszynami, przy czym elektroniczne tłumienie drgań zapobiega ruchom oscylacyjnym narzędzi podłączonych do tylnego układu hydraulicznego. Urządzenia sterownicze z tyłu są teraz rozmieszczone po lewej i prawej stronie łącznika górnego, co zapewnia lepszą dostępność, a pokrywa urządzeń sterowniczych została oznaczona kolorystycznie celem ułatwienia obsługi. Podczas gdy Maxxum jako opłacalny model podstawowy wyposażony jest w od dwóch do czterech urządzeń sterowniczych, modele Maxxum MC i Maxxum CVX dysponują elektrycznymi urządzeniami sterowniczymi oraz sprawdzonym podłokietnikiem Multicontroller. Dzięki dostępnym opcjom oświetlenia, włącznie z pakietem LED 360°, wszystkie modele Maxxum po nastaniu zmroku gwarantują środowisko pracy oświetlone jak za dnia.
Czterocylindrowe modele Maxxum wyposażone są w silniki NEW o poj. 4,5 l, zaś modele sześciocylindrowe w silniki NEF o poj. 6,7 l – oba produkowane przez firmę FPT Industrial. Te pakiety mocy spełniają wymogi IV etapu norm emisji dzięki sprawdzonej technologii Hi-eSCR only. W modelach Maxxum i Maxxum MC, dostępna do wyboru czterostopniowa przekładnia Semi-Powershift 16 x 16 (17 x 16) lub przekładnia 32 x 32 z biegami pełzania efektywnie przenosi moc silnika do podłoża.
Gama Maxxum CVX przekonuje do siebie przekładnią bezstopniową, automatycznym systemem zarządzania produktywnością oraz opcją ECO Drive – jak również udoskonaloną efektywnością paliwową – oraz nowym modelem „top”, czyli Maxxum 145 CVX. Dostępny teraz po raz pierwszy w ciągnikach Maxxum hamulec silnika poprawia hamowanie podczas transportu drogowego. Co równie ważne: Duże zbiorniki o pojemności 195 (standard) i 220 (opcja) litrów w modelach Maxxum, ewentualnie 220 (standard) i 230 (opcja) litrów w modelach Maxxum MC i Maxxum CVX umożliwiają w połączeniu z 39,5-litrowym zbiornikiem na roztwór mocznika długie i produktywne dni robocze w polu.
Nowe modele Case IH Maxxum umożliwiają również wykorzystanie zalet systemu AFS (Advanced Farming System), takich jak różnorodne rozwiązania w zakresie prowadzenia po właściwym pasie. Modele Maxxum MC i Maxxum CVX są przystosowane fabrycznie do systemu prowadzenia AFS™ AccuGuide i są wyposażone w monitor AFS Pro 700™. Ponadto, przed dostarczeniem do klienta, już w salonie sprzedaży, istnieje możliwość zainstalowania w pełni automatycznego i całkowicie zintegrowanego systemu prowadzenia GPS/GLONASS, który dzięki wykorzystaniu lokalnego sygnału RTK+ umożliwia osiągnięcie powtarzalnej dokładności rzędu 2,5 cm. Dzięki zintegrowanej aplikacji XFill system kompensuje również przerwy w sygnale z lokalnej stacji trwające do 20 minut.
System zarządzania skrętem na uwrociach HMC II opracowany przez Case IH umożliwia również w modelach Maxxum rejestrację, optymalizację i automatyzację etapów pracy podczas skręcania na uwrociach. To z kolei przekłada się na istotne odciążenie kierowcy i znacznie wyższą produktywność. Dostępna tylko w modelach Maxxum CVX technologia ISOBUS klasy III idzie o krok dalej: kompatybilne podłączane narzędzia mogą dzięki niej sterować poszczególnymi funkcjami ciągnika, takimi jak prędkość jazdy do przodu czy prędkość WOM, bądź pracą tylnego układu zawieszenia.
Wszystkie modele Maxxum są przystosowane do podłączenia ładowacza czołowego. Szersze ramy ładowacza czołowego oraz nowa, jednoczęściowa szyba przednia, zapewniają przy tym doskonałą widoczność narzędzi i przestrzeni roboczej, podczas gdy kąt skrętu Maxxum wynoszący 43° (przy oponach przednich formatu 480/65R28) w połączeniu z promieniem skrętu wynoszącym 5,5 metra czynią go bardzo zwrotnym i wszechstronnym ciągnikiem. Umieszczona obecnie na ramieniu wycieraczki szyby przedniej dysza spryskiwacza szyb wspomaga pracę np. w mocno zapylonym otoczeniu.
Źródło: Case IH