Nowe kompaktowe silniki
Nowe modele serii A4 są napędzane przez wyposażone w najnowocześniejszą technologię silniki wysokoprężne AGCO Power Stage 4. Trzy najmniejsze modele posiadają 3,3-litrowe silniki, natomiast cztery największe modele są napędzane silnikami o poj. 4,4 litra. W obu przypadkach są to 4-zaworowe jednostki o zupełnie nowych wysokoprężnych systemach wtryskowych typu common rail, które są ekonomicznie zdolne do wytwarzania dużych mocy.
Zastosowanie technologii SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) pozwala na usuwanie emisji tlenków azotu, zatem nowe silniki spełniają wymagania ochrony środowiska Stage 4. Co równie ważne, jednocześnie spełniają wymagania klientów zarówno pod względem wydajności jak i zużycia paliwa. Najmniejszy model A74 jest wyposażony w chłodzony układ EGR ze względów oszczędnościowych. Silnik jest zamontowany na górze całkowicie nowej konstrukcji ramy ciągnika. Rozmiary systemu oczyszczania spalin oraz silnika są niezwykle kompaktowe, aby zapewnić maksymalną widoczność dla operatora.
Wiele opcji podwozia
Nowa Seria A obejmuje niezwykle szeroki zakres mocy od 75 do 130 KM. Było to możliwe dzięki inteligentnemu modułowemu systemowi zakresowemu. Dostępne są trzy odrębne rozmiary podwozia, umożliwiające oferowanie szeroko-zakresowych klas mocy przy jednoczesnym zastosowaniu wspólnej konstrukcji i wielu wspólnych podzespołów. I, co jest charakterystyczne dla Valtry, doskonały prześwit – cecha oczywista – idealny do pracy w lasach a także do prac polowych takich jak opryski czy zbiór zielonek. Prawie 50 procent ciągników serii A i N jest zamawianych z fabrycznie montowanym ładowaczem czołowym. Nowa czwarta generacja serii A jest dostępna z nową generacją fabrycznie montowanych ładowaczy czołowych dla wszystkich wielkości podwozia. Seria G jest wyposażona w nowe belki ładowacza i konstrukcję nośnika narzędzi, oferując lepszą widoczność oraz wysoki poziom stabilności.
Konstrukcja techniczna serii A4 znajduje również odzwierciedlenie w wyglądzie ciągnika. Wszystko jest zupełnie nowe. Ciągniki charakteryzują się doskonałą widocznością nie tylko do pracy z wykorzystaniem ładowacza czołowego, ale także do wykonywania wszystkich innych zadań podczas pracy w dzień czy w nocy, w warunkach dobrej lub złej pogody, w budynkach gospodarstwa czy też w polu. Koncepcja widoczności 365 dni okazała się sukcesem w przypadku serii N4 i T4.
Niezawodne przekładnie
W nowej serii A, wysoko ceniona skrzynia biegów HiTech, jest obsługiwany przez najlepszą przekładnię mechaniczną w tej klasie ciągników. 12 biegów do przodu i wstecz jest zorganizowane w dwóch grupach, co minimalizuje zmiany biegów z użyciem dwóch dźwigni. Dostępna jest także dodatkowa opcja biegów pełzających, która pozwala na jazdę z prędkością 90 m/h (1400r/min), dzięki czemu przekładnia ta może znaleźć zastosowanie w wielu gospodarstwach. Agresywność przekładni może być dostosowana do wykonywanych zadań lub do różnych stylów jazdy. Dodatkowo funkcje AutoTraction i HiShift – znane innowacje Valtry, minimalizują użycie pedału sprzęgła – jeszcze bardziej ułatwiając kierowanie ciągnikiem. Synchronizowana przekładna będzie dostępna w późniejszym terminie w modelach wprowadzanych na rynek dla klientów, którzy pracują mniej godzin lub którzy nie wykonują pracy z wykorzystaniem ładowacza czołowego.
Udźwig TUZ do 5,2 tony oraz hydraulika o wydajności 98 l/min
Nowa seria A wchodzi na rynek z elektrycznie sterowanym podnośnikiem AutoControl, takim samym w jaki są wyposażone pozostałe ciągniki Valtra. Inteligentna budowa modułowa pozwala, aby każdy model A4 miał zapewniony dostateczny udźwig tylnego TUZ, nawet do 5,2 tony. Układ hydrauliczny OC zapewnia wystarczającą wydajność do wykonywania wszystkich zadań. Przepływ do 98 l/min gwarantuje szybkie działanie nawet przy wykorzystaniu większego ładowacza czołowego lub innych narzędzi. Nowe ciągniki serii A mogą być wyposażone w maksymalnie trzy zawory hydrauliczne. Wybór opcji obejmuje również sterowanie przepływem oleju.
Zupełnie nowa kabina
Seria A4 jest wyposażona w zupełnie nową konstrukcję kabiny, która oferuje najwięcej miejsca w tej klasie ciągników. Nowa kabina jest zarówno wygodna jak i funkcjonalna, co sprawia, że ciągnik jest przyjazny i łatwy w obsłudze. Doskonała ergonomia jest zapewniona dzięki zastosowaniu elektronicznego sterowania funkcjami ciągnika, jak np.: napęd na 4 koła – 4WD, blokada mechanizmu różnicowego, podnośnik czy monitor wydajności. Nowa kabina jest także bardzo cicha, a opcjonalnie dostępny jest również fotel pasażera. Nie można też zapomnieć o tylnych światłach LED – jest to opcja dokładnie taka sama jak w serii N4 i T4!
Oryginalny panel starowania Valtry, umieszczony jest w jasnym wnętrzu kabiny. Operator może się zatem zrelaksować i wydajnie pracować. Szerokość kabiny i widoczność jest porównywalna z serią N4 i T4, z wyjątkiem kabiny mniejszych modeli serii A, gdzie kabina jest nieco krótsza. Jednakże, tak jak we wszystkich ciągnikach Valtra, fotel operatora może obracać się o 180 stopni w celu zapewnienia sprawnego wykonywania prac w pozycji odwrotnej!
Nowa seria A dostosowana do potrzeb klientów
Tak jak wszystkie ciągniki Valtra, nowa seria A jest dostosowywana do potrzeb klientów w fabryce Valtra w Finlandii. Dostępna modułowa budowa oraz setki opcji wyposażenia, sprawiają, że czwarta generacja serii A może być całkowicie dopasowana do indywidualnych potrzeba klienta. Ciągnik może być jeszcze bardziej dopasowany do wykonywania nietypowych zadań w studiu Valtra Unlimited. Agco Finance i inne usługi są dostępne specjalnie dla Ciebie, aby sprawić, by Twój wybór był jeszcze bardziej zrównoważony.
Dostawy zaczynają się latem
Premiera nowej Valtry serii A dostępnej z Suolahti odbyła się podczas targów SIMA 2017. Seryjna produkcja rozpocznie się latem 2017. Ciągniki będą dostępne na kolejne wystawy oraz jazdy testowe dla klientów od lipca 2017.
Wybór modeli
Seria A4 obejmuje siedem różnych modeli w trzech rozmiarach podwozia. Wszystkie modele wejdą na rynek z kabiną i z napędem na cztery koła.
Model |
Silnik |
Liczba cylindrów |
Moc maksymalna |
Opcje przekładni |
||||
KM |
kW |
Nm |
Przekł. mech. |
Rewers elektrohyd. |
Biegi pełzające |
|||
A74 |
33 AWIC |
3 |
75 |
56 |
312 |
x |
x |
x |
A84 |
33 AWFC |
85 |
63 |
347 |
x |
x |
x |
|
A94 |
95 |
71 |
355 |
x |
x |
x |
||
A104 |
44 AWFC |
4 |
100 |
75 |
410 |
x |
x |
x |
A114 |
110 |
82 |
417 |
x |
x |
x |
||
A124 |
120 |
89 |
502 |
x |
x |
x |
||
A134 |
130 |
97 |
540 |
x |
x |
x |
Źródło: Valtra