Sean Lennon, Dyrektor ds Zarządzania ciągnikami i precyzyjnymi produktami do zarządzania uprawami: „Seria T4LP łączy w sobie wysoką wszechstronność typową dla segmentu użytkowego z niskim profilem. Wykorzystaliśmy okazję aktualizacji do przepisów emisji Tier 4A, aby wprowadzić inne usprawnienia, takie jak zwiększony udźwig tyłu, trzypunktowy przedni układ zawieszenia narzędzi i WOM oraz większe obręcze kół. Niewielkie rozmiary tego ciągnika oraz ich szeroka oferta sprawiają, że seria T4LP jest doskonałym wyborem do wykonywania do małych zadań, od gospodarstw w terenach górzystych do szerokich sadów morza Śródziemnego.”
Nowe funkcje zwiększają wszechstronność niskoplatformowego ciągnika
T4 LP Tier 4A jest obecnie wyposażony w przednią oś o maksymalnym nacisku 2500 kg i tylną oś o maksymalnym nacisku 3700 kg, co daje 5300 kg całkowitej masy pojazdu – 1000 kg więcej, niż w poprzedniku z silnikiem Tier 3. To jeszcze bardziej rozszerza możliwości ciągników T4 LP do pracy z ciężkimi narzędziami, takimi jak ładowacz czołowy lub otrząsarki do oliwek i inny osprzęt sadowniczy. Ponadto New Holland powiększyła już szeroką ofertę o większe koła, rozmiar 540/65R28 i 440/65R24, uzyskując tym samym bardziej stabilny ciągnik do stosowania w rolnictwie górskim i mniejsze ugniatanie gleby w sadach. Nowe nakładki poszerzające tył pojazdu dopasowują się do różnych rozstawów kół, zwiększając do wszechstronności T4 LP we wszystkich typach zastosowań i konfiguracjach.
T4LP jest dostępny z trzypunktowymi prostymi ramionami przedniego układu zawieszenia narzędzi, zwiększając udźwig do 2,9 tony. Nowy układ zawieszenia do ciężkich obciążeń ma udźwig 1970 kg i jest dostępny z lub bez przedniego WOM. Te funkcje czynią z T4LP sztywny, zwinny, stabilny i bardzo wszechstronny ciągnik, który może poruszać się z dużą efektywnością, we wszystkich sytuacjach wymagających kompaktowego ciągnika o niskim środku ciężkości.
Wysoka wydajność i doskonała skuteczność
Turbo-doładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 3,4 litra, wyposażony w system Common Rail zapewnia lepszą wydajność i niższe koszty obsługi, niż jego poprzednik, z zakresem mocy od 75 KM do 107 KM i maksymalnym momentem obrotowym 444 Nm w przypadku najwyższego modelu.
Seria T4 LP jest zgodna z normami emisji spalin Tier 4A, dzięki układowi recyrkulacji spalin z chłodzeniem (CEGR) oraz technologii utleniającego reaktora katalitycznego (DOC) drugiej generacji. To rozwiązanie nie wymaga regeneracji filtra DPF, którego nie ma, a co za tym idzie konserwacja i codzienne użytkowanie jest prostsze, a temperatura powierzchni zewnętrznej tłumika jest niższa. W najwyższym modelu zwiększono pojemność zbiornika do 98 litrów, umożliwiając tym samym dłuższy czas pracy.
Większa produktywność dzięki ulepszonym układom hydraulicznym i stałym obrotom silnika
Nowy układ hydrauliczny z dwiema pompami wyposażono w pompy o przepływie 80 l/min, przeznaczone w całości do obsługi narzędzi. Posiada również trzy otwarte piloty tylne wykrywające obciążenie, wyposażone w jeden zawór rozdzielczy i maksymalnie 8 wyprowadzeń oraz zawory elektrohydrauliczne mocowane pośrodku w nowym, zwartym układzie poprawiającym przystosowanie narzędzi. Te funkcje umożliwiają operatorowi zarządzanie większą liczbą narzędzi w tym samym czasie, w konsekwencji poprawiając produktywność. Ponadto ciągniki są w stanie bezproblemowo operować narzędziami wymagającymi wysokiej mocy.
Nowy system zarządzania prędkością silnika kompensuje wahania obciążenia silnika, zachowując jego wybraną prędkość. Operator może ustawić dwie różne prędkości i przełączać między nimi przełącznikiem. Jest to prosta i bardzo ekonomiczna funkcja, która dodatkowo poprawia całkowity koszt serii T4 LP.
T4LP jest również dostępny z unikalnym systemem Blue Cab 4™, które zapewnia operatorowi najwyższe standardy bezpieczeństwa podczas pracy ze środkami ochrony roślin.
Najszerszy wybór przekładni w swojej kategorii
T4 LP oferuje najszerszy wybór przekładni w swojej kategorii: 16×16 Shuttle CommandTM, który można ustawić w tryb wolnej jazdy – biegi pełzania 28×16; 32×16 Split Command, używając pedału sprzęgła aby uzyskać rozdział stosunku momentu obrotowego i uzyskać 20% redukcję prędkości podczas jazdy do przodu; 16×16 Power Shuttle; 32×16 Hi-Lo z blokadą parkowania, stanowiącą doskonałe rozwiązanie w przypadku pól rolnych w obszarach górskich; oraz 44×16 Hi-Lo z opcją wolnej jazdy. Każdy klient znajdzie przekładnię dopasowaną dokładnie do wymagań jego gospodarstwa.
Najnowsze w długiej linii ciągników, których historia została rozpoczęta w 1985 roku modelem Fiat 66 LP
Seria Fiat 66 LP została wprowadzona na rynek w 1985 roku, aby rozszerzyć serię wąskich ciągników specjalistycznych 66 przeznaczonych do winnic i sadów. Posiadały szerszy rozstaw osi od konwencjonalnych ciągników oraz nisko ustawione pokrywy silnika i błotniki, dzięki czemu w wersji z ramą ROPS mogły pracować w krytych winnicach i przejeżdżać pod niskimi gałęziami drzew owocowych i oliwnych bez ich uszkadzania. T4LP rozwinięto według tych samych zasad i podobnie jak Fiat 66 LP, te ciągniki mogą pracować wszędzie.
Model |
Silnik (litry) |
Maksymalna moc (KM) |
Maksymalny udźwig (kg) |
T4.80 LP |
3,4 |
75 |
2900 |
T4.90 LP |
3,4 |
85 |
2900 |
T4.100 LP |
3,4 |
99 |
2900 |
T4.110 LP |
3,4 |
107 |
2900 |
źródło: New Holland Agriculture