Podczas tegorocznych targów Agro Show Kubota przedstawi szereg nowych ciągników reprezentujących pełną paletę mocy. Będzie to pierwsza okazja, żeby zobaczyć następcę najpopularniejszego japońskiego ciągnika – modelu Kubota L5040. W Bednarach zadebiutuje także następca bardzo popularnych maszyn Kubota M7060 i M6060. Paletę nowości dopełni prezentacja dwóch zmodernizowanych wersji największych serii w gamie japońskiego producenta. Mowa tu o rodzinie modeli MGX oraz „M7”, czyli japońskiego okrętu flagowego.
Podczas tegorocznych targów Agro Show zaprezentujemy kierunek, w którym zmierza Kubota w Europie. Japońskie ciągniki nowej generacji są maszynami w pełni przystosowanymi do lokalnych warunków pracy. Jednocześnie niezmiennie reprezentują tę samą, japońską jakość. Co ważne, wszystkie prezentowane maszyny są już dostępne w naszej sieci dilerskiej, w najlepszym na rynku finansowaniu fabrycznym Kubota Finance – mówi Andrzej Sosiński, Manager ds. Marketingu marki Kubota.
Lider sadów w nowej odsłonie
Kubota L5040 to jeden z najpopularniejszych ciągników w Polsce, a w ubiegłym roku sprzedano niemal 200 sztuk tego 51 konnego modelu. Japoński producent w Bednarach pokaże model L2501, który przeszedł wiele zmian wpływających na wygodę i wydajność jego użytkowania. Odświeżono tablicę przyrządów która jest teraz jeszcze bardziej czytelna a wszystkie istotne parametry są widoczne na pierwszy rzut oka. Silnik w ciągniku Kubota L2501 dostosowano do najnowszych dyrektyw i norm unijnych. Aby utrzymać prostotę ciągnika, którą tak pokochali użytkownicy, jego moc zmniejszono do 49 KM. Dzięki temu ciągnik nadal jest tą samą, niezwykle trwałą i prostą konstrukcją opartą o jednostkę napędową z mechanicznym wtryskiem, bez filtra DPF.
M4002 – zbudowany na solidnej podstawie
Seria M4002 to dwa ciągniki – M4062 oraz M4072 o mocy odpowiednio 66 i 74 KM. Te uniwersalne ciągniki średniej mocy zastępują popularne modele M6060 i M7060 i doskonale sprawdzą się w szeregu codziennych zadań. Seria M4002 otrzymała nową, bardziej przestronną kabinę o wysokiej jakości wykończenia, nową przekładnię 36/36 opcjonalnie montowaną w modelu M4072 oraz rewers elektrohydrauliczny. W nowej serii dużą wagę przyłożono do komfortu operatora, który zapewnia pneumatycznie amortyzowany fotel, nowa cyfrowa deska rozdzielcza oraz przestronna kabina Ultra Large Cab II z opcjonalnym fotelem pasażera. Elementy układu sterowania zostały ergonomicznie rozmieszczone w zasięgu ręki operatora, dzięki czemu można pracować łatwiej i szybciej. Ponadto w modelach wyposażonych w półbiegu dostępna jest opcja elektronicznego sterowania sprzęgłem na dźwigni zmiany biegów. W stosunku do poprzedniej generacji, w serii M4002 wydłużono także odchylaną kolumnę kierownicy tak, żeby jeszcze bardziej dostosować ciągnik do operatora.
Kubota MGX IV – wszechstronność i gwarancja wydajności
Na czwartą generację ciągników Kubota MGX – podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, składa się 5 modeli o mocach 104-143KM. Zmianą widoczną na pierwszy rzut oka jest nowa pokrywa silnika, która skrywa jedną z dwóch jednostek napędowych – V3800 o pojemności 3,8 litra (w modelach M95GX-IV i M105GX-IV) lub V6108 o pojemności 6,1 litra (w modelach M115GX-IV, M125GX-IV i M135GX-IV).
Kolejna generacja ciągników Kubota MGX, oprócz szeregu usprawnień funkcjonalnych i wizualnych, otrzymała silniki o zoptymalizowanej charakterystyce. Jak widać, w myśl powiedzenia, iż „lepsze jest wrogiem dobrego”, Japończycy są w stanie doskonalić jednostki, które już i tak oferują rewelacyjne osiągi – mówi Grzegorz Czerwiak, Manager produktu marki Kubota.
W nowej generacji opcjonalny przedni TUZ jest teraz całkowicie zintegrowany z podwoziem ciągnika. Ciągniki Kubota MGX-IV są wyposażone w przekładnię Powershift z 8 biegami w 3 zakresach, które można zmieniać pod obciążeniem. Łącznie daje to 24 przełożenia do przodu i 24 do tyłu, lub 32 biegi do przodu i 32 biegi do tyłu w opcji z biegami pełzającymi. Ta intuicyjna przekładnia umożliwia zmianę maksymalnie 8 biegów bez konieczności naciskania sprzęgła. W trybie automatycznym ciągnik sam zmienia przełożenia, aby znaleźć prędkość najodpowiedniejszą do danej sytuacji, co przydaje się szczególnie przy zmiennych warunkach glebowych i w nierównym terenie. Nowością jest układ automatycznego rozłączania napędu na cztery koła za pośrednictwem czujnika umieszczonego w układzie kierowniczym. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest osiągnięcie jeszcze mniejszego promieniu skrętu. Kolejne udoskonalenie w IV generacji ciągników MGX dotyczy komfortu. Teraz wszystkie modele serii MGX-IV można opcjonalnie wyposażyć w amortyzację przedniej osi oraz rozwiązania dla rolnictwa precyzyjnego.
Okręt flagowy drugiej generacji
Swoją polską premierę będzie miała również największa seria ciągników Kubota, czyli M7002. W nowym ciągniku dodano nowe, opcjonalne zawieszenie kabiny i inne rozwiązania poprawiające komfort. Należy do nich np. zmodernizowany fotel operatora, dający większy komfort podczas wytężonej pracy. Do istotnych udoskonaleń trzeba zaliczyć również opcjonalne reflektory LED zapewniające lepszą widoczność oraz wyższą jakość wykończenia wnętrza kabiny. Zresztą lista wyposażenia opcjonalnego jest bardzo bogata i obejmuje m.in.: elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne. Główną innowacją jest nowa 6-biegowa przekładnia Powershift oferująca aż 30/15 przełożeń w standardowej wersji oraz 54/27 przełożeń z biegami pełzającymi. Niektóre parametry w serii M7002 również zostały zoptymalizowane, np. zwiększono maksymalną dopuszczalną masę ciągnika do 11.500 kg. Jeżeli chodzi o silnik, japońscy inżynierowie skoncentrowali się na zwiększeniu mocy i obniżeniu zużycia paliwa. Zwiększono również gamę rozmiarów dostępnych opon, włączając rozmiar 600/60R28 dla osi przedniej i 710/60R38 dla osi tylnej, co pozwala na zminimalizowanie nacisku na podłoże utrzymanie doskonałej trakcji.
Gama ciągników kompaktowych również pełna nowości
W tym roku targi Agroshow staną się kolejną okazją do prezentacji dynamicznie rozwijającej się gamy ciągników kompaktowych. Tym bardziej, że według badań firmy Martin&Jacob, w pierwszym półroczu br. marka Kubota zajęła pierwsze miejsce w Polsce w sprzedaży ciągników kompaktowych o mocy do 40 KM. W związku z tym marka Kubota planuje przedstawić zwiedzającym serię L1 obejmującą między innymi następcę modelu MK5000 oraz ciągnik L2601, czyli najmocniejszego przedstawiciela rodziny pomarańczowych maszyn komunalnych z logo K na masce. Z pewnością nie zabraknie również miniciągników serii B1, B2 oraz BX.
źródło: Kubota