Continental nawiązał współpracę z firmą Valtra, fińskim producentem ciągników rolniczych. To pierwsza marka, która w montażu fabrycznym będzie stosować opony radialne Continental.
Już od października br. nowe ciągniki Valtra serii A będą dostępne z oponami Tractor70 oraz Tractor85. Obecnie produkty Continental oferowane są przez Valta Unlimited Studio.
Ogumienie Continental będzie dostępne w dodatkowych opcjach wyposażenia ciągników kompaktowych i sadowniczych. Wprowadzenie nowych opon do fabrycznego montażu w ciągnikach Valtra poprzedziły wspólne testy terenowe.
– Bezpieczeństwo, wydajność oraz komfort na pokrytym śniegiem i lodem gruncie to czynniki o kluczowym znaczeniu dla naszych skandynawskich klientów. Poza tym na rynku europejskim dużym zainteresowaniem cieszą się innowacyjne i zaawansowane technologicznie rozwiązania. Nowa gama opon marki Continental doskonale wpisuje się w ten trend, a także spełnia wymagania naszych klientów. Ogumienie zapewnia wysoki poziom komfortu podczas jazdy po utwardzonych nawierzchniach. Daje także dobrą przyczepność w terenie, dzięki zredukowanemu ciśnieniu w oponie – powiedział Marko Ojalehto, specjalista ds. marketingu produktów w firmie Valtra.
Innowacyjna technologia N.flex i konstrukcja stopki
Opony radialne Continental Tractor70 i Tractor85 wyróżnia innowacyjna technologia N.flex oraz specjalna budowa stopki. Wykorzystany w karkasie nylon jest zdecydowanie bardziej elastyczny, a jednocześnie bardziej stabilny wymiarowo niż inne podobne materiały. Dzięki temu zapewnia lepsze tłumienie wstrząsów, a przez to większy komfort jazdy. Jednocześnie zapobiega tymczasowemu odkształceniu opony oraz powstawaniu spłaszczeń bieżnika po dłuższym postoju. Istotna jest również konstrukcja stopki wykonana z jednego kawałka drutu, która sprawia, że ogumienie jest wyjątkowo wytrzymałe i łatwiejsze w montażu. Może również pracować przy niższych ciśnieniach, przez co mniej obciąża glebę. Nawet przy wysokich siłach trakcyjnych opony radialne Continental zapewniają minimalne uślizgi oraz większą powierzchnię styku opony z podłożem.
– Opony w ciągnikach rolniczych poddawane są próbom wytrzymałości przy każdym uruchomieniu silnika. W naszej nowoczesnej fabryce w Lousado opracowaliśmy nowy typ nylonowego karkasu, który zapewnia ich wyjątkową trwałość. Płaskie drogi, wyboiste ścieżki, błotniste pola – dzięki nowej technologii N.flex opony Continental są zaprojektowane, aby sprostać każdemu wyzwaniu. Wygrywają nawet w starciu z kamienistą nawierzchnią, absorbując wszelkie nierówności i rozkładając je równomiernie na całej powierzchni bieżnika – powiedział Marcin Cywiński, menedżer ds. sprzedaży opon specjalistycznych w Continental Opony Polska.
Wszystkie opony rolnicze marki Continental produkowane są w nowej fabryce w Lousado w Portugalii.
źródło: Continental