New Holland Agriculture powiększa gamę ciągników T6 o dwa nowe modele z 6-cylindrowym silnikiem: T6.180 Auto Command i T6.180 Dynamic Command.
Sean Lennon, dyrektor działu ciągników, mówi: „New Holland szczyci się chlubną tradycją lidera w tym segmencie, oferując wiele unikatowych maszyn. Nowy, wszechstronny model z 6-cylindrowym silnikiem pozwala wznieść się na nowy poziom wydajności dzięki zwiększeniu momentu obrotowego i udziału hamowania silnikiem, a ponadto większej stabilności. Aktualnie nasi klienci mogą wybierać spośród największej oferty ciągników T6 i znaleźć model spełniający wymogi ich gospodarstwa.
Nowe modele z 6-cylindrowym silnikiem NEF o pojemności skokowej 6,7 l pozwalają osiągnąć nowy poziom wydajności w serii T6. Ten renomowany silnik NEF jest już od dawna z powodzeniem stosowany w ciągnikach serii T6 i T7.
Nowy silnik cechuje wysoka sprawność dzięki optymalizacji procesu spalania bez recyrkulacji gazów spalinowych. Zastosowanie w silniku opatentowanego i bezobsługowego układu neutralizacji spalin Hi-eSCR umożliwia spełnienie wymogów normy Stage IV.
Zastosowany w modelu T6.180 6-cylindrowy silnik rozwija nawet o 12% wyższy moment obrotowy niż 4-cylindrowe silniki już przy niskiej prędkości obrotowej, co jest szczególnie przydatne podczas prac wymagających dużej siły uciągu, oraz wyższy moment obrotowy w średnim zakresie prędkości, co z kolei zwiększa osiągi silnika przy pracach transportowych i polowych. Nowy 6-cylindrowy silnik rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 740 Nm przy prędkości obrotowej 1500 obr/min, podczas gdy silnik 4-cylindrowy pozwalał osiągnąć moment obrotowy 700 Nm.
Ponadto większa pojemność skokowa nowego silnika zapewnia o 50% większą moc hamowania niż w przypadku 4-cylindrowego silnika, co zapewnia wyższą skuteczność hamowania silnikiem przy jeździe z górki podczas wykonywania prac polowych i transportu.
Model |
Liczba cylindrów |
T6 Electro Command |
T6 Dynamic Command |
T6 Auto Command |
Moc maksymalna (KM) |
Moc znamionowa (KM) |
(* z funkcją EPM) |
||||||
T6.125 |
4 |
X |
125 |
116 |
||
T6.145 |
4 |
X |
X |
X |
145* |
116 |
T6.155 |
4 |
X |
X |
X |
155* |
125 |
T6.165 |
4 |
X |
X |
X |
165* |
135 |
T6.175 |
4 |
X |
X |
X |
175* |
145 |
T6.180 |
6 |
X |
NOWOŚĆ |
NOWOŚĆ |
175* |
145 |
Modele ciągników T6 Auto Command i Dynamic Command można zamówić z magistralą ISOBUS klasy 3, która umożliwia komunikację pomiędzy narzędziem i ciągnikiem oraz sterowanie WOM-em, zaczepem, układem EHR, układem kierowniczym, prędkością jazdy oraz przednim TUZ-em i WOM-em ciągnika poprzez narzędzie. Jeśli np. do ciągnika będzie podłączona prasa rolująca marki New Holland z systemem IntelliBale™, prasa będzie mogła zatrzymać ciągnik po wykonaniu beli, wyrzucić ją i zamknąć klapę tylną. Operator będzie musiał tylko nacisnąć przycisk zmiany kierunku jazdy, aby powrócić do belowania.
Źródło: New Holland Agriculture