Marka New Holland Agriculture wprowadziła szereg nowych funkcji i rozwiązań w kombajnach serii CX, które pozwolą klientom dodatkowo zwiększyć produktywność maszyn. Dzięki układowi kompensacyjnemu Everest Sidehill modele CX7 i CX8 mogą teraz pracować z równie wysoką skutecznością na polach o stromych zboczach, a wersje CX5 i CX6 wzbogacono o automatyczny układ kierowniczy IntelliSteer-Lite.
Nowy układ kompensacyjny Everest Sidehill gwarantuje znakomitą produktywność na polach o stromych zboczach
Kombajny CX7 i CX8 są obecne dostępne z nowym, nagradzanym układem kompensacyjnym Everest Sidehill. Modele wyposażone w to innowacyjne rozwiązanie mogą pracować na pochyłościach dochodzących do 16% – CX7.90 oraz do 15% w przypadku CX8.90. Układ utrzymuje młocarnię oraz zespół czyszczący i separacji w idealnym poziomie, gwarantując wysoką sprawność pracy na zboczach. Sekcja wejściowa przenośnika pochyłego zapewnia optymalne podawanie nawet na najbardziej stromych pochyłościach. W połączeniu z równomiernym napełnianiem zbiornika ziarna pozwala to uzyskać taką samą produktywność kombajnu, jak na płaskim terenie. Układ Everest Sidehill może być używany wraz z samopoziomującym koszem sitowym, gwarantując 100% wydajności na pochyłościach do 30%.
Podczas SIMA 2017 kombajny CX wyposażone w układ Everest Sidehill uzyskały nagrodę „Maszyna roku” za korzyści w zakresie wydajności i sprawności, jakie zapewniają klientom pracującym w warunkach trudnych. Ten innowacyjny układ otrzymał również nagrodę AE50 od Amerykańskiego Stowarzyszenia Inżynierów Rolnictwa i Biologii.
Z kolei nowy automatyczny układ kierowniczy IntelliSteer-Lite™ wprowadzony do modeli CX5 i CX6 wyróżnia się znakomitą dokładnością i szybkim zwrotem z inwestycji
Modele CX5 i CX6 są obecnie dostępne z nowym, fabrycznie instalowanym automatycznym układem kierowniczym IntelliSteer-Lite™. Pozwala on operatorowi pracować z większą prędkością jazdy, co skraca czas potrzebny do wykonania pracy. Dokładność tego rozwiązania przekłada się także na zmniejszenie zużycia paliwa w wyniku zwiększenia wydajności i zmniejszenia przejazdów na polu poprzez lepsze wykorzystanie szerokości hedera, a te czynniki maksymalizują zwrot z inwestycji. Operator jest też mniej obciążony i może skoncentrować się na nadzorowaniu parametrów kombajnu, a nie na samym prowadzeniu maszyny. Kolejna zaleta nowego układu IntelliSteer-Lite polega na tym, iż po zakończeniu sezonu żniwnego można przeinstalować go do ciągnika.
Nowa technologia ECOBlue™ HI-eSCR 2 zgodna z normą emisji spalin Stage V, zastosowana w modelach CX8.80 i CX8.90, zapewnia czystą wydajność i większą moc
Modele CX8.80 oraz CX8.90 są obecnie zgodne z wymogami normy emisji spalin Stage V, które nakładają obowiązek zmniejszenia poziomu emisji cząstek stałych o dalsze 40% w porównaniu z normą Tier IV. Wymagany poziom emisji został osiągnięty dzięki zastosowaniu silników NEF 6 i Cursor 9 z nową technologią HI-eSCR2, opracowaną przez FPT Industrial. System neutralizacji spalin HI-eSCR2 jest całkowicie bezobsługowy i pozwala ograniczyć koszty eksploatacji do minimum. Silnik Cursor 9 wyróżnia prosta konstrukcja i brak zaworu EGR. Z silnikami Stage V, flagowe modele kombajnów stały się jeszcze mocniejsze: w CX8.80 moc maksymalna wzrosła o 14 KM, do 415 KM (305 kW).
MODEL |
WYTRZĄSACZE SŁOMY |
SILNIK |
NORMA EMISJI SPALIN |
MAKS. MOC (kW/KM) |
Pojemność zbiornika na ziarno (l) |
CX5.80 |
5 |
NEF 6 |
Tier 4B |
190/258 |
8 300 |
CX5.90 |
5 |
NEF 6 |
Tier 4B |
230/313 |
8 300 |
CX6.80 |
6 |
NEF 6 |
Tier 4B |
230/313 |
9 300 |
CX6.90 |
6 |
Cursor 9 |
Tier 4B |
250/340 |
9 300 |
CX7.80 |
5 |
Cursor 9 |
Tier 4B |
250/340 |
9 000 |
CX7.90 |
5 |
Cursor 9 |
Tier 4B |
275/374 |
10 000 |
CX8.70 |
6 |
Cursor 9 |
Tier 4B |
275/374 |
11 500 |
CX8.80 |
6 |
Cursor 9 |
Stage V |
305/415 |
11 500 |
CX8.90 |
6 |
Cursor 9 |
Stage V |
338/460 |
12 500 |
Źródło: New Holland Agriculture