Właśnie otwiera się nowy rozdział w historii ciągników STEYR. Rozpoczyna się produkcja serii potężnych maszyn Absolut CVT. Pierwsze dostawy już w marcu 2021 r. Uzupełnieniem tej gamy jest wprowadzenie trzech pakietów Absolut CVT: Evolution, Excellent, a dla sektora prac komunalnych – pakietu Orange.
Te nowe konfiguracje zostały zaprojektowane w celu uproszczenia na etapie składania zamówienia procesu specyfikacji ciągnika Absolut CVT, zgodnie z kluczowymi wymaganiami klientów.
W przypadku wybrania pakietu klient może skorzystać z bonusu w postaci zniżki. W dalszym ciągu dostępna pozostaje indywidualna konfiguracja typowej dla STEYR specyfikacji w pełni dopasowywanej pod kątem każdej funkcji.
Pod względem wizualnym i dynamicznym nowe modele Absolut CVT bardzo różnią się od swoich poprzedników. Stylistyka nowych czterech modeli w serii: 6185 Absolut CVT (200 KM), 6200 Absolut CVT (220 KM), 6220 Absolut CVT (241 KM) oraz 6240 Absolut CVT (261 KM), z maksymalną mocą silnika, uwzględnia najnowsze wzornictwo STEYR. Imponująca wydajność ledowych reflektorów roboczych to cecha charakterystyczna odróżniająca je od poprzednich modeli. Ciągniki STEYR, po raz pierwszy dostępne z pneumatyczną amortyzacją kabiny, charakteryzują się również zupełnie nowym poziomem komfortu. Nowa, niezwykle wydajna przekładnia napędowa CVT S-Control została usprawniona za sprawą personalizowanego oprogramowania układu przeniesienia napędu. Absolut CVT dysponuje mnogością inteligentnych funkcji wspomagających jego wydajność produkcyjną oraz ergonomię. Zgodny z normą Stage V silnik FPT Industrial NEF67 zasilający serię Absolut CVT jest w 100% kompatybilny z syntetycznym biopaliwem HVO, a okresy międzyserwisowe wynoszą obecnie 750 godzin, co ugruntowuje proekologiczną charakterystykę tych ciągników.
Pakiet Evolution
Wydobywając bogatą specyfikację ciągników STEYR Absolut CVT, w pakiecie Evolution wybrane zostały najczęściej wybierane funkcje w określonej konfiguracji z opcją ulepszenia. W pakiecie tym zawiera się nowy przedni układ zawieszenia narzędzi, w którym wykorzystano sprzęt znany z pokrewnego modelu Terrus CVT, dostępna jest też opcja przedniego WOM. W standardzie dostępna jest pompa o wydatku 150 l/min, którą opcjonalnie można zamienić na 170 l/min, zasilająca cztery lub pięć elektrohydraulicznych zaworów hydrauliki zewnętrznej wybieranych przez klienta.
Czterobiegowy tylny WOM w połączeniu z tylnym układem zawieszenia narzędzi o udźwigu 10463 kg sprawiają, że Absolut CVT poradzi sobie z największymi narzędziami. Do wyboru jest kabina STEYR Deluxe lub Active Luxury, z dostępną w ramach ulepszenia pneumatyczną amortyzacją kabiny. Do zasilania nowych 16 lub 20 świateł wykonanych w technologii LED wybrany został 200-amperowy alternator.
Pakiet Excellence
Excellence to pakiet Absolut CVT klasy premium, stworzony by spełniać najwyższe wymagania klientów, zapewniając jednocześnie maksymalną wydajność produkcyjną i osiągi. Specyfikacja ta stworzona została z myślą o większej automatyzacji, za sprawą dostępnych w standardzie funkcji, takich jak sterowanie przednim układem zawieszenia oraz Easy-Tronic II (zaawansowany system zarządzania jazdą na uwrociach i elektrohydraulicznymi zaworami hydrauliki zewnętrznej). W tej konfiguracji Absolut CVT wyposażony jest w przygotowanie pod układ STEYR S-Guide, który obejmuje również układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem z opcją wyboru przez klienta szeregu gotowych rozwiązań układu prowadzenia STEYR S-TECH.
Kontynuując temat wydajności, preferowanym wyborem jest pakiet 20 ledowych reflektorów roboczych, oferowaną w standardzie funkcją jest zaś pneumatyczna amortyzacja kabiny, zapewniająca operatorom ciągników STEYR mniejszą podatność na zmęczenie, zarówno podczas pracy w dzień, jak i w nocy. Wydajność hydrauliczna w tym pakiecie zapewniona jest przez pompę
o wydatku 170 l/min. Dla wygody pakiet Excellence wyposażony został również w automatyczne stabilizatory układu zawieszenia narzędzi oraz hydrauliczne cięgło górne, teraz z nowym ergonomicznym zaczepem i przyrządem pomiarowym zapewniającymi łatwiejszą obsługę.
Pakiet Orange
Dla użytkowników wykonujących prace komunalne możliwe jest również wyposażenie nowych ciągników STEYR Absolut CVT w szeroki pakiet ram do prac komunalnych oraz związane z nimi funkcje, kryjące się pod nową specyfikacją „Orange”. Pakiet ten, który dostępny będzie od kwietnia, został skrojony specjalnie dla operatorów miejskich i wyposażony w funkcje bardziej wpisujące się w ten sektor, takie jak układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, dwubiegowy WOM czy listwa świateł do prac miejskich.
Absolutnie wyjątkowe doświadczenia z Absolut CVT
Wyróżniający się nowy wygląd ciągników STEYR Absolut CVT zaczyna się od stylistyki pokrywy silnika poprzez zewnętrze kabiny z funkcjami takimi jak osłony przedniej osi, służące jednocześnie za stopnie do prac serwisowych oraz łatwe w czyszczeniu aluminiowe schodki do kabiny skrywające unikalny zbiornik do mycia rąk oraz oświetlenie ewakuacyjne. Wszystko to zapewnia wiele korzyści, pozwala utrzymać całość w ładzie i czystości oraz ułatwia dostęp. Nowe, mocne ledowe reflektory robocze zapewniają jaśniejsze światło i większy oświetlony obszar, co przekłada się na bezpieczniejszą, łatwiejszą i mniej męczącą pracę w nocy. Ponadto dostępne są również składane do tyłu ledowe obrotowe światła ostrzegawcze, które są również bardzo praktyczne i dobrze widoczne.
Doskonały komfort operatora
Pneumatyczna amortyzacja kabiny, stanowiąca wyposażenie ciągników Absolut CVT, to unikalne rozwiązanie marki STEYR. Klienci, którzy zdecydują się na wybór tego opcjonalnego, montowanego fabrycznie systemu, mogą korzystać z doskonałego komfortu jazdy, o wiele wyższego niż w przypadku pasywnego systemu mechanicznego; system też zapewnia również płynniejszą jazdę po polu, maksymalizując prostotę obsługi i jednocześnie minimalizując zmęczenie operatora. Marka STEYR jest dobrze znana z tego, że dba o najwyższy komfort operatora, a kabina ciągników Absolut CVT wyposażona jest również w materiały wykończeniowe znane z wnętrz dostępnych w samochodach osobowych, chłodzony schowek, nową szynę na monitor z gniazdami USB oraz ulepszoną wycieraczkę przedniej szyby (pokrywającą o 60% większy obszar) i typowe dla samochodów osobowych, samowyłączające się kierunkowskazy.
Ulepszone właściwości jezdne
Najnowsza przekładnia STEYR S-Control CVT oferuje unikalne, personalizowane ustawienia. Inżynierowie STEYR opracowali oprogramowanie przekładni usprawniające dynamikę jej pracy podczas przyśpieszania/zwalniania, modulację zmiany kierunku jazdy, czułość pedału gazu, obejście pedału tempomatu oraz czułość i wykrywanie położenia Multicontrollera. Intuicyjny wyświetlacz S-Tech 700 umożliwia także wybór dynamiki momentu obrotowego oraz jego regulację stosownie do preferencji operatora i wymogów zastosowania, jak również ewentualne przechowywanie i wywoływanie z pamięci ustawień przekładni S-Control CVT.
Podczas pracy na polu funkcja ominięcia pedału gazu umożliwia operatorowi ustawienie przyrostu prędkości rzędu 2,5-10,0 km/h ponad docelową prędkość tempomatu, co jest przydatne na przykład podczas zawracania na uwrociach. Funkcja wymuszonej redukcji biegu przyśpiesza zmianę zakresu przekładni zapewniając szybsze przyśpieszanie, natomiast szybkie zwalnianie zapewnia niezwłoczne zatrzymanie ciągnika lub – gdy funkcja jest wyłączona – wyhamowanie go w taki sam sposób, jak w przypadku zwalniania ciśnienia przez przepustnicę nożną. Funkcję szybkiego zatrzymania można programować w taki sposób, aby uzyskać natychmiastowe zatrzymywanie przekładni, co idealnie sprawdza się w przypadku prac z ładowaczem.
Lepsze osiągi dzięki technologii
Ciągniki Absolut CVT mogą opcjonalnie wykorzystywać pełen pakiet telematyczny STEYR S-Fleet, aby zapewnić błyskawiczny, dwukierunkowy transfer danych pomiędzy ciągnikiem i inteligentnym urządzeniem lub komputerem w gospodarstwie.
źródło: Steyr