McCormick X7 w wersji z krótkim rozstawem osi (SWB)

W październiku, podczas targów EIMA 2021 w Bolonii McCormick zaprezentował ciągniki serii X7 w nowych wersjach SWB – Short Wheelbase (krótki rozstaw osi). Seria X7 SWB  zaprezentowano z nowymi silnikami spełniającymi normę emisji spalin Stage V, wyposażonymi w układ redukcji emisji spalin HI-eSCR2 (DOC+SCRoF).

W ciągnikach zamontowano nowe 4 cylindrowe silniki FTP NEF 45, o pojemności 4.5 litra z 16 zaworami oraz 6 cylindrowe FTP NEF 67, o pojemności 6,7 litra z 24-zaworami. Silniki wyposażone są w Turbo Intercooler oraz układ wtrysku elektronicznego Common Rail.

W serii X7 SWB znajdują się modele X7.4 P6-Drive, dostępne w wersjach 4 cylindrowych:

X7.417 o mocy 165 KM oraz X7.418 o mocy 175 KM. Modele X7.6 P6-Drive, dostępne w wersjach 6 cylindrowych: X7.617 o mocy 165 KM oraz X7.618 175 KM. Modele X7 VT-Drive dostępne w wersjach 4 lub 6 cylindrowych to: X7.418 lub X7.618, dzięki systemowi Power Plus, obydwie wersje są w stanie dostarczyć moc 175 KM.

Innowacyjność silników leży w strategii wtrysku paliwa, która skutkuje szybkością reakcji, niższym zużyciem paliwa oraz zmniejszoną emisją spalin. Silnik został zamontowany w taki sposób aby zapewnić rozstaw osi dla ciągnika 4-cylindrowego, 2,651 mm, oferując lepszą stabilność podczas prac polowych oraz pracy z ładowaczem czołowy, co również ma wpływ na skrętność oraz wszechstronność ciągnika. Rozstaw osi ciągnika 6-cylindrowego wynosi 2,760 mm. Wspólną cechą dla obu modeli jest dopuszczalna masa całkowita 11,500 kg oraz maksymalny rozmiar tylnych kół 710/60R38, co oferuje większą stabilność oraz komfort podczas transportu, mniejsze ugniatanie gleby podczas pracy w polu, lepsze właściwości trakcyjne, oraz wydajność, zwłaszcza podczas pracy w wymagających warunkach.

Jeżeli chodzi o design, zmian dokonano w konstrukcji przedniego podnośnika o udźwigu 3,500 kg, poprawiło to wygląd oraz widoczność. Zastosowano również nową jednoczęściową maskę, która została zaprojektowana zgodnie z nową stylistyką “McCormick family feeling”. Dla lepszego i szybszego dostępu przy wykonywaniu czynności serwisowych nowa maska otwiera się pod kątem 90°. Pod maską znajduje się pakiet chłodnic Cooling Matrix, który charakteryzuje się doskonałym dostępem do chłodnic w celu ich łatwego czyszczenia. Kabinę zapożyczoną z najwyższej serii ciągników McCormick, cechuje dach z 12 światłami LED, zapewniający widoczność podczas pracy w nocy w zakresie 360°.

McCormick X7 SWB wyposażony jest standardowo w system Engine Brake , który zapewnia większą wydajność: za pośrednictwem przepustnicy turbosprężarki, operator może zredukować obroty silnika operując hamulcem silnika razem z tylnymi hamulcami.

Dostępne są dwie przekładnie: VT-Drive (dla wyższych mocy) oraz P6-Drive (dla wszystkich 4 mocy dostępnych w serii). Cztero zakresowa przekładnia bezstopniowa, VT-Drive, dzięki 4 zestawom kół zębatych oraz sprzęgieł chłodzonych olejem, daje szerokie możliwości konfiguracji wybranego modelu. Prędkość zakresów zaczyna się od minimalnych 0.04 km/h a kończy na maksymalnych 50 km/h. Sterowanie przekładnią odbywa się za pomocą joysticka VT-EasyPilot znajdującego się na wielofunkcyjnym podłokietniku.

Przekładnia P6-Drive charakteryzuje się 6 biegami Powershift przełączanymi pod obciążeniem, 5 zrobotyzowanymi zakresami oraz elektrohydraulicznym rewersem przy kierownicy. Łączna liczba przełożeń to 30 do przodu + 15 do tyłu co w połączeniu z zakresem biegów pełzających daje, 54 w przód + 27 do tyłu. Sterowanie przekładnią odbywa się za pomocą joysticka EasyPilot. System Stop & Action łączy funkcję wysprzęglania z pedałem hamulca, co pozwala ciągnikowi na zatrzymanie się bez konieczności naciskania pedału sprzęgła. Funkcja ta znacznie ułatwia kierowanie ciągnikiem na drodze. Przy równoczesnym użyciu systemów Stop & Action oraz APS (Auto Powershift), przekładnia P6-Drive pozwala na jazdę w podobny sposób jak VT-Drive.

Automatycznie załączany WOM o 4 prędkościach z regulacją załączania, oraz wzmocnione zwolnice pozwalają na przekazanie pełnej mocy. Układ hydrauliczny zamknięty typu closed-centre z pompą o wydajności 123 l/min  (większa pompa 160 l/min dostępna w opcji), może obsłużyć do ośmiu zaworów. Elektronicznie sterowany tylny podnośnik posiada maksymalny udźwig 9,300 kg.

Konstruktorzy nie zapomnieli także o komforcie operatora. Dzięki opcjonalnemu systemowi amortyzowanej przedniej osi z elektroniczną kontrolą, wstrząsy i nierówności są absorbowane na każdym kole niezależnie. Podczas pracy w polu system znacząco poprawia trakcję oraz prowadzenie, na drodze zaś optymalizuje prędkość, bezpieczeństwo oraz komfort. Wysoka jakość materiałów użytych do stworzenia ergonomicznych elementów sterowania w kabinie, czyni stanowisko operatora gotowym do długiej pracy. Istnieją dwie opcje amortyzacji kabiny: mechaniczna oraz elektronicznie kontrolowana semi-active.

Oprogramowanie zainstalowane w Data Screen Management DSM (12″ ekran dotykowy) zapewnia nowe menu, oraz pozwala na szybkie i efektywne działania dzięki możliwości przypisywania funkcji za pomocą przycisków programowalnych (MyFunctions).

Systemy prowadzenia satelitarnego oraz ISOBUS są w pełni zintegrowane co w połączeniu z prostym w użyciu wyświetlaczem DSM, pozwala aby operator zarządzał narzędziami bez konieczności używania dodatkowych monitorów w kabinie.

System McCormick Fleet Management pozwala klientom na monitorowanie głównych aktywności swoich flot ciągników w każdej chwili i w każdym miejscu na świecie. Dzięki protokołom Internetu rzeczy IoT (ang. Internet of Things), wszelkie informacje na temat aktywności floty takich jak geolokalizacja, poziom zużycia paliwa, temperatury oraz wykonywanie zadań, są dostępne za pomocą komputera PC lub urządzeń mobilnych. Pomaga to monitorować status operacyjny ciągników oraz ich wydajność, a tym samym zapewnić ciągłą kontrolę nad flotą.

System ten jest komplementarny z innowacyjnym narzędziem zdalnej diagnostyki dostępnym dla wszystkich autoryzowanych stacji dilerskich. Możliwym jest połączenie zdalne z ECU ciągnika oraz wykonanie ustawień, aktualizacji oprogramowania, diagnostyki parametrów pracy silnika, jak również zdalne wyświetlanie kodów błędów. System jest w stanie dostarczyć natychmiastowego, precyzyjnego wsparcia technikom serwisu, tym samym zwiększając efektywność zarządzania serwisem.

 

Źródło: McCormick