Ciągniki Case IH Farmall C z nowym silnikiem, zgodnym z normą Stage V

Obejmująca cztery modele linia panoramicznych ciągników Case IH Farmall C o mocy 90-117 KM, przeznaczonych dla rolników prowadzących niewielkiej i średniej wielkości gospodarstwa hodowlane i mieszane, od 2022 roku zyska nowy silnik spełniający wymogi normy emisji spalin Stage V oraz zapewniający szereg innych korzyści w zakresie osiągów i serwisowania.

Centralnym punktem udoskonaleń wprowadzonych w tych ciągnikach jest nowy, czterocylindrowy silnik FPT zgodny z normą Stage V, zapewniający lepsze osiągi i większą sprawność w porównaniu do silników zgodnych z normą Stage IIIB, które zastępuje. Nowy silnik F5 charakteryzuje się większą pojemnością skokową wynoszącą 3,6 litra, w porównaniu do 3,4 litrów u jego poprzednika. Pomimo większej pojemności wymiary silnika nie uległy jednak zwiększeniu.

Silnik wyposażony jest również w cztery zawory na każdy cylinder w porównaniu do dwóch w pierwotnym siniku, dzięki czemu uzyskano lepsze spalanie, jak również w układ wtrysku paliwa typu common rail, zapewniający mniejsze zużycie paliwa oraz lepsze parametry mocy. Rozwiązania te generują liczne korzyści w zakresie osiągów, w tym wyższą o nawet 5 KM moc wyjściową i nawet o 10% wyższy poziom momentu obrotowego, zaś maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy niższej prędkości obrotowej silnika – 1300 obr./min.

Case Farmall C Stage V 2022 kabina Ciągniki Case IH Farmall C z nowym silnikiem, zgodnym z normą Stage V

Nowy układ recyrkulacji spalin

Ciągniki Farmall C zgodne z normą Stage V wykorzystują również nowy układ recyrkulacji spalin, za sprawą kompaktowego i bezobsługowego rozwiązania w postaci układu HI-eSCR2 marki FPT.

W celu spełnienia wymogów normy Stage V obejmuje on katalizator utleniający DOC, bezobsługowy filtr cząstek stałych, układ selektywnej redukcji katalitycznej, połączone w jedną kompaktową jednostkę. W rezultacie uzyskano niezakłóconą widoczność z fotela operatora oraz niezrównane właściwości manewrowe i prześwit.

Silnik wykorzystuje niski wskaźnik recyrkulacji gazów spalinowych wynoszący poniżej 10%, co pomogło zoptymalizować spalanie i zminimalizować wymiary układu selektywnej redukcji katalitycznej. Kompaktowy układ recyrkulacji spalin HI-eSCR2 jest bezobsługowy, co oznacza, że nie wymaga wymiany podzespołów ani czyszczenia mechanicznego przez cały cykl życia. Nowy silnik wprowadza również kilka udoskonaleń w zakresie serwisowania, takich jak jednostronny (lewostronny) dostęp do kluczowych punktów serwisowych, w tym oleju silnikowego i filtrów paliwa.

Pakiet funkcji

Ciągniki Farmall C dostępne są teraz również z nowym „pakietem Selection” szczególnych opcji, pokrywających kluczowe potrzeby klientów. Obejmuje on przekładnię ActiveDrive 2 z systemami Powershuttle i Powerclutch, zapewniającą nawet 24 biegi do przodu i 24 biegi wsteczne oraz opcjonalny tempomat i biegi pełzania. W pakiecie znajdują się również elektrohydrauliczne blokady mechanizmu różnicowego przedniej i tylnej osi, elektroniczne sterowanie siłowe, pompa hydrauliczna o wydatku 64 l/m, trzybiegowy WOM oraz opcjonalny przedni układ zawieszenia narzędzi.

Nowe ciągniki dostępne będą od wiosny 2022 roku. 

 

Źródło: Case IH