Gamę modeli serii 6 marki DEUTZ-FAHR uzupełnia osiem nowych ciągników. Wszystkie oferowane są z klasycznym układem napędowym Powershift lub zrobotyzowaną przekładnią RCshift. Wprowadzając nowe modele, marka DEUTZ-FAHR wzbogaca swoją ofertę w zakresie ciągników o mocy maksymalnej w przedziale 160 do 230 KM, który stanowi około 35–40% całego rynku traktorów w Europie.
Nowe modele zostały opracowywane i są produkowane w fabryce DEUTZ-FAHR LAND w niemieckim Lauingen. Oferują do 8% wyższy moment obrotowy, nowe, większe zbiorniki paliwa, wyższy poziom komfortu operatora i szereg nowych opcji wyposażenia kabiny MaxiVision. Koszty eksploatacji zredukowano dzięki okresom wymiany oleju silnikowego wydłużonym do 1000 godzin (lub 2 lat).
Dwa modele 4-cylindrowe posiadają krótszy rozstaw osi, zapewniający doskonałą zwrotność. Jednocześnie oferują wysoką mocą, sięgającą 171 KM. W modelach 6-cylindrowych (6160 do 6230) montowane są zmodernizowane silniki DEUTZ TCD. Generują moc do 192 KM w modelach ze średnim rozstawem osi (6160–6190) i 230 KM w modelach z większym rozstawem osi (6210–6230).
Silniki Deutz TCD 6.1 oferują wysokie osiągi, nową charakterystykę i większą elastyczność, dzięki nowemu przebiegowi krzywej momentu obrotowego. Niemal maksymalny moment obrotowy jest dostępny przy obrotach na poziomie zaledwie 1000 obr./min, dzięki czemu ciągniki te radzą sobie w pracach przy niskim prędkościach obrotowych. Oznacza to znaczną oszczędność paliwa.
Sprawdzone, wydajne i proste przekładnie Powershift zapewniają operatorowi 30 przełożeń do jazdy do przodu i 15 do tyłu. Po doposażeniu w reduktor, liczba przełożeń wzrasta do 54+27. Nowością w wersji Powershift jest funkcja APS — Automatic Powershift. Elektroniczny moduł sterowania automatycznie zmienia półbiegi Powershift w zakresie każdego z biegów głównych.
Napęd RCshift jest w pełni zrobotyzowany. Dzięki pięciu automatycznie zmienianym biegom i sześciu półbiegom Powershift, przekładnie zapewniają płynną zmianę wszystkich przełożeń. Przekładnia RCshift pozwala na jazdę z prędkością 40 km/h, przy obrotach silnika na poziomie zaledwie 1158 obr./min, 50 km/h przy zaledwie 1447 obr./min (prędkość obrotowa silnika może się różnić w zależności od opon i modelu ciągnika). Wszystkie biegi można zmieniać bez użycia pedału sprzęgła. Dzięki funkcji Stop&Go ciągnik można zatrzymać i ponownie ruszać z miejsca bez konieczności użycia sprzęgła.
DEUTZ-FAHR po raz pierwszy oferuje kabinę MaxiVision w trzech wariantach. Wszystko dla zapewnienia klientom poziomu komfortu i wyposażenia, jakiego potrzebują.
Podstawowa kabina MaxiVision oferuje 4 mechanicznie sterowane obwody hydrauliki z tyłu ciągnika i jest dostępna w połączeniu z napędem Powershift lub RCshift. Kabina MaxiVision+ obejmuje nową konfigurację sterowania układem hydraulicznym: sterowanie mieszane. Dwa obwody sterowane są mechaniczne dźwigniami, a kolejne dwa elektronicznie. Jest to układ stanowiący idealny kompromis pomiędzy komfortem a prostotą sterowania. Ta wersja kabiny również oferowana jest z napędami Powershift i RCshift.
W przypadku kabiny w wersji MaxiVisionPRO, operator może sterować układem hydraulicznym w pełni elektronicznie. W tej wersji, na podłokietniku MaxCom może być zamontowany 12″ iMonitor. Pozwala on obsługiwać wszystkie funkcje ciągnika, maszyny poprzez terminal ISOBUS i jednocześnie służy do obsługi systemu automatycznego prowadzenia SDF GUidance. Kabina MaxiVisionPRO jest dostępna tylko z układem napędowym RCshift.
Wszystkie kabiny MaxiVision można wyposażyć w nowe, lusterka wsteczne XL o zwiększonej o 65% powierzchni luster, otwieraną szybę przednią, szereg uchwytów dla smartfonów i tabletów, mobilną chłodziarkę oraz całkowicie nowy system nagłośnienia 4.1 Premium.
Ofertę układów hydraulicznych otwiera system z pompą o stałym wydatku oleju wynoszącym 84 l/min. Opcjonalnie dostępny jest układ z pompą o zmiennej wydajności Load-Sensing 160 l/min. Tylny WOM standardowo obsługuje prędkości: 540/540ECO/1000/1000ECO. Opcjonalnie, z przodu może być zamontowany wałek z prędkością 1000 lub 1000ECO. W modelach z silnikami 6-cylindrowymi, dostępny jest też przedni WOM DualSpeed. Mocny podnośnik oferuje udźwig do 9700 kg, w przypadku przedniego podnośnika jest to 3800 kg. Dodatkowo, Deutz-Fahr oferuje wersje podnośnika przedniego o udźwigu 4110 kg lub 5450 kg (w modelach 6190, 6210 i 6230).
Zaawansowane systemy automatycznego prowadzenia i telemetrii pozwalają unikać niepotrzebnych zakładek, oszczędzać paliwo, obniżać zużycie podzespołów i redukować czas pracy operatora. Na uwagę zasługuje także funkcja Auto-Turn, umożliwiająca automatyczne prowadzenie ciągnika na uwrociach pola. iMonitor pozwala sterować wszystkimi funkcjami ciągnika i maszyny. Nowy interfejs jest jeszcze bardziej intuicyjny i posiada nowe, wygodne funkcje. Dzięki funkcji XTEND, iMonitor można w sposób bezprzewodowy połączyć z tabletem lub smartfonem. Na ekranie urządzenia mobilnego można w ten sposób uzyskać podgląd na terminal uniwersalny ISOBUS UT lub system prowadzenia automatycznego. Nowa seria 6 oferuje także system zarządzania danymi oraz zarządzanie flotą SDF Fleet Management. Pierwszy rok użytkowania tych funkcji oferowany jest bez opłat. Dzięki stałemu łączu z siecią Internet, dostępna jest także możliwość uzyskania wsparcia zdalnego ze strony specjalisty marki Deutz-Fahr.
Wszystkie modele serii 6 można wyposażyć w ładowacz czołowy nowej generacji ProfiLine. Wysokość podnoszenia do 4,6 metra sprawia, że nowa seria 6 jest gotowa do wszystkich zadań.
Nowy czujnik zawieszenia na przedniej osi zapewnia najwyższy poziom komfortu jazdy. W zależności od wymagań dotyczących jazdy w transporcie, nowe modele serii 6 może być wyposażona w hydrauliczne i/lub pneumatyczne hamulce przyczepy. Dzięki układom hamulcowym DualMode, możliwe jest teraz podłączenie starych i nowych przyczep. W modelach 6-cylindrowych dostępny jest także hamulec silnikowy, zapewniający dodatkową siłę hamowania bez obciążania hamulców ciągnika. Modele 6210 i 6230 mogą być wyposażone w suche tarcze hamulcowe z przodu. Układ wspomagania hamulca gwarantuje doskonałą skuteczność hamowania, już przy małej sile nacisku na pedał hamulca.
Modele 4-cylindrowe są teraz dostępne w ekskluzywnej wersji wyposażenia Warrior, obejmującej między innymi czarny kolor nadwozia oraz do 23 reflektorów LED.
Źródło: Deutz-Fahr / SDF