Ładowarki teleskopowe Kramer na rok modelowy 2023 otrzymały wiele nowości. Największa zmiana dotyczy poprawionej widoczności. Ponadto zmieniono blokadę mechanizmu różnicowego oraz amortyzację ramienia teleskopowego.
Firma Kramer specjalizująca się w produkcji maszyn przeznaczonych do przeładunku materiałów posiada w swojej ofercie 10 modeli ładowarek teleskopowych. Wysokość podnoszenia zawiera się w przedziale od 4,3 m do 9,5 m a udźwig maksymalny od 1 450 kg, aż do 5 500 kg. Ultra kompaktowy model KT144 o udźwigu 1 450 kg i maksymalnej wysokości podnoszenia 4,3 m charakteryzuje się wysokością 2 m i szerokością zaledwie 1,56 m, dzięki czemu jest w stanie wjechać prawie do każdego budynku.
Poprawiona widoczność dzięki nowej masce silnika
Ładowarki teleskopowe firmy Kramer z udźwigiem 3 – 5,5 t z roku modelowego 2023 zostały zmodernizowane. Widoczność na obszar roboczy jest decydującym elementem w ładowarce teleskopowej. W połączeniu ze skupieniem się na bezpieczeństwie firma Kramer stworzyła całkowicie nową konstrukcję maski silnika. Nowa pokrywa silnika jest zdecydowanie niższa i bardziej opada w dół, dzięki czemu uzyskano możliwie najlepszą widoczność na prawą stronę. Nowa maska silnika jest montowana w modelach: KT356, KT307, KT357, KT407, KT3610 i KT457.
Nowe położenie filtra powietrza
Nowy, owalny filtr powietrza znajduje się teraz przed pakietem chłodnic. Nowe położenie zapewnia lepszą dostępność. Filtr posiada większą powierzchnię, co oznacza dłuższą żywotność i dłuższy czas pracy bez konieczności czyszczenia. Ponadto, do zastosowania w środowisku o bardzo dużym zapyleniu dostępny jest separator cyklonowy.
Nowy typ blokady mechanizmu różnicowego
W modelach: KT356, KT307, KT357, KT407 i KT3610 dostępna jest mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego 100% w przedniej osi. W razie potrzeby operator może skorzystać ze 100% efektu i napędu na 4 koła.
Komfort przede wszystkim – nowa amortyzacja ramienia teleskopowego
W modelach KT356, KT307, KT357, KT407, KT3610, KT457, KT557 oraz KT559 zastosowano nowy typ amortyzacji wstrząsów ramienia teleskopowego. Dotychczasowy amortyzator hydrauliczno – pneumatyczny został zastąpiony siłownikiem dwustronnego działania. Gwarantuje on jeszcze większą skuteczność tłumienia drgań ramienia teleskopowego podczas jazdy po nierównym terenie. Zwiększa się w ten sposób trwałość i żywotność maszyny oraz poprawia komfort pracy dla operatora. Funkcjonalność pojazdów jest więc optymalna w odniesieniu do wszystkich zastosowań rolniczych.
Źródło: Kramer