New Holland T5 Dual Command – świeża stylistyka i nowe funkcje

Gama ciągników New Holland T5 Dual Command, obejmująca pięć modeli o mocy od 80 do 117 KM, napędzanych czterocylindrowymi silnikami FPT F36 o pojemności 3,6 litra, zyskała nowy wygląd i nowe funkcje, a także szereg aktualizacji mających na celu poprawę wydajności i komfortu operatora. 

Zwiększona wydajność dla większej produktywności

Odnowiony model T5 Dual Command oferuje szerszą gamę opon tylnych i wybór osi przednich – standardową jednostkę do lżejszych prac i wąskich zastosowań lub nową oś HD dla ciągników, które mają wykonywać ciężkie prace z ładowaczem i intensywne zadania polowe. Ponadto, opcja osi przedniej SuperSteer™ , unikalna dla marki New Holland, oferuje kąt skrętu 76°, aby jeszcze bardziej zwiększyć zwrotność i wydajność na ciasnych uwrociach, małych polach i w podwórzach. Rozstaw osi wynoszący 2,35 m łączy zwrotność ze stabilnością.

New Holland T5 Dual Command 2 New Holland T5 Dual Command   świeża stylistyka i nowe funkcje

Ciągniki wyposażone w standardową oś przednią korzystają ze zwiększonej o 20% sterowności pod obciążeniem, co pozwala na szybsze skręcanie, podczas gdy bardziej wytrzymała oś HD zwiększa dopuszczalną masę całkowitą pojazdu do 7000 kg. Wyposażone w 38-calowe tylne opony, ciągniki T5 łączą wysoki prześwit 480 mm i niską wysokość całkowitą poniżej 2,67 m, minimalizując ryzyko uszkodzenia upraw i umożliwiając wjazd do większości budynków gospodarczych.

Modele T5 Dual Command zyskują również zwiększenie udźwigu tylnego podnośnika o 7% do 4700 kg , podczas gdy nowa pompa hydrauliczna o wydajności 82 l/min zapewnia o 30% większy przepływ hydrauliczny, co pozwala na szybkie uruchamianie osprzętu na uwrociach i krótki czas cyklu ładowacza.

New Holland T5 Dual Command kabina New Holland T5 Dual Command   świeża stylistyka i nowe funkcje

Więcej technologii w połączeniu z większym komfortem

Skrzynia biegów w nowych modelach T5 DualCommand to sprawdzona jednostka Dual Command 24F/24R, z czterema biegami, trzema zakresami i dwubiegowym powershiftem oraz elektroniczną zmianą biegów.

Nowa automatyczna blokada mechanizmu różnicowego i automatyczne włączanie napędu na 4 koła w modelach T5 Dual Command upraszcza skręcanie na uwrociach, a nowy bezobsługowy, cichszy i łatwy do włączenia przedni WOM ze sprzęgłem w kąpieli olejowej zapewnia większą wydajność i wszechstronność.

Zewnętrznie, nowe ciągniki T5 charakteryzują się odświeżoną stylistyką z nowymi przednimi i bocznymi osłonami silnika oraz nowymi oznaczeniami pasującymi do pozostałych zmodernizowanych maszynach New Holland. Nowy wydech w kształcie litery U zapewnia niezakłóconą widoczność do przodu, a zmodernizowane reflektory robocze i przednie z opcjonalnym pakietem świateł LED zwiększają widoczność
i bezpieczeństwo w terenie i na drodze, a także nowe „charakterystyczne” światła LED.

Ciągniki T5 Dual Command korzystają z mechanicznego zawieszenia kabiny Comfort Ride, zapewniającego płynniejszą jazdę w polu i na drodze. Modele te są również wyposażone w nowy cyfrowy zestaw wskaźników o zmienionym wyglądzie, który ułatwia odczytywanie informacji.

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem wśród właścicieli ciągników użytkowych na te same standardy technologii rolnictwa precyzyjnego, które obowiązują w modelach o większej mocy, nowe modele T5 Dual Command mogą być wyposażone w  telematykę i pełen zestaw technologii rolnictwa precyzyjnego , w tym autoprowadzenie, terminal dotykowy IntelliView 12 i złącze ISOBUS klasy 2 do podłączania narzędzi. Monitorowanie danych maszyny w czasie rzeczywistym – w tym dokładna lokalizacja i stan pracy – oraz zdalny podgląd wyświetlaczy w kabinie i wizualizacja warstw danych agronomicznych mogą być zarządzane dla wielu gam maszyn za pośrednictwem platformy New Holland FieldOps dostępnej na całym świecie.

New Holland T5 Dual Command 1 New Holland T5 Dual Command   świeża stylistyka i nowe funkcje

Pierwsze egzemplarze nowego ciągnika T5 Dual Command trafią do dealerów New Holland pod koniec 2024 roku.

 

Źródło: New Holland Agriculture