New Holland Agriculture partneruje firmie E. & J. Gallo Winery, największej rodzinnej winiarni na świecie w pilotażowym projekcie testującym technologię autonomiczną NHDrive zastosowaną w ciągnikach do winnic T4.110F.
Ten pilotażowy program współpracy koncentruje się na zebraniu informacji zwrotnych, pochodzących z danych agronomicznych oraz od operatorów, na temat użytkowania tej technologii w codziennych pracach w winnicy. Celem ostatecznym jest zaś dostarczenie rozwiązań autonomicznych spełniających wymagania stawiane przez rzeczywistych hodowców winorośli.
New Holland po raz pierwszy przedstawił swoje autonomiczne rozwiązanie NHDrive™ w 2016 r. na targach Farm Progress Show. Do chwili obecnej przedstawiła jego wykorzystanie w ciągniku T7 oraz T8, celem zilustrowania możliwych zastosowań w uprawie rzędowej. Nowy program pilotażowy z wykorzystaniem ciągnika New Holland T4.110F pokazuje, że autonomiczne rozwiązanie można wdrożyć w całej gamie ciągników marki. od mocnych ciągników do uprawy rzędowej po asortyment maszyn specjalistycznych.
Wierzymy, że przedsiębiorstwa wyspecjalizowane, a w szczególności te działające w sektorze winiarskim, mogą wynieść istotne korzyści z wprowadzenia technologii autonomicznej w zakresie produktywności i ekorozwoju. Firma E. & J. Gallo Winery, podziela nasze zaangażowanie w innowację oraz zrównoważony rozwój środowiskowy w dziedzinie uprawy winorośli. Dążymy do umieszczenia w naszej ofercie rozwiązania autonomicznego, z którego będą mogli korzystać producenci wina na całym świecie – wyjaśnia Carlo Lambro, Prezydent marki New Holland Agriculture.
Program pilotażowy prowadzony jest w winnicy E. & J. Gallo Winery w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych, a do jego realizacji wykorzystane zostały ciągniki T4.110F wyposażone w technologię autonomiczną NHDrive. W toku początkowych prac badawczo-rozwojowych wykonano kolejny progres w integracji poszczególnych podzespołów – zwłaszcza elementów sensorycznych i detekcyjnych oraz odbiorników sygnałów. To dlatego T4.110F NHDrive zachował swoją smukłą sylwetkę.
Dane wygenerowane podczas programu pilotażowego wzbogacą program prac nad pojazdem autonomicznym New Holland. Dostarczając szczegółowych informacji ze świata realnego na temat możliwości automatyzacji i autonomicznego wykonania całego szeregu czynności. Obejmują one układ autonomiczny wspomagający operatora, w którym NHDrive wspiera operatora w kabinie. Układ autonomiczny nadzorowany, w którym operator znajduje się na polu i nadzoruje bezzałogowe pojazdy. A na koniec układ w pełni autonomiczny, bez lokalnego nadzoru.
Badania prowadzone w ramach prac nad pojazdem autonomicznym pozwalają również wytworzyć technologie pochodne. Obecnie są dostępne dla Klientów w nowej ofercie New Holland PLM™ – pakiet agrotechniki precyzyjnej. Jest to rozwiązania IntelliTurn™ – system, który w pełni automatyzuje wykonywanie skrętu na końcu rzędu po wciśnięciu jednego przycisku, wspomagający rolników w osiągnięciu większej efektywności podczas prac.
Praca autonomiczna pełni kluczową rolę w rozwoju New Holland i wspieraniu zrównoważonego rozwoju środowiska w pracach na roli. Przekłada się ona na bardziej wydajne wykorzystanie zasobów dzięki zwiększonej precyzji i powtarzalności czynności, jak również równomierną produktywność przez cały dzień roboczy. Pomaga zwiększyć wydajność operatorów dzięki obsłudze wspomaganej: sprawiając, że niektóre podstawowe czynności wykonywane są automatycznie i umożliwiając im skoncentrowanie się na kluczowych zadaniach wymagających większych kompetencji. Dodatkową korzyścią jest zwiększenie wydajności pracy dzięki automatyzacji powtarzalnych funkcji. Mówiąc wprost, pomoże ona zwiększyć stopień zaawansowania rolnictwa w przyszłości.
źrodło: New Holland