Z jednej strony AXION 900 perfekcyjnie integruje się w programie CLAAS a z drugiej pasuje do filozofii rozwoju i konstrukcji wszystkich ciągników CLAAS. Maszyny wyróżniają się dużym rozstawem osi (tutaj 3,15 m) przy równoczesnej, kompaktowej budowie. Powiązanie z wyważonym rozdziałem masy pozwala osiągać maksimum trakcji i efektywności.
Nowoczesna technologia napędu
AXION 900 został skonstruowany całkowicie od nowa, a jego koncepcję dostosowano do wymagań przepisów o ochronie środowiska i dopuszczalnej emisji spalin. W ten sposób możliwa była na przykład integracja techniki SCR (Selective Catalic Reduction) bezpośrednio w pojeździe. Katalizator SCR umieszczono pod maską silnika. Oddzielny zbiornik z mocznikiem wbudowano w zbiorniku paliwa a oba, leżące blisko siebie wlewy, są dobrze dostępne. Tym samym do użytku wchodzi CLAAS POWER SYSTEMS (CPS). CPS stanowi optymalne połączenie nowych komponentów i technologii układu przeniesienia napędu. W ciągniku AXION 900 pracuje sześciocylindrowy Common Rail FPT Cursor 9 z techniką czterozaworową i pojemnością 8,7 litra. AXION 900 jest pierwszym modelem ciągnika CLAAS, spełniającym wymagania normy emisji spalin TIER 4.
Kolejnym elementem CLAAS POWER SYSTEMS jest Eccom, bezstopniowa przekładnia firmy ZF (CMATIC). Cztery zakresy jazdy mają duży, mechaniczny udział w przeniesieniu sił. Efektem takiego rozwiązania jest oszczędność paliwa w każdym z zakresów prędkości. Do wyboru są ciągniki AXION 900 w wersjach prędkości jazdy 40 km/h lub 50 km/h. Aby efektywnie przełożyć moc silnika na siłę uciągu, dostępne jest ogumienie tylnej osi o średnicy 2,15 m. Przednie koła mają średnicę do 1,7 m. Istnieje również opcja zastosowania kół bliźniaczych na osi przedniej i tylnej.
Ergonomia i kabina
Panujący w technice rolniczej trend, aby coraz mniejszą liczbą maszyn uprawiać coraz większe powierzchnie, będzie się pogłębiał. Właśnie dlatego, komfort w kabinie ma coraz bardziej istotne znaczenie dla kierowcy. Zastosowana w ciągnikach AXION 900 nowa kabina o czterech słupkach została zbudowana we współpracy z rolnikami w całej Europie i jeszcze bardziej poprawiła wysokie standardy CLAAS w tej dziedzinie.
CLAAS wykorzystał wiedzę konstrukcyjną instytutu znanego z przemysłu samochodowego. Ten instytut ustalił wymagania kierowców odnośnie kabiny i umieścił je w nowej koncepcji ergonomii. Należą do niej między innymi optymalna widoczność do przodu oraz na maszyny dołączone z tyłu ciągnika. Pozycja fotela oraz zaokrąglona tylna szyba nowego ciągnika AXION 900 dają niczym niezakłócony widok na szerokie maszyny. Odpowiednio dostosowana amortyzacja kabiny i przedniej osi zarówno w pracach polowych jak i w transporcie drogowym dba o wysoki komfort jazdy. Cała koncepcja ciągników CLAAS skierowana jest na spokojną, mało uciążliwą pracę kierowcy.
Nowy drążek jezdny CMOTION – znany już z ciągników XERION 5000/4500 – skonstruowano specjalnie do ergonomii prawej dłoni. Koncepcja trzech palców pozwala na intuicyjne sterowanie wieloma elementami obsługowymi bez konieczności zmiany uchwytu. Kolorowy terminal CEBIS ze swoim znanym i prostym sterowaniem zintegrowano w poręczy fotela. Do 20 reflektorów włącznie ze światłami ksenonowymi, oświetla 360 stopni otoczenia, dzięki temu, kierowca zachowuje znakomitą widoczność i bezpieczeństwo także w ciemnościach.
Dane techniczne
AXION |
950 |
940 |
930 |
920 |
|
Liczba cylindrów / poj. skokowa |
cm3 |
6/8710 |
6/8710 |
6/8710 |
6/8710 |
Moc znamionowa (97/68 EG) |
kW/KM |
306/416 |
282/383 |
259/353 |
236/321 |
Moc maks. (ECE R 120) |
kW/KM |
302/410 |
279/380 |
257/350 |
235/320 |
Max. moment obrotowy przy obr/min (ECE R 120) |
Nm |
1650 |
1550 |
1450 |
1350 |
Zbiornik paliwa |
|
700 |
700 |
700 |
700 |
Przekładnia |
|
bezstopniowa |
bezstopniowa |
bezstopniowa |
bezstopniowa |
Prędkość końcowa |
km/h |
50 |
50 |
50/40 |
50/40 |
Amortyzacja przedniej osi |
|
○ |
○ |
○ |
○ |
Promień zawracania |
m |
6,8 |
6,8 |
6,8 |
6,8 |
Amortyzacja kabiny |
|
● |
● |
● |
● |
Tylny WOM |
obr/min |
540 E/1000, 1000, |
540 E/1000, 1000, |
540 E/1000, 1000, |
540 E/1000, 1000, |
|
|
1000/1000E |
1000/1000E |
1000/1000E |
1000/1000E |
Max. wydatek hydrauliki |
l/min |
220 |
220 |
220 |
220 |
Długość całkowita |
mm |
5590 |
5590 |
5590 |
5590 |
Min. wysokość całkowita |
mm |
3452 |
3452 |
3452 |
3452 |
Rozstaw osi |
mm |
3150 |
3150 |
3150 |
3150 |
Masa własna |
kg |
13060 |
13060 |
12840 |
12840 |
Największy rozmiar ogumienia tył |
|
900/60 R 42 |
900/60 R 42 |
900/60 R 42 |
900/60 R 42 |
Największy rozmiar ogumienia przód |
|
710/60 R 34 |
710/60 R 34 |
710/60 R 34 |
710/60 R 34 |
● Seryjnie ○ Opcja
.
{gallery}Claas axion 900 – foto{/gallery}
źródło: www.claas.pl