Pojazd użytkowy 3400D posiada wiele trybów jazdy i wyposażony jest w wiele montowanych przez dealera akcesoriów. Większa moc, lepsza przyczepność i uniwersalność pozwalają użytkownikowi wykorzystywać pojazd do różnych zastosowań na terenie gospodarstwa rolnego, czy przy projektowaniu architektury krajobrazu. Doskonale sprawdza się także w takich zastosowaniach, jak: sady, szkółki leśne, utrzymywanie terenów zielonych oraz praca w obrębie budynków gospodarstwa.
Pojazd użytkowy 3400D wyposażony jest w wysokoprężny, chłodzony cieczą silnik Yanmar o mocy 18,5 kW i duży, 34-litrowy zbiornik paliwa, dzięki czemu pojazd może pracować przez cały dzień. Maksymalna prędkość osiągana przez pojazd 3400D wynosi 48 km/h (na najwyższym biegu). Na biegach najniższym i wstecznym prędkość jest ograniczona do 24 km/h, aby zapewnić maksymalny moment obrotowy silnika.
Prześwit o wysokości 241 mm pozwala pojazdowi 3400D pokonywać nierówne tereny – nie tylko kamieniste i pełne kolein, ale i podmokłe. Rama posiada następujące wymiary: długość 2870 mm, szerokość 1524 mm i wysokość 1905 mm.
Pojazd użytkowy 3400D, w pełni zgodny z dyrektywami CE, zapewnia doskonały komfort jazdy. Układ zawieszenia, niezależny dla każdego z kół, wyposażony jest w nieregulowane kolumny MacPhersona na osi przedniej i regulowane amortyzatory sprężynowe na osi tylnej. Tylne amortyzatory można zamontować w dwóch różnych położeniach. Podstawowe ustawienie, w którym amortyzatory zamontowane są pod kątem, przeznaczone jest do standardowych zadań, lekkich prac w gospodarstwie, jak i jazdy rekreacyjnej, W przypadku cięższych prac, w których prędkość jazdy jest mniejsza, a obciążenie większe, wymagane jest ustawienie amortyzatorów pod kątem prostym.
System Variable Rate Acceleration (VRA) zastosowany w pojazdach 3400D umożliwia powolne przyspieszanie w pierwszej fazie ruchu pedału przyspieszenia, a gwałtowniejsze w drugiej fazie. Pozwala to precyzyjnie kontrolować prędkość pojazdu podczas manewrowania w ograniczonych przestrzeniach.
W trybie Turf tylne koła obracają się z różnymi prędkościami, co pozwala zmniejszyć nacisk na podłoże (np. wypielęgnowane trawniki). Tryby dwukołowy (blokada tylnego mechanizmu różnicowego dla lepszej przyczepności) i czterokołowy (maksymalny moment obrotowy dla każdego koła) są dostępne zarówno w wersji deluxe pojazdu 3400D, jak i w wersji standardowej.
Wykonana z polimerowego materiału kompozytowego skrzynia ładunkowa o pojemności 500 kg oraz łoże skrzyni są odporne na mniejsze zarysowania i nie ulegają korozji. Skrzynia wyposażona jest w zaczepy, ręczną dźwignię wyładowczą ze wspornikiem układu podnoszenia (wersja standardowa) oraz łatwą w obsłudze składaną tylną klapę.Przy znamionowej masie holowania wynoszącej 680 kg pojazd 3400D bezproblemowo ciągnie przyczepy czy inny sprzęt.
Pojazd wyposażony jest w wiele zabezpieczeń, m.in. pokrywę wariatora CVT (z korkiem wlewu), pełne osłony podwozia, gumowe osłony przegubu homokinetycznego (CV) i osłonę chłodnicy. Wszystkie punkty konserwacji rutynowej pojazdu 3400D (wskaźniki oleju, filtr powietrza itd.) są łatwo dostępne.
Opcjonalne zestawy modernizujące pojazdy obejmują światła robocze kabiny ROPS, daszek lub światła kabiny bądź światła do jazdy w terenie. Do innych akcesoriów opcjonalnych należą kontroler dźwigni zmiany biegów, zasilany układ podnoszenia skrzyni ładunkowej oraz modułowa kabina stalowa lub z pokryciem płóciennym.
Dane techniczne pojazdu użytkowego Bobcat 3400D
• Masa robocza: 730 kg
• Wysokość: 1905 mm
• Szerokość: 1524 mm
• Długość: 2870 mm
• Prześwit: 241 mm
• Wymiary skrzyni ładunkowej: 1371 x 927 x 292 mm
• Maksymalne obciążenie skrzyni ładunkowej: 500 kg
• Masa holowania: 680 kg
• Maksymalna prędkość jazdy (wysoki zakres): 48 km/h
• Maksymalna prędkość jazdy (niski zakres): 24 km/h
• Silnik: Yanmar 3TNM72-APL o mocy 18,5 kW
źródło: Bobcat/Martin&Jacob