Od momentu wprowadzenia serii Magnum na rynek w roku 1987 ciągniki te są uważane za punkt odniesienia w aspekcie właściwości trakcyjnych, mocy silnika i niezawodności. Od tego czasu wyprodukowano już ponad 150 000 ciągników Magnum, użytkowanych w rolnictwie na całym świecie. Pod koniec 2014 roku marka Case IH zaprezentuje modele tego legendarnego ciągnika na rok 2015.
Jednak już teraz marka Case IH przedstawia nową serię tych ciągników: modele Magnum 250, 280, 310, 340 i 380 z silnikiem o mocy od 250 do 380 KM. Najwyższy model, Magnum 380, charakteryzuje się mocą maksymalną 435 KM przy zastosowaniu funkcji zwiększania mocy Magnum.
Nowe modele Magnum są wyposażone w 8,7-litrowy silnik „Cursor 9″ firmy FPT Industrial, który zawiera układ Hi-eSCR i spełnia europejskie normy dotyczące emisji spalin — Stage IV (Tier 4 Final). Układ oczyszczania spalin Hi-eSCR stanowi rozwinięcie rozwiązania SCR stosowanego w modelach zgodnych z normą Stage IIIB. Technologia SCR odniosła duży sukces dzięki prostej konstrukcji, niskiemu zużyciu paliwa i najmniejszej w klasie częstotliwości wymiany oleju silnikowego (co 600 godzin).
Wysokie osiągi przy niższej prędkości obrotowej silnika
We wszystkich modelach – z wyjątkiem 250 – turbosprężarkę z przepustnicą spalin zastąpiono elektronicznie sterowaną turbosprężarką o zmiennej geometrii (eVGT). Zwiększa ona moc silnika i moment obrotowy przy niższych prędkościach obrotowych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1850 Nm przy 1300–1400 obr./min w modelu Magnum 380.
Imponujące osiągi
Nowa seria Magnum wykorzystuje szeroki zakres opcji przeniesienia napędu, w tym przekładnie Full Power Shift i CVX w wersjach 40 ECO i 50 km/h.
Z myślą o zmaksymalizowaniu efektywności przekładnię Magnum CVX wyposażono w 4 zakresy mechaniczne, co zapewnia sprawność wyższą niż w przypadku przekładni o mniejszej liczbie zakresów. Konstrukcja ta zapewnia prędkość maksymalną 50 km/h przy 1400 obr./min, redukują koszty operacji transportowych. Modele Magnum są wyposażone także w układ automatycznego sterowania wydajnością (APM) — stosowany również w innych ciągnikach Case IH CVX — oraz w podwójną przepustnicę ręczną która umożliwia operatorowi ustawienie minimalnej i maksymalnej prędkości obrotowej.
Przekładnia Magnum CVX jest łatwa w obsłudze i zapewnia płynne przenoszenie mocy w zakresie od 0 do 50 km/h bez konieczności korzystania z dźwigni czy przełącznika. Operator może także zaprogramować 3 regulowane prędkości docelowe w ramach danego zakresu i ustawić optymalną prędkość dla określonego zadania. Funkcja aktywnego sterowania zatrzymaniem zapobiega staczaniu się ciągnika przy zatrzymaniu się na wzniesieniu i umożliwia ponowne ruszenie bez konieczności korzystania ze sprzęgła i hamulców. W celu zmniejszenia zmęczenia operatora zastosowano układ sterowania jazdą na uwrociu (HMC), który umożliwia operatorowi rejestrowanie i automatyczne realizowanie cykli roboczych do wykonania na uwrociu i zapewnia maksymalną efektywność prac polowych.
Nowe wzornictwo
Nowe ciągniki Magnum charakteryzują się wyglądem zmienionym w stosunku do poprzednich generacji. Najbardziej charakterystyczny jest nowy dach z większą liczbą świateł roboczych. Dodatkowo układ doprowadzania powietrza do silnika przeniesiono w pobliże lewego słupka A kabiny, co zapewnia bardziej efektywne oczyszczanie powietrza w zapylonym środowisku, ponieważ górny lewy narożnik kabiny pozostaje najczystszy ze względu na charakterystykę roboczą wentylatora chłodzącego. Po lewej stronie można dostrzec także drobniejsze zmiany, takie jak całkowicie nowe zbiorniki paliwa i płynu DEF z korkami zamykanymi na kłódkę które zostały dopasowane wzorniczo do całości, aby zapewnić ciągnikowi elegancki wygląd. Po prawej stronie w zbiornik paliwa wmontowano stopnie, które ułatwiają czyszczenie okien kabiny. Zintegrowane uchwyty ułatwiają wchodzenie po stopniach i zapewniają stabilne podparcie po wejściu na wytrzymałą platformę usytuowaną nad prawym zbiornikiem.
Komfortowa kabina
Nie zapomniano także o wygodzie i wydajności pracy operatora. Nowe wyposażenie obejmuje ulepszony pakiet oświetlenia o zakresie 360 stopni ze strategicznie rozmieszczonymi światłami roboczymi (14 lamp LED i 3 lampy ksenonowe), które zwięszają skuteczność oświetlenia o 60% i pozwalają na wygodną i bezpieczną pracę w nocy. Opcjonalne fotele z podgrzewaniem i wentylacją mają udoskonaloną konstrukcję i są obszyte wysokiej jakości skórą. Są oferowane w połączeniu ze zmodernizowanym sterownikiem wielofunkcyjnym zapewniającym wyższy komfort obsługi i wyposażonym w podświetlane przyciski.
Najnowsza kabina Surveyor jest przestronna i wygodna. Oferuje przestrzeń 3,1 m3 oraz oszklenie o powierzchni 6,4 m2, zapewniają 360-stopniowe pole widzenia oraz czołowy w branży poziom hałasu w kabinie — wynoszący zaledwie 67 dB. Pozwala to operatorowi na wykonywanie połączeń telefonicznych przy użyciu w pełni zintegrowanego radia Bluetooth.
Ogólna koncepcja zawieszenia
W modelach Magnum zastosowano niespotykaną wcześniej konstrukcję zawieszenia pięciopunktowego. Zawieszenie osi przedniej — o zakresie ruchu 100 mm — utrzymuje wszystkie opony na powierzchni, co zapewnia stabilność i wydajną pracę ciągnika. Zawieszenie kabiny tłumi drgania i stabilizuje kabinę w osi wzdłużnej i pionowej. Dostępnych jest pięć ustawień zapewniających optymalne parametry jezdne, a półaktywny fotel automatycznie steruje amortyzacją W przypadku przewożenia narzędzi po drogach zawieszenie zapewnia akumulator jazdy przedniego podnośnika oraz automatyczny system na podnośniku tylnym.
Zaawansowane rolnictwo
Marka Case IH wie, że w przypadku ciągników o tych rozmiarach bardzo duże znaczenie ma precyzja, i nie zapomniał o tym aspekcie. Ciągniki Magnum oparte na koncepcji „FS” są dostępne także w wersji z układem automatycznego prowadzenia AccuGuide. Pobiera on dane korekcyjne z anteny 372 zgodnej z systemami satelitarnymi GLONASS/GPS. Antena 372 wykorzystuje technologię xFill, która maksymalizuje wydajność dzięki automatycznemu tworzeniu kopii zapasowych ostatnich 20 minut na wypadek utraty sygnał RTK. Opcjonalnie dostępny jest zestaw AFS Connect Telematics, który wykorzystuje system GPS i sieć komórkową do wysyłania i odbierania danych dotyczących maszyny, prac rolniczych i miejsca pracy.
Magnum Rowtrac
Marka Case IH weszła także na rynek pojazdów gąsienicowych dla tego segmentu mocy silnika i jako pierwsza oferuje zintegrowaną konstrukcję tylnych gąsienic. Ciągniki „Magnum Rowtrac” wykorzystują doświadczenie i wiedzę techniczną zdobyte przy budowie maszyn Quadtrac. Marka
Case IH zdecydował się na utrzymanie swojej filozofii konstrukcji i czterech punktów kontaktu z podłożem przez zastosowanie amortyzowanej osi przedniej z kołami, która w jedynie minimalnym stopniu narusza strukturę gleby i zapewnia ciągłość przekazywania napędu przy wykonywaniu skrętów oraz możliwość zablokowania mechanizmów różnicowych w sytuacjach wymagających zwiększenia przyczepności.
Dostępne są róże opcje pasa gąsienicy — w tym 16 cali, 18 cali, 24 cale i 30 cali — które można zamontować w konfiguracji przystosowanej do rozstawu rzędów wynoszącego 76, 80, 88 lub 120 cali. Amortyzowana oś przednia ułatwia jazdę z zachowaniem 4 punktów kontaktu z podłożem i ogranicza ruchy do przodu i do tył w porównaniu z innymi maszynami gąsienicowymi.
Nowe modele serii Magnum CVX będą dostępne od trzeciego kwartał 2015 roku.
źródło: Case IH