Case IH wprowadza nową gamę ciągników Puma X

 

Nowe modele produkowane są obok istniejących modeli Puma i wyposażone w kompletny zestaw funkcji podstawowych i opcjonalnych.

Modele Case IH Puma 140, 150 i 165 X są teraz dostępne z nową, podstawową specyfikacją. Stanowią one alternatywę dla Klientów oczekujących zarówno wysokiej jakości, jak i prostoty funkcji w ciągnikach z silnikiem o mocy (znamionowej) od 140 KM do 165 KM. Podobnie, jak inne modele Puma, nowe ciągniki są produkowane w fabryce Case IH, w austriackim mieście St. Valentin.

Nowe modele, którym zdecydowano się nadać po prostu nazwę „Puma X”, wyposażone są w 6-stopniową półautomatyczną przekładnię typu Powershift – w odróżnieniu od ciągników Puma Multicontroller o wyższej specyfikacji, wyposażonych w przekładnię automatyczną, oraz modeli Puma CVX z przekładnią bezstopniową. Moc znamionowa nowych modeli wynosi odpowiednio 140, 150 i 165 KM, a wartości mocy maksymalnej, z aktywowanym systemem zarządzania mocą silnika – 175, 190 i 210 KM.

Ciągniki te zostały wyposażone w lżejszą oś tylną. Wprowadzono też inne zasadnicze zmiany, z których wiele zauważyć można już w kabinie. Należą do nich podstawowy interfejs operatora z nieskomplikowanym wyświetlaczem cyfrowym, podstawowa wersja fotela i brak tylnej wycieraczki. Charakterystyka kabiny może być szczególnie atrakcyjna dla użytkowników zajmujących się hodowlą zwierząt, ponieważ obejmuje cechy takie jak ułatwiający dostęp do budynków niski profil dachu czy dodatkowe otwierane drzwi po prawej stronie, poza drzwiami lewostronnymi.

W tylnej części maszyny montowane są mechaniczne zawory hydrauliki zewnętrznej bez możliwości konfiguracji, a tylne koła wyposażone są w wąskie nakładki poszerzające błotniki. Jako wyposażenie standardowe oferowany jest pakiet dwubiegowego WOM 540/1000 obr./min oraz kompleksowy zestaw oświetlenia, z czterema reflektorami halogenowymi montowanymi na dachu.

Pełna lista wyposażenia opcjonalnego oznacza, że nowe modele Puma można wyposażyć na życzenie w dodatkowe funkcje. Do opcji należą układ prowadzenia, układ automatycznego kierowania oraz wprowadzony w niedawnym czasie adaptacyjny układ kierowania, który umożliwia ustawienie różnej liczby obrotów kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi, zależnie od rodzaju wykonywanej pracy. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazł się także mechaniczny system amortyzacji kabiny.

źródło: Case IH