Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Case IH wprowadza nowy model Farmall U Pro

 

 

 

 

Na etapie testów ciągnika zapytano ponad 1000 europejskich rolników o ich surowe wymagania dotyczące eksploatacji. Następnie przeprowadzono liczne badania opinii, w trakcie których sprawdzano wczesne prototypy i koncepcje pod kątem zdatności w praktyce.

Odkryliśmy, że oczekiwania europejskich rolników wobec ciągnika uniwersalnego znacząco zmieniły się w ostatnich latach” — mówi Remo Müller, odpowiedzialny za Farmall U Kierownik ds. Marketingu Produktów na Europę. „Warunki eksploatacji są bardziej zróżnicowane, a scenariusze zastosowań stały się bardziej profesjonalne pod względem używanych połączeń sprzętu”.

Potężne silniki zapewniające wysoki moment obrotowy i niskie zużycie paliwa, komfortowa przestrzeń robocza, dopasowanie do terenu oraz idealna współpraca z ładowarką — to najważniejsze wymagania, o których wspominali badani przez nas rolnicy. W polu klientom zależy również na elastyczności roboczej przodu, tyłu i boków ciągnika — potrzebują maszyn potrafiących współpracować z montowanymi narzędziami, które stają się coraz większe i wymagają coraz większej mocy układów hydraulicznych”.


Jasne wymagania dla inżynierów Case IH

Na podstawie takiego zaktualizowanego profilu zastosowań w zakładzie w austriackim St. Valentin w ciągu roku całkowicie od podstaw opracowano nowy model Farmall U Pro. Na międzynarodowym zjeździe dealerów Case IH w październiku 2012 r. po raz pierwszy przedstawiono ten nowy ciągnik uniwersalny europejskim dealerom Case IH.

Dzięki Farmall U Pro Case IH oferuje nowy, uniwersalny ciągnik, który od samego początku tworzony był z myślą o spełnieniu zmienionych wymagań stawianych uniwersalnemu pojazdowi do wykonywania zadań transportowych, obsługi gospodarstwa i ciężkich prac ornych, a także prac związanych ze żniwami.

Napęd zapewnia wykorzystujący najnowsze technologie silnik. Wyposażona w technologie EGR i DPF jednostka common rail o pojemności 3,4 litra gwarantuje wysoką moc przy minimalnym zużyciu paliwa, spełniając jednocześnie aktualne normy emisji.

Na początek w nowej serii dostępne będą trzy modele z silnikami o mocach 99, 107 i 114 KM.


Kompleksowe wyposażenie teraz w standardzie

Nowy Farmall U Pro nie tylko wykorzystuje najnowsze technologie silnikowe, ale i wyznacza nowe standardy w zakresie sprzętu. Jego przekładnia, opracowana w ramach realizowanego wspólnie z firmą ZF projektu, posiada funkcje innowacyjne dla tej klasy ciągników.

Po raz pierwszy w ciągniku Case IH tej klasy zastosowano czterobiegową skrzynię biegów 32+32 ECO. Maksymalna prędkość 40 km/h może zostać osiągnięta w trybie Eco (1750 obr/min) przy obniżonych obrotach silnika, co istotnie przyczynia się do oszczędności paliwa.

Model Farmall w standardzie wyposażony jest również w czterobiegowy wał odbioru mocy działający z prędkościami 1900 obr/min oraz 1600 obr/min w trybie Eco — to idealne rozwiązanie dla rolników, którzy chcą ograniczać zużycie paliwa związane z obsługą maszyn takich jak prasy, jednocześnie korzystając z pełnej mocy. Jako opcja dostępny jest wał odbioru mocy z obrotami zależnymi od prędkości jazdy (do zastosowań stacjonarnych).

Nowy projekt kabiny: większy komfort operatora

Znakiem rozpoznawczym modelu Farmall U Pro jest całkowicie nowa kabina Premium (72 db). Od zewnątrz ciągnik jest natychmiast rozpoznawalny dzięki innowacyjnej konstrukcji dachu. Zapewniające dobrą widoczność okno jest bezpośrednio zintegrowane z przednią sekcją dachu, która łączy się z przednią szybą. W rezultacie operator uzyskuje praktycznie idealny widok na obszar ładowarki czołowej. Dach został całkowicie przeprojektowany w rezultacie licznych prób polowych.


Wysoka moc dzięki nowoczesnej koncepcji

Wewnątrz kabiny inżynierowie Case IH wdrożyli sprawdzoną koncepcję obsługi Efficient Power — jej podstawą jest dźwignia zmiany biegów Multicontroller. To nowo opracowane urządzenie sterujące umożliwia obsługę wszystkich najważniejszych, wykorzystywanych w codziennej pracy funkcji, w tym zaczepu tylnego, przełączania kierunku jazdy i sprzęgła napędu, a także zdalnie sterowanych zaworów elektronicznych. Dostępny jest ponadto nowo opracowany dżojstik służący do wygodnego, zapewniającego wysoką precyzję sterowania wszystkimi funkcjami elektrohydraulicznymi (dostępna jest również funkcja obsługi układów mechanicznych). Zastosowany rozkład wyznacza nowe standardy — zwłaszcza w zakresie obsługi ładowarki czołowej.

Dzięki nowej, innowacyjnej konstrukcji można mieć pewność, że nawet w upały w kabinie będzie panować przyjemny chłód — operatorzy docenią również optymalną izolację akustyczną. Farmall U Pro posiada także zmodernizowany pakiet klimatyzacyjny bez wlotów powietrza nad tablicą rozdzielczą, co zapewnia przyjemną wentylację bez przeciągów.

Solidna konstrukcja

Na podstawie uzyskanego w trakcie szczegółowych badań profilu zastosowań inżynierowie Case IH z austriackiego St. Valentin opracowali niezwykle solidny zaczep tylny. W rezultacie model Farmall U Pro idealnie nadaje się do współpracy z nowoczesnymi, cięższymi i szerszymi przyrządami. Potężny układ hydrauliczny CCIS z osobnym zbiornikiem oleju tłoczy olej z natężeniem do 100 litrów na minutę.

Nowa konstrukcja ma również bardzo nisko położony środek ciężkości, co znacząco ułatwia eksploatację na nierównym terenie, a także zwiększa bezpieczeństwo, zwłaszcza na pagórkowatych terenach wiejskich i alpejskich.


Przeprojektowano też przedni zaczep ciągnika — układ zawieszenia narzędzi jest obecnie zintegrowany z ramą pojazdu i umożliwia współpracę z ładowarką czołową. Wszystkie modele Farmall U Pro są fabrycznie przystosowane do montażu ładowarki czołowej.

Nowy ciągnik Farmall U Pro został opracowany i jest produkowany w zakładzie Case IH w austriackim St. Valentin, w którym prowadzone są również wszystkie szkolenia techniczne dotyczące tego produktu.

źródło: CASE IH

 

Exit mobile version