Marka New Holland Agriculture na stosiku swojego autoryzowanego Dealera – Gruppo Dalla Vecchia, podczas targów Fieragricola w Weronie, zaprezentowała ciągnik T5.140 Dynamic Command™ w kolorystyce ?maglia rosa?. Model ten został stworzony, aby uczcić fakt bycia oficjalnym sponsorem wyścigu Giro d?Italia.
To właśnie w Weronie, zakończy się ostatni etap wyścigu. Prezentowany na targach od 2 do 5 marca ciągnik został oklejony folią nawiązującą do koszulki lidera generalnej klasyfikacji wyścigu – kultowej ?maglia rosa?. Przebędzie on trasę 105. edycji wyścigu kolarskiego Giro d?Italia, dołączając do fanów kolarstwa na każdym etapie i robiąc postoje na spotkania z miejscowymi fanami w regionach rolniczych.
Carlo Lambro, Prezydent New Holland stwierdził: – Nasz ciągnik w kolorystyce nawiązującej do koszulki lidera wyścigu będzie głównym punktem bogatego programu licznych eventów organizowanych w ciągu roku, przybliżającego w najbliższych miesiącach emocje i pasję towarzyszące Giro d?Italia fanom sportu i kolarstwa. – Jest to fantastyczny sposób na uczczenie wartości przyświecających Giro d?Italia, marce New Holland i rolnictwu ? zrównoważonego rozwoju, innowacji, zaangażowania i pasji, które przyświecają wszystkim naszym działaniom.
Wyjątkowa kolorystyka ciągnika została stworzona przez Centrum Wzornictwa Grupy CNH Industrial, aby podkreślić dynamikę, topowe osiągnięcia i determinację, które cechują wydarzenia sportowe tej miary. David Wilkie, dyrektor ds. wzornictwa w Grupie CNH Industrial, wyjaśnia: – Nasz projekt oparliśmy na kolorystyce Giro d?Italia. Zastosowaliśmy ten sam różowy kolor, jaki ma koszulka lidera wyścigu, aby podkreślić jego klasę, siłę napędową, wyniki i utrzymanie wysokiej formy, a więc cechy, które są nieodzowne, aby wygrać Giro i których posiadanie ciągniki marki New Holland udowadniają każdego dnia, stawiając czoła wyzwaniom rolnictwa. W szacie graficznej wykorzystaliśmy czerń, która tworzy efekt szybkości kolarzy, obracających się kół rowerów i tym samym nawiązującą do ducha Giro d?Italia.
Kultowa ?maglia rosa? miała swoją premierę w 1931 r. i w założeniu miała ułatwić rozpoznanie lidera peletonu. Pomysłodawcą był Armando Cougnet, dziennikarz ?La Gazzetta dello Sport?, włoskiej gazety o tematyce sportowej, która stworzyła Giro d?Italia i była drukowana na różowym papierze. Pierwszym kolarzem, który założył ?maglia rosa? po wygraniu pierwszego etapu Giro w 1931 r. był Learco Guerra. Na przestrzeni lat koszulkę nosiło wielu legendarnych kolarzy, których duch sportowy kontynuuje ciągnik T5.140 Dynamic Command™ marki New Holland w kolorystyce ?maglia rosa?.
Źródło: New Holland Agriculture