Ciągniki Case IH Maxxum z nowymi przekładniami

 

Stanowi ona uzupełnienie dotychczasowej gamy przekładni montowanych w ciągnikach Maxxum – 4-biegowej półautomatycznej przekładni typu powershift i przekładni bezstopniowej, które obecnie nazywają się odpowiednio ActiveDrive 4 i CVXDrive.

 

Przekładnia ActiveDrive 8 jest montowana w ciągnikach Maxxum Multicontroller i ma w sumie po 24 biegi do jazdy do przodu i wstecz. Ponadto posiada ona wiele rozwiązań, zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu wydajności ciągnika i zmniejszeniu zmęczenia operatora.

 

Pierwszy zakres obejmuje prędkości do 10,2 km/h i został specjalnie stworzony pod kątem ciężkich prac kultywacyjnych. Przekładnia ActiveDrive 8 jest również oferowana z dodatkowymi biegami pełzania, z których można korzystać przy pracach specjalistycznych wykonywanych na niskiej prędkości, jak np. podczas uprawy rzędowej warzyw. Drugi zakres jest podstawowym zakresem roboczym i pozwala pracować ciągnikiem z pełną mocą bez przerywania momentu obrotowego w zakresie prędkości od 1,6 do 18,1 km/h. Na tym zakresie jest wykonywanych niemal 90% wszystkich prac w polu, na łąkach, a także prac wykonywanych za pomocą ładowacza. Do jazdy po drodze służy trzeci zakres przekładni i funkcja omijania biegów umożliwia szybkie ominięcie biegów przełączanych pod obciążeniem w celu rozpoczęcia jazdy na tym zakresie. Funkcja automatycznej zmiany biegów pozwala automatycznie zmieniać osiem biegów przy pracach polowych oraz szesnaście biegów w górnych dwóch zakresach przeznaczonych do jazdy po drodze. Funkcja redukcji biegów za pomocą pedału umożliwia anulowanie automatycznego trybu pracy przekładni i ręczną redukcję biegów.

 

Korzystanie z pedału sprzęgła podczas obsługi przekładni nie jest konieczne, dzięki czemu idealnie się ona sprawdza przy ciężkich pracach wymagających dużego pędu, takich jak prace kultywacyjne lub koszenie przy użyciu podwójnych lub potrójnych kosiarek. Prawdziwa przekładnia nawrotna eliminuje straty napędu lub trakcji podczas zmiany kierunku jazdy na pochyłościach, natomiast funkcja rozłączania napędu po naciśnięciu hamulca ułatwia zatrzymywanie i zwiększa bezpieczeństwo na skrzyżowaniach lub podczas załadunku bel przy użyciu ładowacza. Działanie przekładni napędowej i nawrotnej można uregulować pod kątem wykonywanej pracy, ustawiając szybszą lub wolniejszą reakcję przekładni.

 

Modele ciągnika Maxxum Multicontroller zwiększają wydajność pracy operatora i maszyny dzięki zastosowaniu unikatowego podłokietnika z Multicontrollerem marki Case IH i dżojstika, które przenoszą obsługę wielu funkcji ciągnika w zasięg ręki operatora: począwszy od obsługi kciukiem przekładni Powershift i przekładni nawrotnej aż po regulację prędkości obrotowej silnika i obsługę elektronicznych zaworów hydrauliki zewnętrznej. Ciągnik mogą posiadać na wyposażeniu mechaniczne lub elektroniczne zawory hydrauliki zewnętrznej.

 

Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży przekładni ActiveDrive 8 renomowana, 4-biegowa półautomatyczna przekładnia powershift, będąca wyposażeniem standardowych modeli Maxxum, otrzymała nazwę ActiveDrive 4. Posiada ona 16 biegów do jazdy do przodu i 16 biegów wstecznych i umożliwia jazdę z prędkością maksymalną 50 km/h.

 

Trzecią przekładnią oferowaną do ciągników Maxxum marki Case IH jest przekładnia CVXDrive, która jest montowana w ciągnikach o mocy od 116 do 145 KM. Umożliwia ona bezstopniową zmianę prędkości do  50 km/h, a ponadto można ją zaprogramować pod kątem pracy z określoną prędkością jazdy lub z wybraną prędkością obrotową silnika, by osiągnąć maksymalną wydajność.

 

Udoskonalenia wprowadzone w serii Maxxum obejmują również nowy model Maxxum 150 CVX z 6-cylindrowym silnikiem rozwijającym maksymalną moc 175 KM. Oba 6-cylindrowe modele ciągników tej serii – Maxxum 150 Multicontroller i Maxxum 150 CVX – wejdą do ciągłej sprzedaży w trzecim kwartale 2018. Jako jednostki napędowe w ciągnikach Maxxum zastosowano wyposażone w turbosprężarkę i chłodnicę międzystopniową silniki FPT Industrial – 4-cylindrowy model o pojemności skokowej 4,5 l i 6-cylindrowy model o pojemności skokowej 6,7 l, które spełniają wymogi normy emisji spalin IV dzięki zastosowaniu układ selektywnej redukcji katalitycznej Hi-eSCR.

 

 

Źródło: Case IH