Po udanej premierze na ostatnich targach Agritechnica 2019 nowe ciągniki 6M są od stycznia 2020 r. dostarczane klientom. Z wprowadzeniem tej nowej serii firma John Deere po raz kolejny podniosła poprzeczkę w tym segmencie ciągników, zapewniając nie tylko doskonałą widoczność, ale także zwrotność i wyjątkową ładowność, a wszystko to w połączeniu z większym komfortem przy jednoczesnym osiąganiu nowych poziomów wydajności.
Nieustannie starając się oferować klientom przystępne cenowo rozwiązania, John Deere stale doskonali serię 6M i wprowadza obecnie dodatkowe istotne aktualizacje. Czterocylindrowe modele 6M są teraz dostępne z dobrze znaną i sprawdzoną przekładnią AutoPowr™, a ponadto wprowadzono nowe, wyjątkowe rozwiązanie w zakresie naprowadzania — AutoTrac™ na wyświetlaczu słupka narożnego, a także kilka innych opcji.
Dzięki konstrukcji z obniżoną maską oraz wyświetlaczowi słupka narożnego cztery modele 6M z krótką ramą zapewniają doskonałą widoczność do przodu. Modele 6M, wykorzystując znany już dzięki legendarnemu ciągnikowi 6430 Premium rozstaw osi 2400 mm, zapewniają również doskonałą zwrotność i mały promień skrętu wynoszący 4,35 m. Chociaż modele te są niewielkich rozmiarów, ich maksymalna dopuszczalna masa całkowita wynosi 10,45 tony, co przekłada się na bezkonkurencyjną ładowność na poziomie do 4,7 tony.
Oprócz dotychczasowych przekładni dostępna jest teraz przekładnia AutoPowr™, dzięki czemu klienci mają największe możliwości wyboru przekładni w tym segmencie ciągników. Poza pełnym trybem automatycznym oraz automatycznym zarządzaniem pracą silnika i przekładni dostępna jest funkcja AutoClutch, która umożliwia zatrzymanie ciągnika przy użyciu pedałów hamulca, co ma ogromne znaczenie w przypadku prac wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania. Ponadto z poziomu wyświetlacza słupka narożnego można sterować dynamiką działania przekładni AutoPowr™ podczas jazdy do przodu i do tyłu. Klienci poszukujący niedrogiego rozwiązania mogą wybrać przekładnię AutoPowr™ z elementami sterowania na prawej konsoli z mechanicznymi lub elektrohydraulicznymi zaworami SCV. W edycji Premium w celu zwiększenia komfortu elementy sterowania AutoPowr™ są dostępne na kompaktowej konsoli CommandARM™.
Oprócz dobrze znanego i sprawdzonego rozwiązania AutoTrac™ firma John Deere wprowadziła we wszystkich modelach 6M niedrogi system naprowadzania, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów poszukujących podstawowego rozwiązania w tym zakresie. Wyjątkowy system AutoTrac™ na wyświetlaczu słupka narożnego eliminuje konieczność zastosowania dodatkowego wyświetlacza, ponieważ AutoTrac™ jest obsługiwany bezpośrednio z poziomu wyświetlacza słupka narożnego. Podsumowując, w przypadku systemu AutoTrac™ na wyświetlaczu słupka narożnego potrzebny jest jedynie odbiornik satelitarny StarFire™, aby system był gotowy do pracy. Dzięki temu klienci mogą zaoszczędzić nawet 30 procent kosztów osobnego wyświetlacza, zachowując przy tym pełną elastyczność, ponieważ zawsze możliwa jest modernizacja.
Ciągniki serii 6M, oparte na koncepcji konstrukcji pełnoramowej, doskonale nadają się do zastosowania z ładowaczem czołowym i są w pełni zgodne z nowymi modelami ładowaczy serii M zapowiedzianymi w maju (patrz odrębny komunikat prasowy). Oprócz ładowaczy czołowych serii R dostępne są ładowacze czołowe serii M, zaprojektowane specjalnie z myślą o klientach poszukujących wszechstronnego, lżejszego ładowacza w atrakcyjnej cenie bez uszczerbku dla wysokości podnoszenia. Smukła konstrukcja ładowaczy czołowych pozwala wykorzystać zwrotność ciągników, a przy tym jest w pełni zgodna z przednim zawieszeniem John Deere, umożliwiając uzyskanie pełnego zakresu oscylacji kół i kątów skrętu, pozostawiając przy tym miejsce na dostęp do punktów obsługowych ciągnika.
Nawiasem mówiąc, w ofercie ciągników czterocylindrowych model 6140M stał się już bestsellerem. Przy rozstawie osi 2,58 m i masie nieco poniżej sześciu ton ciągnik ten jest lekki i zwinny, a jego imponującą moc maksymalną wynoszącą 155 KM można dodatkowo zwiększyć nawet do 166 KM dzięki inteligentnemu zarządzaniu mocą. Jest to więc bardzo wszechstronne rozwiązanie na rynku ciągników, ponieważ łączy w sobie wszystkie zalety kompaktowego 4-cylindrowego ciągnika z dużą mocą silnika.
Kolejną nową opcją dla rolników i usługodawców poszukujących wydajnej maszyny w przystępnej cenie jest możliwość wyposażenia większych, sześciocylindrowych ciągników 6175M i 6195M w pompę hydrauliczną o wydajności 155 l/min. Ponadto każdy, kto chciałby przetestować nowe ciągniki serii 6M może teraz zasiąść za wirtualną kierownicą najnowszego modelu 6120M w popularnej grze komputerowej Farming Simulator.
Ciągniki John Deere 6M – dane techniczne:
Model |
Moc znamionowa* |
Maks. moc* bez inteligentnego zarządzania mocą (IPM) |
Liczba cylindrów / pojemność skokowa [l] |
Zbiornik paliwa + zbiornik płynu DEF (l) |
Rozstaw osi [mm] |
Maks. dopuszczalna masa brutto [kg] |
|
bez IPM |
z IPM |
||||||
6090M |
90 (66) |
110 (81) |
100 (73) |
4/4,5 |
175/205 19 |
2400 |
10 450 |
6100M |
100 (74) |
120 (88) |
111 (81) |
||||
6110M |
110 (81) |
130 (96) |
122 (90) |
||||
6120M |
120 (88) |
140 (103) |
133 (98) |
||||
6130M |
130 (96) |
150 (110) |
144 (106) |
195/225 13 |
2580 |
||
6140M |
140 (103) |
160 (118) |
155 (114) |
||||
6145M |
145 (107) |
nd. |
161 (118) |
265 16 |
2765 |
||
6155M |
155 (114) |
nd. |
172 (126) |
6/6,8 |
270 16 |
11 000 |
|
6175M |
175 (129) |
nd. |
194 (143) |
325 20 |
2800 |
12 300 |
|
6195M |
195 (143) |
nd. |
216 (159) |
||||
*KM (kW) wg normy ECE-R120 |
TU KUPISZ MASZYNY JOHN DEERE…
Źródło: John Deere