Gama Audax ST składa się z dwóch modeli o mocy 200 i 220 KM. Oferuje innowacyjne rozwiązania bazujące na rozwiązaniach stosowanych w gamie Iron3, znanej ze swoich właściwości w zakresie siły uciągu, wydajności oraz komfortu użytkowania zarówno w pracach polowych, jak i w transporcie. Cały układ napędowy został zaprojektowany na bazie przekładni SDF SMARTronic. Zastosowano nowy wspornik osi przedniej i zwiększono sprawność napędu. Za bezpieczeństwo odpowiada układ hamulcowy z mokrymi tarczami. Duży rozstaw osi optymalnie sprawdza się w ciężkich pracach polowych, bez względu na warunki terenowe. Audax ST doskonale radzi sobie w pracach wymagających najwyższej wydajności, takich jak orka. Dzięki kabinie MaxiVision z ergonomicznymi przyrządami sterowniczymi, Audax zapewnia najwyższy poziom komfortu, bardzo doceniany podczas wielogodzinnej pracy.
Nowe, lekkie silniki sześciocylindrowe Deutz Tier 4i z czterema zaworami na cylinder, zapewniają odpowiednią moc – już przy prędkości obrotowej 2000 obr./min oraz wysoki moment obrotowy przy zredukowanej pojemności, co w efekcie przekłada się na obniżenie zużycia paliwa, poziomu hałasu i kosztów eksploatacji. Wyposażenie silnika uzupełnia układ wtryskowy Common Rail z systemem oczyszczania spalin SCR, który zastąpił konwencjonalny układ recyrkulacji spalin stosowany w modelach Iron3.
Główną zaletą przekładni SMARTtronic jest możliwość wyboru 24 przełożeń przekładni pod obciążeniem. Pierwszy zakres 12 przełożeń zapewnia prędkości wykorzystywane w trakcie prac polowych. Maksymalna prędkość jazdy wynosi 19 km/h na dwunastym biegu. Drugi zakres, przeznaczony do transportu, pozwala na jazdę z prędkościami w zakresie od 0 do 50 km/h lub 60 km/h przy 1750 obr./min. Na pierwszych 9 biegach, operator ma do dyspozycji super-reduktor, dzięki któremu liczba przełożeń wynosi 33P+33T. Dzięki temu modele Audax ST umożliwiają wykonywanie prac z prędkością minimalną już od 650 m/h.
Gdy zmieniają się warunki drogowe lub polowe, układ napędowy z funkcją APS elektronicznie dobiera najlepsze przełożenie w odniesieniu do obciążenia napędu i prędkości obrotowej silnika. Rewers PowerShuttle ze sprzęgłem Sense Clutch oraz regulacją szybkości reakcji pozwala na modyfikowanie stopnia agresywności rewersu zmiany kierunku jazdy w zależności od potrzeb.
Wspomagany układ hamulcowy PowerBrake zapewnia maksymalną skuteczność hamowania już przy minimalnym nacisku na pedał hamulca. Elektryczny hamulec postojowy gwarantuje bezpieczne zatrzymanie ciągnika, także na pochyłym terenie.
Podstawowy układ hydrauliczny modeli Audax ST obejmuje pompę Load- Sensing o wydajności 113 l/min oraz niezależną pompę wspomagania układu kierowniczego. Nowe modele Same oferują również pełną paletę rozdzielaczy hydraulicznych z maksymalnie siedmioma obwodami sterowanymi elektronicznie. Podnośnik tylny zapewnia udźwig do 10 000 kg, natomiast opcjonalny podnośnik przedni – do 4695 kg.
Kabina MaxiVision amortyzowana pneumatycznie wyznacza standardy w tym segmencie rynku, dzięki doskonałej izolacji akustycznej, wygodnemu fotelowi operatora, funkcjonalnym i estetycznym przyrządom sterowniczym, aż po umieszczony na słupku kabiny monitor. Wszystkie przyrządy sterownicze pogrupowano kształtem i kolorem według obsługiwanych funkcji. Przyciski sterowania pracą silnika, układu napędowego, WOM i układu hydraulicznego umieszczono na podłokietniku zintegrowanym z ergonomicznym joystickiem wielofunkcyjnym. Opcję wyposażenia stanowi ekran dotykowy o przekątnej 12,8″ (i-Monitor 2.0), przystosowany do obsługi systemu nawigacji GPS Agrosky oraz funkcji programowania sekwencji operacji ComforTip.
Modele SAME Audax to odpowiedź marki SAME dla osób poszukujących ciągnika, który będzie sprawdzał się z powodzeniem w najcięższych i najbardziej wymagających zadaniach: to mocny i niezawodny gigant prac polowych.
źródło: SAME