Wraz z zaprezentowaniem całkowicie nowych rodzin ciągników wielozadaniowych 5M, 5G i 5E, John Deere wykonał milowy krok w kierunku zaspokojenia potrzeb klientów na ciągniki o mocy poniżej 100 KM – w segmencie rynku o rocznej sprzedaży około 60 000 ciągników na terenie całej Unii Europejskiej, gdzie zapotrzebowanie na nowe maszyny utrzymywało się na stabilnym poziomie i nigdy nie spadło poniżej 50 000 ciągników rocznie.

 

Szeroki zakres dostępnych mocy, funkcji i opcji czyni te ciągniki wielozadaniowe szczególnie cennymi narzędziami pracy w gospodarstwach o produkcji roślinnej i mieszanej, zwłaszcza o mniejszym areale lub mniej intensywnym profilu działania, w gospodarstwach o profilu sadowniczym, ale również w firmach usługowych.

Nowe ciągniki serii 5E

 

Wszystkie trzy modele posiadają przyjazny w użytkowaniu 3 cylindrowy silnik John Deere PowerTech M spełniający normę emisji spalin IIIA, z intercoolerem, turbosprężarką i wentylatorem wiskotycznym. Ten silnik to duża oszczędność paliwa i niskie poziomy emisji spalin.

 

Biegi synchronizowanej przekładni 9/3 przełącza się według schematu litery „H”, także podczas jazdy w obrębie tego samego zakresu za pomocą bocznych dźwigni przełączających. Przekładnia posiada hamulec postojowy gwarantujący bezpieczne parkowanie na pochyłościach. Samonastawne, samocentrujące, hydraulicznie załączane hamulce mokre zapewniają bezpieczną pracę nawet w trudnych warunkach.

Układ hydrauliczny

Ciągniki serii 5E są wyposażone w układ hydrauliczny otwarty w położeniu neutralnym z niezależnymi pompami hydraulicznymi, z których jedna o wydajności 25 l/min zasila wyłącznie układ kierowniczy, a druga o wydajności 46 l/min zasila resztę funkcji hydraulicznych – jak ładowacz przedni i podnośnik tylny z zawieszeniem trzypunktowym. Korzystnym rozwiązaniem jest możliwość wybrania kompatybilnego zaworu hamulców przyczepy. Wszystkie trzy modele wyposażono także w jeden zawór hydrauliki zewnętrznej w standardzie, obsługiwany za pomocą dźwigni. Ponadto, zależnie od potrzeb, klienci mogą wybrać dodatkowy zawór hydrauliki zewnętrznej tylny lub montowany pośrodku. Te oba zawory są sterowane za pomocą joysticka. Dostępny jest także zestaw przystosowawczy dla ładowacza z samopoziomowaniem mechanicznym lub bez. Układ mechanicznego sterowania podnośnikiem kategorii 2 posiada dźwignie, za pomocą których można precyzyjnie sterować położeniem. Przy udźwigu 1800 kg na końcówkach kulowych, ciągniki serii 5E gwarantują niezawodne podnoszenie narzędzi w konkurencyjnej cenie dla tego segmentu rynku. Szeroka gama zaczepów do wyboru obejmuje automatyczny lub ręczny zaczep umożliwiający montaż różnych wkładek i wychylny zaczep rolniczy.

 

Standardowe obroty WOM 540 obr/min osiągane są przy prędkości silnika 2400 obr/min, a obroty WOM w trybie ekonomicznym 540E obr/min – przy prędkości silnika 1700 obr/min.

Odpowiednio do wymagań, można dobrać ładowacz czołowy John Deere. Do tej serii dostępne są dwa ładowacze czołowe o udźwigu 873 kg i 989 kg i wysokości podnoszenia 3,38 m.

 

I na koniec: ciągniki nowej serii 5E posiadają ergonomicznie zaprojektowane stanowisko operatora, dobrze odizolowane od hałasów i drgań silnika oraz przekładni, z komfortowo i intuicyjnie rozmieszczonymi elementami sterowniczymi, co ułatwia obsługę. Składana rama ochronna i opcjonalna osłona przeciwsłoneczna na dwóch słupkach to jeszcze większy komfort i wygoda.

 

Takiej ceny jeszcze nie było!

Ciągniki tej serii oferowane są w bardzo atrakcyjnych cenach, które zaczynają się już od 66 762 PLN + VAT (dla modelu 5055E, cena sugerowana cennikowa 16 899 EUR + VAT. Cena w złotówkach PLN została obliczona na podstawie średniego kursu euro NBP z dnia 19.08.2010 1 EUR = 3,9506 PLN).

 

{gallery}John Deere 5E{/gallery}

Foto: John Deere

Źródło: www.deere.pl