Nowe silniki wykorzystują sprawdzoną technologię recyrkulacji spalin EGR połączoną z turbiną VGT i dodatkowym filtrem, który składa się z dwóch segmentów – katalizatora DOC oraz filtra cząstek stałych DPF. Nowe ciągniki serii 8R będą wyposażone w system CESAR, czyli immobilizer z unikatowym kluczykiem. Nowe modele 8R będą także miały dwie przekładnie do wyboru: standardowy PowerShift 16/5 we wszystkich modelach oprócz 8360 lub opcjonalną bezstopniową przekładnię AutoPowr. W największym modelu 8360R standardowo montowana jest przekładania AutoPowr. W ciągnikach z obu typami przekładni, amortyzacja przedniej osi ILS jest dostępna jako wyposażenie opcjonalne.

Wcześniejszy model 8345R nowej serii został wyposażony w silnik PowerTech Plus 9.0 L pozwalający osiągnąć 345 KM przy prędkości roboczej i nawet do 380 KM z Inteligentnym Zarządzaniem Mocą. Firma zapewnia, że pomimo wysokiej wydajności i wielkiego momentu obrotowego, zużycie paliwa i koszty eksploatacji pozostają na wyjątkowo niskim poziomie. W tym modelu także za oszczędne zużycie paliwa i zmniejszenie emisji spalin odpowiada układ recyrkulacji spalin EGR. Natychmiastową reakcję silnika na zmienne warunki obciążenia przy jednoczesnym zwiększeniu momentu obrotowego przy niskiej prędkości zapewniają turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT) oraz wysokociśnieniowy system bezpośredniego wtrysku paliwa CommonRail (HP-CR). Dodatkowo osiągi silnika poprawia wysokowydajny układ chłodzenia VariCool – automatycznie dostosowuje prędkość obrotową wentylatora oraz powietrzne chłodzenie międzystopniowe. Ciągnik wyposażono również w samoodpowietrzającą się elektroniczną pompę paliwową.

Ciągniki serii 8R zostały wyposażone w przekładnię AutoPowr, umożliwia ona osiągnięcie prędkości transportowej 50 km/h przy oszczędnej prędkości obrotowej 1750 obr/min. lub 40 km/h przy zaledwie 1550 obr/min. Przekładnia AutoPowr jest standardowo montowana w modelu 8345R i jest dostępna jako opcja w pozostałych modelach. Gąsienicowa wersja nowych „jelonków”, seria 8RT również może być wyposażona w przekładnię AutoPowr. Standardowo w ciągniku 8345RT i jako opcja w innych gąsienicowych modelach. Ciągniki mogą być również wyposażone w automatyczną przekładnię PowerShift oferującą 16 biegów do przodu i 4 biegi do tyłu. Automatyczna przekładna pozwala osiągnąć prędkość transportową do 42 km/h. oraz ułatwia prace polowe, podczas zawracania na uwrociach przekładnia automatycznie zredukuje bieg, zmniejszając jednocześnie obroty silnika. Ciągniki wyposażono w pompę hydrauliczną o wydajności 166,5 l/min lub opcjonalnie 227,0 l/min dającą maksymalne ciśnienie w układzie hydraulicznym wynoszące 200 barów. We wszystkich ciągnikach serii 8R/8RT montowany jest niezależny WOM 1000 obr/min. John Deere oferuje kilka opcji TUZ i zaczepów dopasowanych do indywidualnych zastosowań ciągnika, np. wybór dyszli – z zaczepem kulowym, typu pick-up, piton i transportowym. Trzypunktowe zaczepy (maksymalnie 11,7 ton udźwigu i do 12,7 ton w ciągnikach 8320RT/8345RT) dają wybór w wielu zastosowaniach wymagających montażu ciężkich narzędzi. Ciągniki serii 8R dostępne są również z w pełni zintegrowanym zaczepem z przodu. Ma on udźwig do 5200 kg i zapewnia wysokość podnoszenia 750 mm.

Bardziej komfortowej i wydajnej pracy sprzyja łatwość obsługi funkcjami takimi jak działanie układu hydraulicznego, regulacja obrotów silnika, wybór biegów, tylny podnośnik czy układ klimatyzacji i radio. W sterowaniu maszyną pomaga nowa konsola CommandArm umieszczona po prawej stronie, z zintegrowaną konsolą sterowniczą CommandCenter. W celu lepszej orientacji operatora, elementy sterownicze są oznaczone kolorami a system inteligentnego sterowania wyposażeniem (iTEC) pozwala na automatyczne wykonywanie wielu czynności na raz. Wyświetlacz GreenStar 2600 (4 w 1) zawiera cztery funkcje – daje pełną kontrolę nad systemami prowadzenia satelitarnego, posiada zgodność z ISOBUS i możliwość wykonywania dokumentacji pola, co zwiększa wydajność. Może on także pracować jako monitor osiągów ciągnika. Zamontowano również nowy wyświetlacz słupka narożnego, gdzie podświetlany kolorowy ekran dostarcza wszystkich ważnych informacji.

Zielone ciągniki serii 8R wyposażone są w inteligentny system iTEC Pro, który pozwala na pełne zautomatyzowanie wykonywanych operacji. Aby w pełni zautomatyzować wszystkie prace polowe i manewry nawracania połączono możliwości systemu AutoTrac wspomaganego nawigacją satelitarną GPS i iTEC tworząc w ten sposób system iTEC Pro. Dzięki temu zredukowano nałożenie przejazdów, zmniejszono koszty i przyspieszono pracę. Wszystkie operacje wykonywane przez system iTEC Pro można kontrolować na ekranie GreenStar 2600. Firma John Deere oferuje również kilka dodatkowych systemów elektronicznych t.j. FieldDoc – dokumentowanie wykonanych prac, JDLink – zdalna kontrola maszyny oraz iGuide – redukcja znoszenia maszyny na nierównym terenie.

Nowa kabina oferuje o 10% więcej dostępnego miejsca, powierzchnię szyb zwiększono o 7%, dodano gniazda zasilania dla urządzeń elektronicznych. Nowy układ klimatyzacji został wbudowany w sufit a przepływ powietrza zwiększono o 60%. Zredukowano także poziom hałasu. Dla ułatwia pracy zawory i gniazda hydrauliki zewnętrznej są oznaczone różnymi kolorami. Oświetlenie zewnętrzne (maks. 12 lamp) zintegrowane z kabiną, to rozwiązanie zapewniające oświetlenie w każdym kierunku – 360°. Opcjonalne siedzisko aktywne ActiveSeat eliminuje do 90 % drgań pionowych przenoszonych na operatora co zmniejsza zmęczenie operatora. Przybyło również miejsca w podręcznych schowkach.

Poszerzona o nowe modele seria ciągników John Deere 8R, daje szeroki wybór najbardziej wymagającym klientom, poszukującym nowoczesnych ciągników o dużych mocach.

 

{gallery}john deere 8R{/gallery}
opracowano na podst. mat. firmowych John Deere

foto: John Deere