Dobrze doradzą, jaką maszynę wybrać, w co ją dodatkowo wyposażyć. Można liczyć na ich pomoc w przypadku awarii. Znają się na swojej robocie – oto najnowszy ranking bo to najlepszych Dealerów CLAAS 2023.
O jakości pracy autoryzowanego serwisu dealerskiego świadczą jego wyniki sprzedażowe, sprawny serwis maszyn i dostępność części zamiennych. Te składowe rzutują na opinie klientów Tę zależność dostrzega od lat CLAAS Polska. Firma co roku organizuje ankietę wśród użytkowników maszyn swej produkcji. To w niej rolnicy i przedsiębiorcy mogą dobrowolnie wypowiadać się na temat poziomu jakości obsługi przez autoryzowane serwisy dealerskie. W podsumowaniu wyłaniani są najlepsi dealerzy roku.
W najnowszej edycji Badania Satysfakcji Klienta CLAAS w 2022 r. zwycięzcami zostały firmy:
- I miejsce: Agro-Land Marek Różniak ze Śmielina k. Bydgoszczy (woj. kujawsko-pomorskie);
- II miejsce: Świerkot Sp. z o.o. ze Studzionki k. Pszczyny (woj. śląskie);
- III miejsce: Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Kalchem Sp. z o.o.. Wielki Głęboczek (woj. kujawsko-pomorskie).
Trzeba przyznać, że firma Agro-Land bardzo ambicjonalnie podeszła do tematu. W porównaniu z ubiegłym rokiem w Badaniu Satysfakcji Klienta przesunęła się z trzeciej na pierwszą pozycję. Bardzo mocno trzyma się przedsiębiorstwo Świerkot sp. z o.o. Obroniło ono silne, drugie miejsce w rankingu.
W opinii klientów, te najlepsze Firmy Dealerskie w 2022 roku wyróżniały się następującymi cechami:
I miejsce – Dealer Roku Agro-Land Marek Różniak:
*celująca ocena za proces obsługi sprzedażowej – przedstawiciele handlowi posiadali dużą i praktyczną wiedzę produktową;
*doradztwo przy dopasowaniu i konfiguracji maszyn do potrzeb klientów było wzorowe;
*pełna obsługa w dziale części zamiennych, świetne poradnictwo w doborze właściwych części na najwyższym, profesjonalnym poziomie.
II miejsce – Dealer Roku Świerkot Sp. z o.o.:
*wysoka ocena za obsługę sprzedażową – tu doceniono uważne wysłuchanie potrzeb klienta i precyzyjne dopasowanie konfiguracji maszyny;
*bardzo dobry poziom pomocy przy doborze części zamiennych – pochwała za wysoką wiedzę produktową pracowników i dostępność punktów sprzedaży części.
III miejsce – PHZ Kalchem Sp. z o.o.:
*wysoka ocena klientów za obsługę sprzedażową – szczególnie za szybką reakcję na zapytania klienta, przejrzystą ofertę i profesjonalnie skonfigurowane maszyny;
*świetnia obsługa w dziale części zamiennych, w tym uważna identyfikacja potrzeb klienta.
W dorocznym badaniu satysfakcji wzięło udział ponad pół tysiąca rolników i przedsiębiorców z całej Polski, użytkujących maszyny CLAAS. Mogli oni dobrowolnie odpowiedzieć na kilkadziesiąt szczegółowych pytań. Analizowali trzy podstawowe elementy usług:
* sprzedaż – wiedzę produktową handlowców, proces przekazania maszyny, czas reakcji na zapytania kierowane do działu sprzedaży;
* serwis – szybkość reakcji na zgłoszenie problemu, jakość samej naprawy;
* dobór części zamiennych – profesjonalizm w doborze części i tempo realizacji zamówienia.
Zaznaczmy, że w tegorocznej edycji wzięły udział dwie grupy klientów – nabywców maszyn w 2021 i 2022. Oceniali oni obsługę sprzedażową, funkcjonowanie serwisu i dostępność części.
LIDER KATEGORII w cenie
Miniony rok przyniósł sporo wahań w zakresie cen produktów rolnych, poziomu kosztów i niepewności rynkowej. W tych niestabilnych czasach liczy się więc zwłaszcza wiarygodność pomiędzy partnerami biznesowymi. Chodzi o premiowanie długoletniej współpracy opartej na zasadzie wygrana dla dwóch stron. Dlatego CLAAS Polska, niezależnie od honorowania trzech najlepszych dealerów danego roku, wyróżnia także laurem ‘LIDER KATEGORII’ tych ze swych dealerów, którzy w badaniu zadowolenia Klientów CLAAS uzyskali najwyższe noty i uznanie użytkowników maszyn w obrębie świadczonych usług.
Oto lista nagrodzonych w drugiej, najnowszej edycji ‘LIDER KATEGORII 2023’:
1. Lider w Kategorii SERWIS – Świerkot Tech Agro Sp. z o.o.
Szczególnie doceniony za zaangażowanie techników serwisowych w wykonywane naprawy oraz wyposażenie techniczne aut serwisowych.
2. Lider w Kategorii CZĘŚCI ZAMIENNE – Świerkot Sp. z o.o.
Klienci najwyżej cenili wysoką wiedzę produktową pracowników, wsparcie klienta w identyfikacji jego potrzeb, w tym w dodatkowym doposażeniu maszyny.
3. Lider w Kategorii SPRZEDAŻ – Agro-Land Marek Różniak.
W tej kategorii Dealers wyróżnił się wzorową wiedzą produktową połączoną z profesjonalnym podejściem do konfiguracji maszyny i uważne wsłuchanie się w potrzeby klientów.
4. Lider w Kategorii SPRZEDAŻ CIĄGNIKÓW – Ulenberg Sp. z o.o.
Za najwyższe udziały rynkowe w segmencie ciągników od 100 KM. Świadczy to o wysokim zaufaniu jakim Dealer jest obdarzany przez Klientów inwestujących w nowe ciągniki.
Przypomnijmy, że statuetki ‘LIDERA KATEGORII’ ubiegłorocznej, pierwszej edycji tego wyróżnienia otrzymali: Świerkot sp. z o.o. – w dwóch kategoriach SERWIS i CZĘŚCI ZAMIENNE oraz PHZ Kalchem sp. z o.o. – kategoria SPRZEDAŻ.
Źródło: Claas