Firma Continental uzupełnia ofertę o nowe opony przeznaczone do maszyn i pojazdów rolniczych. Tym działaniem ponownie rozpoczyna działania na rynku ogumienia dla rolnictwa oferując wysokiej jakości produkty pod własną marką.
Continental posiada ponad 70-letnie doświadczenie w produkcji opon rolniczych. Pierwsza opona do ciągników została wyprodukowana już w 1928 roku, natomiast do 2004 roku opony rolnicze produkowano w czeskiej fabryce koncernu w Otrokovicach. W odpowiedzi na zapotrzebowanie gospodarstw rolnych i firm z tego sektora, Continental po kilkunastu latach przerwy powraca do branży rolniczej oferując ogumienie radialne w rozmiarach 24-48 cali do najpopularniejszych ciągników i kombajnów. Opony zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach pracy, poprawie wydajności oraz z uwzględnieniem wymagań konkretnych typów urządzeń. Do 2019 roku oferta ma zostać poszerzona do 100 rozmiarów.
Rolnictwo to bardzo wymagająca branża. Projektując nowe opony naszym celem jest poprawa ich parametrów, takich jak np. trakcja czy przyczepność umożliwiająca przyspieszenie jazdy do przodu, tak aby podnieść produktywność i efektywność pracy maszyn rolniczych – powiedział Marcin Cywiński, Regionalny Menedżer Sprzedaży, Continental Opony Polska.
Opony w ciągnikach poddawane są próbom wytrzymałości i trwałości przy każdym uruchomieniu silnika. Na stopkę opony działają ogromne siły najpierw gdy jest ona rozciągnięta na obręczy,
a następnie, gdy musi powrócić do swojego pierwotnego kształtu. Dlatego opony do maszyn rolniczych muszą być tak zaprojektowane, aby doskonale sprawdzać się w pracy w terenie. Technologie, które zostały wykorzystane w produkcji opon rolniczych Continental, gwarantują nie tylko zwiększoną wytrzymałość, ale także dzięki stopce wykonanej z jednego kawałka stalowego drutu i obrzeża z twardej gumy pokrywającej całą stopkę, umożliwiają łatwiejsze mocowanie. Dzięki zdolności zachowania oryginalnego kształtu, każda opona Continental porusza się na drodze bardzo płynnie. Opony premium Continental dla rolnictwa powstaną w trzech segmentach opon – Allround, Advanced i Superior.
Nowoczesna fabryka w Lousado
Wszystkie opony rolnicze będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w Lousado w Portugalii, której wybudowanie kosztowało koncern 63,9 miliona euro. Jest to jedna z najnowocześniejszych fabryk opon, do której przylega także zakład produkujący ogumienie do samochodów osobowych oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, w którym opony są poddawane testom jakościowym oraz rozwijane są kolejne generacje ogumienia.
źródło: Continental