Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Czym różni się w ciągnikach Steyr przekładnia bezstopniowa CVT od przekładni Powershift?

Odpowiedni dobór przekładni do naszego ciągnika wpłynie na wiele aspektów naszej pracy, takich jak komfort jazdy, wydajność ciągnika oraz poziom zużycia paliwa. Dlatego tak ważne jest, żeby swój wybór oprzeć o specyfikę gospodarstwa oraz planowane osiągi.

Przekładnia bezstopniowa CVT

Przekładnia bezstopniowa CVT cechuje się pełnym zautomatyzowaniem. Najczęściej możemy ją znaleźć w najnowszych maszynach, które są zaawansowane technologicznie. Jak działa?  Przy zmianie obciążenia ciągnika, silnik będzie płynnie zmieniał obroty, zachowując wcześniej ustaloną prędkość jazdy. To w rezultacie wpływa na oszczędność paliwa. Przekładnia bezstopniowa CVT umożliwia także 3–stopniową regulację przepustnicy. Dzięki temu operator ma zagwarantowane bezpieczeństwo w trakcie zwalniania i nie jest narażony na zmianę toru jazdy. Co więcej, ta przekładnia zapewnia efektywne przenoszenie mocy dzięki technologii podwójnego sprzęgła. Ograniczając liczbę poślizgów do zera, umożliwisz sobie lepsze przyśpieszenie i mniejsze zużycie paliwa. Wielu rolników widzi przyszłość rolnictwa w maszynach przekładnią bezstopniową CVT.


Przekładnia Powershift

Przekładnia Powershift to automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów,a naprzemienna praca obydwu sprzęgieł sprzyja niskim kosztom eksploatacji. Jest komfortowa w obsłudze dla operatora, a także może zostać połączona z programatorem prędkości oraz tempomatem. Gwarantuje użytkownikowi ciągły napęd, ograniczając liczbę przerw i szarpnięć w procesie przenoszenia momentu obrotowego na koła. 

W nowoczesnych maszynach jest skonfigurowana z komputerem, który odpowiada za sterowanie przekładnią – umożliwia to rolnikowi automatyczne regulowanie biegów przy zachowanej wcześniej prędkości, jeśli obciążenie ciągnika w trakcie jazdy ulegnie zmianie.

Obydwie przekładnie różnią się między innymi stopniem zaawansowania i automatyzacji. Marka Steyr przekonuje, że koszty eksploatacji obu przekładni nie odbiegają od siebie znacząco.

 

Źródło: Steyr

 

Exit mobile version