Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

DAMMANN – nowości i innowacje 2012

 

 

 

Dammann proControl

Wysoce zautomatyzowany system Dammann proControl zapobiega błędom i oferuje operatorowi opryskiwacza więcej komfortu niż dotychczasowe systemy manualne. Dostępny jako opcja Dammann proControl odciąża operatora podczas obsługi maszyny. Dzięki wprowadzeniu elektrycznych i pneumatycznych zawor?w, kt?re sterowane są poprzez komputer pokładowy możemy zmieniać tryby pracy z Terminala w kabinie. Maszyna posiada także dodatkowy terminal przy rozwadniaczu. Wszystkie funkcje można obsłużyć zar?wno z kabiny ciągnika jak i terminala na opryskiwaczu.

Dammann proControl zawiera automatyczny system mycia opryskiwacza (wewnątrz). Operator może wybierać pomiędzy wieloma trybami czyszczenia. Zostaną one odpowiednio zasterowane poprzez komputer i w pełni automatyczne zawory. Pojedyncze funkcje można wybierać r?wnież indywidualnie. Dzięki temu możemy wybierać np.: w trybie mycia, r?żne rodzaje mycia, liczbę powtorzeń tryb?w i ich czas w zależności od stopnia zabrudzenia. Operator podczas mycia opryskiwacza nie musi wysiadać z ciągnika.

W dotychczasowych systemach operator musiał zawsze opuścić kabinę w celu ustawienia maszyny w odpowiedniej konfiguracji do czyszczenia. Od teraz nie ma takiej potrzeby. Dammann proControl jest dostępny dla opryskiwaczy zaczepianych i samojezdnych.

 

Opryskiwacz zaczepiany Profi-Class Tandem o poj. 14.000 l

Firma Dammann po sukcesach serii Tandem postanowiła ją poszerzyć. Po 8000 l, 10.000 l i 12.000 l teraz firma oferuje także wariant 14.000 l na dw?ch osiach. Większa pojemność w połączeniu z szerokością belki do 42 m daje klientom jeszcze wiekszą maszynę.


 

Dammann TSD-System

Nowy TSD-System umożliwia punktowe wypryskiwanie dodatkowych środk?w ochrony roślin. Odbywa sie to poprzez drugą linię przewod?w cieczowych na całej szerokości roboczej. Dwa r?wnoległe przewody cieczowe są osobno zasilane. Mamy podwojone zbiorniki, pompy, armaturę i regulatory ciśnienia. System A jest systemem gł?wnym por?wnywalnym z konwencjonalnym opryskiwaczem. System B jest ?systemem pobocznym? umożliwiającym opryskiwanie tylko specyficznych części pola.

Dzięki TSD-System możemy podczas jednego przejazdu wykonać dwa odrębne zabiegi. Pierwszym przewodem cieczowym (Systemem A) wykonywany jest standardowy zabieg ochrony roślin, drugim przewodem cieczowym (Systemem B) punktowe i zmienne użycie innego rodzaju środk?w (np.: herbicyd?w). System B z kompaktowymi głowicami dysz Quatrro i systemem EDS (przełączanie pojedynczych rozpylaczy) można uruchomić każdy z rozpylaczy umieszczony w głowicy z osobna. Dzięki kombinacji r?żnej wielkości rozpylaczy na całej szerokości roboczej możemy zadawać różne wielkości dawki. Odpowiednie rozpylacze są zapisane w komputerze i uruchamiane według zapotrzebowania. Podstawą dla pracy TSD-System jest posiadanie przygotowanych wcześniej kart aplikacyjnych, lub odpowiednich czujnik?w na belce, kt?re to będą sterować wielkością dawek.

 

Nowa kabina opryskiwaczy samojezdnych Dammann-trac

Nowa kabina odznacza się wysokim komfortem i lepszą ergonomią. Resorowany powietrzem fotel posiada wiele możliwości ustawień. Mamy teraz lepszą widoczność oraz proste w osłudze i przejrzyste Terminale. Podłokietnik ze zintegrowanym joystickiem gwarantuje wygodną prace. Dostępne jest r?wnież składane siedzenie dla drugiej osoby. Automatyczna klimatyzacja, roleta przeciwsłoneczna, radio z bluetooth oraz chłodziarka dopełniają wyposażenie kabiny. Kierowcę przed kurzem i szkodliwymi środkami chroni filtr kabinowy z aktywnego węgla.

Damann-trac z silnikiem z SCR

Firma Dammann w roku 2012 oferuje całą paletę opryskiwaczy samojezdnych wyposażonych w technikę SCR. Dzięki temu wypełnione zostaną normy Euromot 3B. Nowy 6-cio cylindrowy silnik Mercedesa odznacza się mniejszym zużyciem paliwa i lepszą wartością spalin.

Dammann-trac DT 500 z dodatkowym tylnym sterowaniem

Wyposażenie opryskiwacza samojezdnego DT500 zostanie rozszerzone o dodatkową opcję. Teraz firma Mercedes-Benz umożliwi kierowanie także tylna osią. Poprawi to znacznie zwrotność pojazdu i znacznie obniży straty podczas jazdy na uwrociach. Dodatkowo operator będzie m?gł lepiej manewrować pojazdem także na dużych skłonach.


 

Nowy opryskiwacz samojezdny Dammann-trac DT 3200 H

Nowy Dammann-Trac DT 3200 H powiększa rodzinę opryskiwaczy samojezdnych tej marki. Pojazd z regulowanym napędem hydrostatycznym na wszystkie koła, automatycznym sterowaniem silnikiem z obniżoną liczba obrot?w przy max. predkości. Predkość jazdy może być dobierana bezstopniowo od 0 ? 40 km/h. Pojazd jest napędzany

6-cio cylindrowym silnikiem Diesla firmy Mercedes-Benz o mocy 240 kW / 324 KM. Całkowita masa dopuszczal­na wynosi 25 t co umożliwia wysoką wydajność i dużą siłę uderzenia. Pojemność zbiornik?w dla nowoskonstruowanego podwozia na 3 osiach to 10.000 l oraz 12.000 l . Nabudowy opryskiwacza Profi-Class mogą być wyposażone w belki o szerokościach od 18 do 42 m. Pojazd może być r?wnież wykorzystany do rozsiewacza nawoz?w.

Nowe dzielenie belki

Zaletą poprawionej belki z nowym dzieleniem (od 36m) jest kr?tsza forma zabudowy oraz możliwość pryskania z r?żnymi szerokościami roboczymi .

Przyklad belki 3-cześciowej dla szerokości od 36m.

 

źródło: DAMMANN

 

Exit mobile version