Zwiększona moc i osiągi. Nowa kabina zapewniająca wysoki poziom komfortu i widoczności we wszystkich kierunkach. W pełni hydrostatyczny układ kierowniczy – „nowość” dla szybkiego ciągnika – to jedne z kluczowych cech nowego 260 kW (348 KM) JCB Fastrac 8330, który zadebiutował na wystawie Agritechnica 2017 w Hanowerze.
Wraz z nowym Fastrac 8290 o mocy 228 kW (306 KM), w sztandarowej serii ciągników wysokiej wydajności JCB Fastrac, charakteryzującej się znacznym wzrostem wydajności dzięki ciężkim urządzeniom pociągowym wymagającym narzędzi napędzanych przez PTO, ciężkich przyczep, cystern i rozrzutników, model 8330 jest najbardziej produktywnym ciągnikiem Fastrac, jaki kiedykolwiek zbudowano. Dzięki nowej homologacji może być on dostarczany na wszystkie rynki UE bez ograniczenia jego prędkości maksymalnej, która wynosi 70 km/h.
Maszyny o nowym wyglądzie dzielą swój styl i wiele funkcji z bardzo udanymi ciągnikami serii Fastrac 4000, które mają maksymalną moc wyjściową od 130-175 kW (175-235 KM) i są popularne zarówno wśród doświadczonych jak i początkujących użytkowników Fastrac z powodu ich uniwersalności i ogólnej doskonałej wydajności.
JCB Fastrac 4160, 4190 i 4220 używają połączonych atrybutów przekładni CVT, prawie idealnego rozkładu masy i wyrafinowanego samopoziomującego się zawieszenia przedniej i tylnej osi. Wraz z niezwykłą zaletą manewrowania czterema kołami atrybuty te zapewniają komfort pracy podczas orania, kultywowania lub wiercenia przy zachowaniu dużej prędkości przemieszczania się. Skracając dzięki temu czas przejazdu między zleceniami oraz podczas ciągnięcia przyczep, cystern i rozrzutników.
Nowe ciągniki JCB Fastrac 8290 i 8330 są jednak w innej lidze pod względem wydajności. Oba ciągniki napędzane są sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 8,4 litra i dwoma turbosprężarkami. Fastrac 8290 osiąga szczytową moc 228 kW (306 KM), a Fastrac 8330 260 kW (348 KM) – jest to o 32 kW (42 KM) lub 14% więcej niż jego poprzednik. Przy momencie obrotowym 1440 Nm (10% więcej) i przy zaledwie 1500 obr/min umożliwia to ciągnikowi „utrzymanie wydajności” przy zwiększającym się obciążeniu.
Wielozakresowa skrzynia CVT z dedykowanym oprogramowaniem sterującym JCB zapewnia operatorowi różne sposoby sterowania układem napędowym. Istnieje nawet możliwość wyboru płynnej regulacji prędkości lub unikalnego trybu „powershift”, który krokowo reguluje prędkość jazdy.
Podczas ciężkich prac pociągowych, JCB Activ Traction pobiera informacje z radarowego czujnika prędkości, hydraulicznego sterowania położeniem i tempomatu, aby sterować momentem obrotowym silnika, celem uzyskania najbardziej optymalnej wydajności, wykorzystując przy tym wyjątkowy i zrównoważony rozkład ciężaru Fastrac. W innych sytuacjach selektywne uruchamianie hamulców zapobiega obracaniu się kół na luźnej lub nierównej powierzchni.
Ciągniki wyposażone są również w funkcję JCB Hill Hold. To rozwiązanie automatycznie blokuje hamulce zasadnicze po zatrzymaniu się ciągnika i zwalnia je tylko wtedy, gdy transmisja zostanie ponownie aktywowana, a kierowca przyspieszy, aby ruszyć ciągnikiem.
Wśród nowych funkcji jest również unikalny dwu-obwodowy hydrostatyczny układ kierowniczy, który zastępuje poprzednią hydraulicznie wspomaganą konstrukcję mechaniczną. Napędzana za pomocą przekładni pompa awaryjna zapewnia niezbędną ochronę przed ewentualną awarią układu kierowniczego.
Nowy układ kierowniczy jest w pełni kompatybilny z kierowaniem satelitarnym i jest wyposażony w układ JSB Rapid Steer, który zmniejsza o połowę liczbę obrotów kierownicy, ułatwiając w ten sposób wykonywanie nawrotów i innych manewrów poniżej 10 km/h.
Zawieszenie na obu osiach i hamulce na cztery koła zapobiegające blokowaniu (ABS), umożliwiają JCB Fastrac 8290 i 8330 bezpieczną jazdę na drodze z prędkością do 70 km/h.
Nowa kabina Command Plus zastosowana w modelach Fastrac 8290 i 8330 zapewnia dużo przestrzeni, komfortu i praktyczności. Grube szyby drzwiowe i boczne oraz szeroka przednia szyba zapewniają bardzo dobrą widoczność dookoła pojazdu. Naturalną wentylację można uruchomić dzięki otwieranej tylnej szybie.
Możliwość obracania fotela kierowcy o 50 stopni w prawo i 20 stopni w lewo to rozwiązanie dla operatorów, którzy muszą zwracać uwagę na doczepiony z tyłu pojazdu sprzęt. Pochylona do przodu struktura kabiny nie tylko zwiększa poczucie przestrzeni wewnętrznej, ale także znacznie poprawia widoczność i dostęp do kabiny.
System telematyki JCB LiveLink jest standardowym wyposażeniem w nowych ciągnikach Fastrac serii 8000. System ten dostarcza cennych informacji o lokalizacji i obsłudze pojazdu, a także proaktywnie planując serwisy. Posiada on również możliwość zdalnego wykrywania usterek oraz funkcje antykradzieżowe.
źródło: JCB