DEUTZ-FAHR 5D TTV Stage V – zaprojektowany z myślą o potrzebach rolnictwa przyszłości

Nowa seria 5D TTV Stage V to gama nowoczesnych ciągników kompaktowych. Są to niezwykle wszechstronne maszyny, które doskonale sprawdzą się zarówno w pracach polowych, jak i w trakcie manewrowania na ograniczonej przestrzeni. Seria 5D TTV została stworzona specjalnie z myślą o maksymalizacji wydajności, elastyczności i ekonomii eksploatacji. Są to zaawansowane technologicznie ciągniki wyposażone w układy hydrauliczne Load-Sensing oraz szereg innych funkcji, takich jak niezależna amortyzacja kół przedniej osi, czy kompletny pakiet rozwiązań rolnictwa precyzyjnego, obejmujący w pełni zintegrowane systemy automatycznego prowadzenia oraz aplikacje, zaprojektowane specjalnie z myślą o potrzebach rolnictwa przyszłości.

Nowe, kompaktowe silniki FARMotion 45 Stage V są teraz jeszcze mocniejsze i bardziej oszczędne niż ich poprzednia generacja. Czterocylindrowe jednostki napędowe w modelach Serii 5D TTV charakteryzują się innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak na przykład elektronicznie sterowany wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym, filtry powietrza PowerCore. Wyjątkowo kompaktowe wymiary układu oczyszczania spalin pozwoliły na zastosowanie zwężonej i pochylonej pokrywy silnika, aby zapewnić doskonałą widoczność dla operatora. Każda z wersji silnika FARMotion 45 generuje jeszcze wyższy niż dotychczas moment obrotowy i moc szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Topowy model 5115 D TTV oferuje imponującą moc 126 KM, przy uruchomionej funkcji doładowania Boost.

DEUTZ FAHR 5D TTV 2 DEUTZ FAHR 5D TTV Stage V   zaprojektowany z myślą o potrzebach rolnictwa przyszłości

Przekładnia TTV płynnie przenosi napęd na koła w każdych warunkach. Układ pracuje z dużą sprawnością, zapewniając przy tym najwyższą niezawodność. Modele 5D TTV są w stanie jechać z prędkością 40 km/h przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej zaledwie 1730 obr/min. Podłokietnik MaxCom zapewnia operatorowi niezwykle intuicyjne sterowanie wszystkimi głównymi funkcjami napędu ciągnika. WOM został zaprojektowany z myślą o maksymalizacji funkcjonalności, wszechstronności i wydajności ciągnika. W standardzie posiada wymienną końcówkę wałka oraz funkcję AutoWOM, która automatycznie włącza/wyłącza napęd WOM w zależności od położenia ramion podnośnika. Standardowo dostępne są trzy prędkości WOM tylnego – 540-540ECO-1000 obr/min. Opcjonalnie dostępny jest tylny WOM synchro oraz przedni WOM o prędkości 1000 obr/min. Funkcja aktywnego hamulca postojowego „Power Zero” oraz hydrauliczny hamulec postojowy HPB stanowią uzupełnienie doskonałej technologii tych modeli i sprawiają, że 5D TTV jest idealnym wyborem do bezpiecznej pracy nawet w najbardziej wymagających warunkach.

DEUTZ FAHR 5D TTV 3 DEUTZ FAHR 5D TTV Stage V   zaprojektowany z myślą o potrzebach rolnictwa przyszłości

Nowa seria 5D TTV Stage V wyznacza standardy w tej klasie maszyn dzięki wyposażeniu takiemu, jak niezależna amortyzacja kół przedniej osi. Jest to układ aktywny, hydropneumatyczny, który zapewnia niezrównany komfort i stabilność w trakcie jazdy. W połączeniu z funkcją Anti-dive, która przeciwdziała „nurkowaniu” przodu ciągnika podczas hamowania, oraz funkcją Anti-roll, która automatycznie dostosowuje sztywność siłowników układu podczas pokonywania zakrętów, aby zmaksymalizować stabilność i przyczepność, gwarantowany jest najlepszy w swojej klasie komfort jazdy. Standardem w całej gamie są również hamulce tarczowe na wszystkich 4 kołach, układ hamulcowy PowerBrake oraz elektrohydraulicznie załączany napęd na 4 koła i blokady mechanizmów różnicowych z możliwością 100% blokady.

Seria 5D TTV wyposażona jest w wydajne, modułowe układy hydrauliczne, z pompą o wydajności 84 l/min w standardzie. Opcjonalnie dostępna jest pompa Load-Sensing o wydajności do 100 l/min, która zapewnia pełne 100 l/min już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej zaledwie 1850 obr/min, co umożliwia efektywną pracę nawet z maszynami hydraulicznymi z dżym zapotrzebowaniem na olej. Ciągniki DEUTZ-FAHR 5D TTV dostępne są z maksymalnie pięcioma tylnymi obwodami hydrauliki i wolnym powrotem oleju. Cztery obwody mogą być zamontowane centralnie, przy kabinie jako opcja. Elektronicznie sterowany podnośnik tylny jest standardowo wyposażony w zewnętrzne przyciski sterowania, umieszczone na lewym tylnym błotniku. Podnośnik oferuje także funkcję aktywnego tłumienia drgań. Dostępne są dwie wersje podnośnika tylnego: standardowa o imponującym udźwigu 4310 kg oraz kompaktowa (węższa) o udźwigu 3660 kg. Opcjonalny podnośnik przedni ma udźwig do 2100 kg.

DEUTZ FAHR 5D TTV kabina2 DEUTZ FAHR 5D TTV Stage V   zaprojektowany z myślą o potrzebach rolnictwa przyszłości

Nowoczesna, czterosłupkowa kabina oferuje niezrównaną ergonomię i komfort, dzięki takim elementom wyposażenia standardowego, jak w pełni regulowana kolumna kierownicy, deska rozdzielcza regulowana razem z kołem kierownicy, niezwykle wygodny fotel z szeregiem regulacji i amortyzacją pneumatyczną oraz specjalne hydrauliczne zawieszenie kabiny Hydro Silent-Block. InfoCentrePro, z 5-calowym ekranem, wyświetla wszystkie informacje niezbędne do obsługi maszyny w przejrzysty sposób i pozwala operatorowi łatwo konfigurować liczne funkcje. Obsługę wszystkich funkcji można usprawnić dzięki opcjonalnemu 8-calowemu ekranowi iMonitor. Kabina jest również dostępna z systemem filtracji kategorii 4, który zapewnia bezpieczną pracę podczas zabiegów ochrony roślin, a wyjątkowy dach z otwieranym tylnym panelem zapewnia jeszcze lepszą widoczność do tyłu.

DEUTZ FAHR 5D TTV kabina1 DEUTZ FAHR 5D TTV Stage V   zaprojektowany z myślą o potrzebach rolnictwa przyszłości

Nowa seria 5D TTV jest dostępna z różnymi rozwiązaniami systemów rolnictwa precyzyjnego, które sprawiają, że wszystkie prace są nie tylko wykonywane bardziej wydajnie, ale są także mniej męczące dla operatora. Nowa seria 5D TTV Stage V może być wyposażona w takie funkcje, jak w pełni zintegrowany system automatycznego prowadzenia, interfejs do obsługi maszyn ISOBUS, aplikacje do zarządzania danymi i zarządzania flotą. Dzięki temu, jest to jeden z najnowocześniejszych ciągników w klasie kompakt.

 

Źródło: Deutz-Fahr / SDF